Xogede Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Varför tror du att jag har kapaciteten att övertala 5 miljarder människor? Man måste börja någonstans. Eh, vad? Du sa att du vill övertala mig för att "intelligenta människor ska få en bättre framtid". Jag frågade varför de skulle få en bättre framtid om du övertalade mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Tror du att du är den enda jag försöker övertala? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Tror du att du är den enda jag försöker övertala? Hur ska jag kunna veta det? Kan du svara på min fråga, varför kommer människor att få en bättre framtid om de tror på evolution? Jag kan då inte komma på några fördelar som den har gett oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Varför tror du att jag har kapaciteten att övertala 5 miljarder människor? Man måste börja någonstans. Kristet CP mot Sam Harris: http://www.vsocial.com/v/310aa599bc00abb215a3f6258502485b Hånade programledaren kristendommen eller var han bara korkad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Xoggy: Nej, därför att du religiös. Volleyboll: Programledaren är kristen, och hånade inte kristendomen. Hans beteende är hans image, men jag tror allt att han är lite korkad normalt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 (redigerad) skribby: Det kan mycket väl vara sant. Kan du nämna några, så att lilla dumma jag kan bli lite smartare? Redigerad 18 maj, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Woot! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Någon som såg SVT-debatten nyss om Intelligent Design? Det blir så patetiskt när bibelförespråkare debatterar mot vetenskapsmän. Tyvärr har vi ingen vetenskapsman här på forumet som kan debattera mot Xoggy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Någon som såg SVT-debatten nyss om Intelligent Design? Det blir så patetiskt när bibelförespråkare debatterar mot vetenskapsmän. Tyvärr har vi ingen vetenskapsman här på forumet som kan debattera mot Xoggy. Dock vettiga personer i allmänhet, så. Jag tror på Gud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 (redigerad) Dock vettiga personer i allmänhet, så. Jag tror på Gud. Jag syftar främst på evolutionsdebatten, där äger han, fast att han har fel. GUD ÄR FASCIST, GUD ÄR RASIST! GUD GILLAR INTE FATTIGA, GUD GILLAR INTE SVARTINGAR! Redigerad 30 maj, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Jag syftar främst på evolutionsdebatten, där äger han, fast att han har fel. GUD ÄR FASCIST, GUD ÄR RASIST! GUD GILLAR INTE FATTIGA, GUD GILLAR INTE SVARTINGAR! Hrm, jag visste inte vad ni talade om, men, ehm, ja, typ, öhm, he... GUD KAN INTE KÄNNA, INTE TÄNKA, INTE GILLA INTE VARA, INTE ÄGA, INTE STYRA, INTE STRAFFA Så, ehm, tja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Wait! Vad är "Intelligent Design"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Wait! Vad är "Intelligent Design"? http://gluefox.com/min/skap/id.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 (redigerad) Wait! Vad är "Intelligent Design"? http://www.urbandictionary.com/define.php?...elligent+design 1. A n00bish, pseudo-science religious theory that advocates that some phenomenon are just too complicated to be explained by science alone, and therefore God, or an intelligent designer must exist. 2. Excrement. Dude, I made such an intelligent design in the pot this morning! Läs här också: http://sv.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design Redigerad 31 maj, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 http://www.urbandictionary.com/define.php?...elligent+design 1. A n00bish, pseudo-science religious theory that advocates that some phenomenon are just too complicated to be explained by science alone, and therefore God, or an intelligent designer must exist. 2. Excrement. Dude, I made such an intelligent design in the pot this morning! Läs här också: http://sv.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design Thank you, dudah. Har läst igenom artiklarna på wikipedia och det var faktiskt väldigt intressant. "USA har också uppstått en motrörelse i satirisk form. Man använder samma argumentationsteknik som ID-förespråkarna, men hävdar att allting skapades av ett flygande spagettimonster. Grundaren Bobby Hendersson har i ett antal öppna brev till Kansas skolstyrelse krävt att ev. undervisning i ID också skall behandla hans ID-liknande teori. Hans hemsida har på bara några månader blivit ett nytt internetfenomen och har miljontals besökare." Haha Xogede: Är inte speciellt sugen på gluefox.com, men får väl läsa igenom vad han har skrivit också, för rättvisans skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Thank you, dudah. Har läst igenom artiklarna på wikipedia och det var faktiskt väldigt intressant. "USA har också uppstått en motrörelse i satirisk form. Man använder samma argumentationsteknik som ID-förespråkarna, men hävdar att allting skapades av ett flygande spagettimonster. Grundaren Bobby Hendersson har i ett antal öppna brev till Kansas skolstyrelse krävt att ev. undervisning i ID också skall behandla hans ID-liknande teori. Hans hemsida har på bara några månader blivit ett nytt internetfenomen och har miljontals besökare." Haha Xogede: Är inte speciellt sugen på gluefox.com, men får väl läsa igenom vad han har skrivit också, för rättvisans skull. Flying Spaghetti-monsterism är typ det bästa som finns. Helt underbart. WWFSMD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 (redigerad) "USA har också uppstått en motrörelse i satirisk form. Man använder samma argumentationsteknik som ID-förespråkarna, men hävdar att allting skapades av ett flygande spagettimonster. Grundaren Bobby Hendersson har i ett antal öppna brev till Kansas skolstyrelse krävt att ev. undervisning i ID också skall behandla hans ID-liknande teori. Hans hemsida har på bara några månader blivit ett nytt internetfenomen och har miljontals besökare." Haha Skillnaden är ju att ID-teorin i sig inte tar ställning till vem Skaparen är. Den fungerar alltså som en "motteori" mot evolution, och argument mot evolution är argument för ID. De är däremot inte argument för någon speciell Skapare, som denna "teori" framhåller. Hm. Jag kanske ska publicera min fågelskit-teori. Redigerad 31 maj, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Gud finns! Om du inbildar dig i det, that is. Om det inte vore religion skulle världen ha varit ett bättre ställe. Fuck religion, atheist 4 life! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Om det inte vore religion skulle världen ha varit ett bättre ställe. Varför det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Varför det? Bla, bla, religion föder krig, yada, yada och annat bullshit ateister tuttar i varandra och inte riktigt kan inse skönheten i tilltro. Men whatever floats your boat. Tro inte att jag står på din sida, dock, du är också dum i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts