Jump to content

Ny mobil, lite hi-tec frågor.

P1rsson
 Share

Recommended Posts

Har idag köpt ny mobil, nokia 6280 och har nu 2 frågor tillsvidare.

1. Jag har fixat ett program som konverterar om film-filer till 3gp men det blir inte direkt någon bra kvalité. Så jag undrar om det finns något annat format som min mobil kan spela upp, då i bättre kvalite eller om det finns program som kan göra kvaliten bättre.

2. Eftersom jag kan koppla den till datorn skulle det vara kul att veta vilka olika program osv det finns till mobilen som man kan ladda över, kanske finns någon hemsida med det eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har idag köpt ny mobil, nokia 6280 och har nu 2 frågor tillsvidare.

1. Jag har fixat ett program som konverterar om film-filer till 3gp men det blir inte direkt någon bra kvalité. Så jag undrar om det finns något annat format som min mobil kan spela upp, då i bättre kvalite eller om det finns program som kan göra kvaliten bättre.

2. Eftersom jag kan koppla den till datorn skulle det vara kul att veta vilka olika program osv det finns till mobilen som man kan ladda över, kanske finns någon hemsida med det eller liknande.

Mobilen klarar av att spela upp i mp4..

Program får du ju en skiva med, Det fungerar utmärkt att föra över precis vad som helst med dessa program.

Har en egen.. Fast den är på service eftersom att själva "luckan" glappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gratis teman vet du inte vart man kan hitta?

Om du väntar en vecka så får jag tillbaks min telefon. Då känner jag mig nog mer motiverad att hitta gratis teman :D

Men ett tips kan vara att kolla igenom programmen som följer med telefonen och se efter om det inte finns något program för att göra egna teman.

Lycka till.. Hör av mig när jag fått tillbaks min.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gratis teman: ZEDGE

Ett bra forum med massor av program mm I-PHONE FORUM

Det finns ett bra program som heter SmartMovie fast det är bara till symbian60 mobiler.. finns att tanka på I-PHONE..

Teman är likadana för alla nokiamobiler som är s60.. Downloada ett tema till 7610 och prova så får du se att det funkar..

LYCKA TILL!! >_<

Redigerad av tojo909
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel av mig! Kom på att 6280 hör till s40 serien, trode det var 60 eftersom den heter 6280..

Tack för länken hur som helst, hittade ett kul program att göra egna teman i. :rolleyes:

Donkeey: Om du inte fick med cd-skivan med Nokia PC suite kan du som sagt ladda hem det på nokia.com :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller inte... det är exakt samma som om man laddar ner gratis teman från andra sidor. Det är säkert samma teman som finns där som finns på DC.

Hmm..mjo, men jag tänkte att det finns ju förmodligen copyright-skyddade teman också på DC..

Menmne, jag ska inte vara nån moraltant här inte :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor