P1rsson Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Först vill jag be om ursäkt om det gjorts en liknande tråd. Hur som helst har jag länge funderat på detta. Musiken, artisterna, låtarna, texterna var ju så mycket bättre förr, ingen som håller med mig? Visst kan det bero på olika musiksmaker men dagens moderna musik kan ju inte gämföra sig med Elton John eller Elvis Presley. Varför finns alla stora namn längre bak i tiden? Namn som varken Britney Spears eller Goo goo dolls når upp till knäna på. Vad kan detta bero på? Försök t.ex. att nämna en "modern" låt som kommer i närheten av Elton Johns Tiny Dancer! Som sagt, det kan ju bero en del på musiksmaken men är det bara det? Samtlige stora låtar och namn finns ju faktiskt längre bak i tiden ch jag personligen tycker det gjorde så in i sjutton mycket bättre musik förr. Varför?! The Who, Elton John, Johnny Cash, Elvis Presley, Jerry Lewis, Led Zeppelin osv osv osv VS vadå? Britney Spears? 50 cent? Jaja, vad tycker ni själva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Musiken var bättre förr! Helt klart... Metallica, Death, Slayer osv.... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Sant sant, Oldies will never die Nu för tiden är det inte samma musik.. var mer själ i musiken förr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Bob Marley Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 (redigerad) Från Jimi Hendrix till sena 80 tals rock låtar, då var rock bäst, tycker jag Redigerad 23 mars, 2006 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Magnus Uggla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 (redigerad) Åttiotalet hade bäst musik tycker jag. Musiken nu för tiden handlar om tics och snabba trumsolon. EDIT: Bobbo Viking: Oväntat. Redigerad 23 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Åttiotalet hade bäst musik tycker jag. Musiken nu för tiden handlar om tics och snabba trumsolon. EDIT: Bobbo Viking: Oväntat. Haha, jo, visst var det? Konstigt att inte du nämde "Postal 2: Soundtrack" eller något annat kusligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Haha, jo, visst var det? Konstigt att inte du nämde "Postal 2: Soundtrack" eller något annat kusligt. Hahaha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 (redigerad) Hah, såklart musiken var bättre förr. Innan Metallica-kaffe-muggens tid. Innan sell-outsen. Innan all kommersionalisering. Frank Zappa, Bob Dylan, The Rolling Stones, Hendrix osv. var ju alla bättre förr (Hm, Zappa finns inte mer .. äsch) Redigerad 23 mars, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Hah, såklart musiken var bättre förr. Innan Metallica-kaffe-muggens tid. Innan sell-outsen. Innan all kommersionalisering. Frank Zappa, Bob Dylan, The Rolling Stones, Hendrix osv. var ju alla bättre förr (Hm, Zappa finns inte mer .. äsch) Haha, du sitter väl och lyssnar på techno låtar som är 8 minuter långa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Nej, det mesta jag gillar är "nytt" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Haha, du sitter väl och lyssnar på techno låtar som är 8 minuter långa? I tvärtom-världen, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Dom nya artistrna har väl inga ideer längre.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Ja...iallafall rocken... dub sweden är ju bara förbra Så det blir NEUTRALT förmig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Nu för tiden kan vem som helst bli idol.. Förr var det mycket större, artisten/gruppen fick prestera mycket mer och lägga mer tid åt låtarna. Och ja, det mesta är redan gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Suckeli, döm inte dagens musik pga. eran egen ovishet. Okej? Gräv djupare; med dagens medel så kan man trycka den musikaliska gränsen till oanade höjder - elektronikascenen är ett klockrent exempel. Allt från minimalism till kakafonier. Jag nekar dock inte att det kommerciella utbudet är allt annat än beundransvärt. Lyssnar däremot mer på gammal musik än ny, I guess. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Gillar ganska många oldies, tex. Dion & The Belmonts. Pet Shop Boys är även en favorit, och såklart Tupac. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Magnus Uggla 1975 - ? Strix Q 1975 - 1982 GES 1994 - ? Orup 1988 - ? Och en rad annat jag inte har ork till att skriva upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Vilket år bildades Pet Shop Boys, någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts