Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Ska man lita på STR och trafikskolorna är det som jag sa.

Edit:

Under denna länk står följande:

http://www.polisen.se/inter/nodeid=11633&pageversion=1.html

"Jag har en moped i klass 1 får jag skjutsa?

Passagerare får medtas om mopeden är byggd för det."

"Jag har en moped i klass 2 får jag skjutsa?

Passagerare får medtas om mopeden är byggd för det. Ett barn under 10 år, eller två barn under 6 år om föraren är lägst 18 år, får alltid skjutsas om lämpligt säte och skydd för hjulet finns för barnet."

Så, nu är det bekräftat..

Tips på en 30 moppe som e byggd för att kunna skjutsa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är en bra moped. -99, samma årsmodell som polarens. Men hans X8R-S får han inte skjutsa med iaf, eller det står ingenting om det i papprena.

Men om min går 59 km/h enligt mätaren på moppen, vilket antagligen är fel, då är den trimmad eller? Förra ägaren som hade den sa att den inte var trimmad, men jag vettefasiken om den visar 59. :ermm: Och går det att köpa nya kåpor till den? Eftersom ägaren innan den förra ägaren har kört omkull med den, och de ställen de har lagat är det fult lackat. =/

http://www.hondamc.com/templates3/Model.as...d=61&scid=&cid=

Har utseendet inte ändrats någonting sen typ 99 på dom eller? Eftersom min är likadan vad jag kan se, fast iofs, spela roll, de är ju snygga, så varför ändra? :)

Redigerad av Tiger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om min går 59 km/h enligt mätaren på moppen, vilket antagligen är fel, då är den trimmad eller? Förra ägaren som hade den sa att den inte var trimmad, men jag vettefasiken om den visar 59. :ermm:

Och går det att köpa nya kåpor till den? Eftersom ägaren innan den förra ägaren har kört omkull med den, och de ställen de har lagat är det fult lackat. =/

Svårt att säga, jag vet inte exakt vad den ska göra orginal.

Absolut, det gjorde polaren till sin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De tillverkas inte numera heller så  :)

Nej, förstod det, eftersom de tydligen bara är Zoomer som Honda tillverkar numera. :ermm:

Men när slöt de att tillverka X8R då, är det någon som vet?

Edit: @ Azore: Vet du var man kan köpa nya kåpor måhända? Jobbigt när alla på skolan ska fråga om man har kört omkull med den, alla verkar tro att den är helt ny eller något.

Redigerad av Tiger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...