Bubbli Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 För Magnus Uggla, kanske 2005/06? Ja, syftar på Darin. =p HAHA. Så sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Detta är vad jag tror: All musik var inte bättre förr, det är bara det att nuförtiden låter all musik pricis likadant. Enda skillnaden är det olika musikstilarna. Se bara på 70-80 talet. Det var rebellerna med något nytt som blev riktigt kända. Detta kan ses hos väldigt många stora band. Det vi väntar på är någonting nytt, nyskapande. När det kommer så kommer det "spammas" av den sortens musik, och helt plötsligt så kommer nutidens musik kännas lite nyskapande. Men dock. Det finns fortfarande många bra nutida band. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Grabbar som Jack Johnson för låtskapandet vidare, men visst fan är kommersiellt blaj inte vad det har varit. Beatles var ju i en annan division än, till exempel, N'Sync. (Finns N'Sync kvar? Jag blir gaggig...) Oh, White Stripes och deras lesser known indie bretheren håller också gemet fräscht. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 (redigerad) Tror faktiskt att många av oss kommer att sakna dagens musik om 10 år. Men visst, det finns mycket musik som var bättre förr. Tror att en del artisterna idag som t.ex 50 cent, som troligen spelar sin musik bara för pengarna, om ni fattar vad jag menar. Visst 50 cent gillar säkert att rappa, men förr i tiden så spelade musiken kanske en större roll, mer än pengarna som artisterna tjänade. Fast idag finns det ju säkert hur många som helst bra musiker som spelar för musikens skull, och musiken idag kan ju vara mycket bättre än vad den var förut, beror ju på vilken genre man lyssnar på. Somsagt, det fanns både väldigt bra musik förr och väldigt bra musik nu. Musiken utvecklas hela tiden. Redigerad 23 mars, 2006 av Alpha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 I min mening är musiken bättre nu för tiden. Datorns introduktion i musikvärlden, samt det faktum att nästan alla genrer redan finns (med andra ord, man kan bara förbättra och förändra, inte skapa nya typer av musik) gör att nutida musik är mycket bättre, men då syftar jag självklart på det jag själv lyssnar på, främst Metal och Horrorcore. Fast man kan ju faktiskt definiera "musik" lite hur man vill. Alltså; musik som i bättre låtar, eller musik som i utbredd. På 20-talet till exempel, fanns det bara 2 genrer inom musik eller så, och alla lyssnade på de 50 artister som fanns. Idag finns säkert 2000 olika genrer och minst en miljon artister. Dessutom finns den gamla musiken kvar, samtidigt som nutida artister håller den vid liv. Man kan välja och vraka, alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Själva musiken var inte bättre för i tiden. Eller det beror väl på vad man tycker. Men förr, när allt inte lät lika bra, så la man all fokus på musiken. Idag kan man få en BigBrother-bimbo att låta bra med autotune och sånt läskigt. Sen att det ofta är överpumpad och kompresseras får man väl gråta över, men det går att få vem som helst att låta okej. Det finns fortfarande artister som gör genial musik, även idag. Men förrut uppmärksamades det mer, när all fokus låg på själva musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Metallica-kaffe-muggens tid. Va? Det gjordes bäst musik på åttiotalet-tidiga nittiotalet enligt mig. Kulmen utav bra pop. Nuförtiden tycker jag att alla artister/band jag gillar börjar bli något gamla, t.ex. Oasis och Metallica verkar ha förlorat intresset, men det är väl troligen som sagt åldern som tar ut sin rätt. Annars har den ofta så vise skribb rätt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 (redigerad) Metalen idag är har inte samma känsla som innan, i alla fall inte alla band. Nu för tiden så blir det FÖR brutalt på något sett... Svårt att förklara men jag försöker, Det är så bra producerat så det låter för brutalt.. Ja jag kan inte förklara saker... --------------------------------- Hejdå, nu ska jag gå och dränka mina sorger. Redigerad 23 mars, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Kiss.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Tycker att det är bättre nu faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 (redigerad) Metalen idag är har inte samma känsla som innan, i alla fall inte alla band. Nu för tiden så blir det FÖR brutalt på något sett... Svårt att förklara men jag försöker, Det är så bra producerat så det låter för brutalt.. Ja jag kan inte förklara saker... --------------------------------- Hejdå, nu ska jag gå och dränka mina sorger. Beror ju på vad du lyssnar på...om du bara lyssnar på mortician,vomitory och vader så kanske du får den bilden...sen har vi ju hammerfall mfl som är lite mesigare! Edit: haha...trodde du var P-C...du vet ju redan vad ajg pratar om! Redigerad 23 mars, 2006 av chiligr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 60,70, 80. Alice Cooper, Rush, Deep Purple, Maiden, GnR, Judas Priest,, Härliga tider.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 40, 50 och 60-tal i all ära. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 .okka sa ju att man ska gräva lite mer för att hitta bra musik nuförtiden. Det är ju till stor del sant men jag tror han menar att om vi jämför Pop med Pop. Nu är det massa uppsminkade människor som dansar i tighta kläder. Musiken låter likadant hela tiden, men Popen på 60-70-80 talet? Den var ju till 100% mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Zappa och Sabbath. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Poppen var nättre förr, men när det kommer till alternative/indie så lyssnar jag hellre på ny musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 .okka sa ju att man ska gräva lite mer för att hitta bra musik nuförtiden. Det är ju till stor del sant men jag tror han menar att om vi jämför Pop med Pop. Nu är det massa uppsminkade människor som dansar i tighta kläder. Musiken låter likadant hela tiden, men Popen på 60-70-80 talet? Den var ju till 100% mycket bättre. Beror helt på om man menar pop som i populärmusik (med andra ord all musik som är populär) eller pop som i (den nya) genren, som egentligen liknar någon genre jag glömt namnet på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 All musik var bättre förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bozzard Skrivet 27 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2006 Jag tycker musiken var bättre förr. 80s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2006 Filmerna är för tusan desamma, bättre förr enligt mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts