Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Vilka? Offren eller besökarna? En statschef bör inte uttala sig så. Tänk om Persson skulle säga "Alla med brunt hår borde inte betraktas som svenskar". Det är både kränkande och odemokratiskt. Besökarna. Det är väl klart att han får säga det (yttrandefrihet). Frågan är bara hur många som skulle rösta på honom efter det. Redigerad 13 maj, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Vi lever i en fri värld. Alla offer och besökare behöver inte tro på gud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Vi lever i en fri värld. Alla offer och besökare behöver inte tro på gud. Precis. Men att sätta kors på gravar/minnesmärken är en tradition vi har. Ska du inte klaga för att vi firar Jul också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Just i detta med vad Bush sa så är det svårt att säga vad som är rätt och fel. Eller egentligen inte. Ett sådant uttalande är både äckligt och kränkande. Men tyvärr så får man uttrycka sin tro och sitt tryckande hur man vill så länge det inte är våldsamt i USA. Så enligt lag så har han inte gjort fel men på något sätt har han ändå kränkt "alla andra" än "de som tror det 'sanna'" EDIT: någon (de flesta) kommer nog inte fatta ett ord av det jag sa... Men jag vet och det är det enda som räknas. Redigerad 13 maj, 2006 av Bubbli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Precis. Men att sätta kors på gravar/minnesmärken är en tradition vi har. Ska du inte klaga för att vi firar Jul också? Jag firar inte Jul för att hedra Jesus, jag firar den för att det är god mat som jag kan frossa. Överäter inte du dig också vid Jul? Frossa är väl en av de sju dödssynderna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Jag firar inte Jul för att hedra Jesus, jag firar den för att det är god mat som jag kan frossa. Överäter inte du dig också vid Jul? Frossa är väl en av de sju dödssynderna? Det är precis det jag säger, de flesta besökare tänker inte på Gud när det ser ett kors på en grav/ett minnesmärke. Och nej, jag frossar inte vi jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Mina första reflektioner om kristendomen var faktiskt när jag byggde ett träkors för 9 år sedan. Vår katt hade just dött och jag tänkte bepryda graven med detta. Då kom min syster och påpekade att det där var en kristen symbol och stod för saker som jag inte hade en aning om, och hon bad mig att tänka efter. Sen dess har jag varit ateist, fint va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Mina första reflektioner om kristendomen var faktiskt när jag byggde ett träkors för 9 år sedan. Vår katt hade just dött och jag tänkte bepryda graven med detta. Då kom min syster och påpekade att det där var en kristen symbol och stod för saker som jag inte hade en aning om, och hon bad mig att tänka efter. Sen dess har jag varit ateist, fint va? Ska vi inte varna folk som tittar på månen om att den är ett tecken för Allah också? @Bubbli: Du måste väl förstå att det inte är en del av den kristna läran att ateister inte ska räknas som medborgare? Redigerad 13 maj, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Ska vi inte varna folk som tittar på månen om att den är ett tecken för Allah också? @Bubbli: Du måste väl förstå att det inte är en del av den kristna läran att ateister inte ska räknas som medborgare? VA?! Detta kom som en chockande nyhet. Liksom... Inget bajs, Beck. Klart jag vet det. Men en president eller någon annan människa som har hand om ett land ska inte uttala sig på det sättet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Vet att jag är ganska mycke mot religioner och så, men.. Måste predika lite nu Jag är inte en High Level kristen, men när man mår väldigt dålit i bland och inte vet vad jag ska ta mig till, behöver jag nån att vända mig till.. Och en av dom bästa är enligt mig är då Gud, han kan man berätta vad som helst som man inte alls vill att någon annan människa skall veta, inte ens en psykiatiker. Och då börjar det kännas bättre så småning om.. Redigerad 13 maj, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 VA?! Detta kom som en chockande nyhet. Liksom... Inget bajs, Beck. Klart jag vet det. Men en president eller någon annan människa som har hand om ett land ska inte uttala sig på det sättet. Det borde han självklart inte. Vad jag menar är att om det amerikanska folket inte gillade honom, så skulle de inte rösta på honom. Så uppenbarligen anser amerikanerna att han har gjort mer bra än dåligt. Det är ju trots allt deras val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Ska vi inte varna folk som tittar på månen om att den är ett tecken för Allah också? Klockren jämförelse Edit: Den stora grejen var inte att jag gjorde ett kors, men att det var då jag började tänka efter. Nu tycker jag att det skulle vara rent förnedrande om det sätts ett kors på min grav när jag dör. Edit 2: Angående Bush så fuskade han sig till makten första valet (marginellt ja, men avgörande). Anledningen till att han vann andra var att det pågick ett krig och patriotisk som man är stödjer man sin ledare då. Redigerad 13 maj, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Klockren jämförelse Ja? Att ett kors är en symbol för kristendom betyder inte att man som ateist ska vara rädd för det. Samma sak med månen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Det borde han självklart inte. Vad jag menar är att om det amerikanska folket inte gillade honom, så skulle de inte rösta på honom. Så uppenbarligen anser amerikanerna att han har gjort mer bra än dåligt. Det är ju trots allt deras val. De som röstar på Bush är bönderna som är troende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Ja? Att ett kors är en symbol för kristendom betyder inte att man som ateist ska vara rädd för det. Samma sak med månen. Jag skulle vara "rädd" för att sätta Allah's symbol på min katts grav nu ja, men att titta på månen har iaf jag aldig förknippat med islam. Redigerad 13 maj, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 De som röstar på Bush är bönderna som är troende. Att de som inte kan något om politik får rösta är det demokratiska systemets fel, varken väljarnas eller den valdas. Om man står fast vid att det nuvarande systemet fungerar, då får man även stå för konsekvenserna. Sen är det ju fortfarande Bushs fel att han uttalade sig som han gjorde. Inte de kristnas. @The Dude: Vad är då problemet? Tänk bara inte på Gud när du ser ett kors, så är "problemet" ur världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Ja? Att ett kors är en symbol för kristendom betyder inte att man som ateist ska vara rädd för det. Samma sak med månen. Stackars månen. För muslimerna kanske det är ett tecken för Allah, men inte för oss. Månen är inget mer än månen. Allah vs. Gud Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Stackars månen. För muslimerna kanske det är ett tecken för Allah, men inte för oss. Månen är inget mer än månen. Allah vs. Gud Precis. Varför ska då ett kors för er vara en symbol för Gud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Precis. Varför ska då ett kors för er vara en symbol för Gud? Det är en symbol för kristendomen (nekar du till det?) och jag gillar inte kristendomen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Det är en symbol för kristendomen (nekar du till det?) och jag gillar inte kristendomen. För muslimerna kanske det [måne] är ett tecken för Allah, men inte för oss. Du förstå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts