JMC Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/dell-auy.JPG Nu har alla specifikationerna släppts och datorn finns att köpa, men med ett pris på 76 000 kronor lär den nog avskräcka även den mest inbitna datorentusiasten. Av innehållet att döma tycks detta vara den kanske snabbaste persondatorn som går att köpa i dag. Processorn är en Intel Pentium 965 Extreme Edition, som överklockats från 3,76 GHz till 4,26 GHz. Grafiksystemet består av inte mindre än fyra stycken Geforce 7900-kretsar, som sammankopplats med hjälp av tekniken Nvidia Quad SLI, samt en extra ”fysikprocessor” för att avlasta grafikkorten vid krävande spel. Vidare finns det två stycken hårddiskar på 150 gigabyte, i raid-konfiguration för extra prestanda, samt ytterligare en disk på 400 gigabyte avsedd endast för lagring. Som om detta inte vore nog är varje dator handmålad och datorserien finns därför bara i en begränsad utgåva. För den som fortfarande inte är övertygad skickar Dell även med en bredbildsskärm på 30 tum som erbjuder en bildyta på hela 2 560 gånger 1 600 pixlar." Mer info > DELL.com Skulle Du betala 76000 för den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/dell-auy.JPG Nu har alla specifikationerna släppts och datorn finns att köpa, men med ett pris på 76 000 kronor lär den nog avskräcka även den mest inbitna datorentusiasten. Av innehållet att döma tycks detta vara den kanske snabbaste persondatorn som går att köpa i dag. Processorn är en Intel Pentium 965 Extreme Edition, som överklockats från 3,76 GHz till 4,26 GHz. Grafiksystemet består av inte mindre än fyra stycken Geforce 7900-kretsar, som sammankopplats med hjälp av tekniken Nvidia Quad SLI, samt en extra ”fysikprocessor” för att avlasta grafikkorten vid krävande spel. Vidare finns det två stycken hårddiskar på 150 gigabyte, i raid-konfiguration för extra prestanda, samt ytterligare en disk på 400 gigabyte avsedd endast för lagring. Som om detta inte vore nog är varje dator handmålad och datorserien finns därför bara i en begränsad utgåva. För den som fortfarande inte är övertygad skickar Dell även med en bredbildsskärm på 30 tum som erbjuder en bildyta på hela 2 560 gånger 1 600 pixlar." Mer info > DELL.com Skulle Du betala 76000 för den? T.o.m den jag har beställt har mer hårddisk 2x250gb + 300gb extern så jag skulle inte paya så mkt för den..den e ju mest häftig om man säger så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 76k för en DELL- dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Jag skulle inte betala ett jävla öre för något piss med "Dell" på. No fucking way. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 T.o.m den jag har beställt har mer hårddisk 2x250gb + 300gb extern så jag skulle inte paya så mkt för den..den e ju mest häftig om man säger så.. Hårddiskarna säger inte vad datorn är värd. Skulle dock inte betala så mycket för den. Har en dator som klarar de flesta spel redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Hårddiskarna säger inte vad datorn är värd. Skulle dock inte betala så mycket för den. Har en dator som klarar de flesta spel redan. Nej jag vet...kände bara för att säga det serru Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 (redigerad) För en Dell? - Haha, skulle inte tro det. Edit: Kom just på att jag aldrig skulle betala 76 000 för en dator om jag inte vore förmögen. Redigerad 24 mars, 2006 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Om jag var mångmiljonär och ruggigt kåt i eldflammor så kanske jag skulle köpt den. Eller det skulle jag nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 76 k for this ? Nooooo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Just nu skulle jag prioritera mina pengar på en ny lap-top, fast för ett rimligt pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Skulle aldrig lägga ut 76 000 på en dator varken dell eller någon annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Varför e Dell dålig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 2 gb grafikminne är ju väldigt nödvändigt att ha! Nej, jag skulle aldrig lägga ner så mycket pengar på en dator. Utvecklingen inom datorvärlden går framåt alldeles för snabbt för att en så stor investering ska vara lönsam. Om några år kommer man kunna köpa en bättre dator till en bråkdel av priset för den där monsterburken. Chassit var däremot rätt snyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 BAH! Skulle jag haft übermkt pengar så skulle jag köpt innehållet och tryckt in det i ett annat chassi, fugly ffs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Inte en krona för en Dell dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Jag har en dell dator som är 5 år nu Den kostade 35k med rabatter Fast dell suger Dyra datorer, runt 20k för en dell dator får du för 10k med samma prestanda, om inte bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Nepps Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Nej, inte för en Dell-dator. Förresten brukar det bli många tusenlappar billigare om man köper delarna löst istället och bygger ihop det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Nej, finns så mycket annat jag skulle köpa för dom pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts