Weener Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Jag och en kompis vurpade när han skjutsade mig. Luften i däcket försvann och vi föll omkull. Lite småläskigt. Jag landade dock mjukt på honom och fick inga sår eller nått, han fick dock skrapsår på benen och en stukad fot samt fula repor på sin hjälm. Moppen gick paj också, båda blinkersrerna pajade, en backspegel gick av och kåpan sprack. Inge kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Jag och en kompis vurpade när han skjutsade mig. Luften i däcket försvann och vi föll omkull. Lite småläskigt. Jag landade dock mjukt på honom och fick inga sår eller nått, han fick dock skrapsår på benen och en stukad fot samt fula repor på sin hjälm. Moppen gick paj också, båda blinkersrerna pajade, en backspegel gick av och kåpan sprack. Inge kul. Träligt. När jag blev skjutsad en gång på vintern av en polare på hans X8R-S så körde han lite för fort och med för mycket lut i en rondell där asfalten var ren is. Slutade med att vi for i backen, gick runt 50 km/h och det ända som hände med moppen var att det blev en repa på typ 5 cm på den sidan den landade på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Jag och en kompis vurpade när han skjutsade mig. Luften i däcket försvann och vi föll omkull. Lite småläskigt. Jag landade dock mjukt på honom och fick inga sår eller nått, han fick dock skrapsår på benen och en stukad fot samt fula repor på sin hjälm. Moppen gick paj också, båda blinkersrerna pajade, en backspegel gick av och kåpan sprack. Inge kul. Hände mig o en kompis när vi körde en cresent compact i andersberg (stadens ghetto) fast vi körde på en ungeistället o hans cykel o jag lande mjukt på min kompis ungen lipade osv o tanken läckte sen kom typ 10000000000000000 turkar albaner u name it så vi stack där ifrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Träligt. När jag blev skjutsad en gång på vintern av en polare på hans X8R-S så körde han lite för fort och med för mycket lut i en rondell där asfalten var ren is. Slutade med att vi for i backen, gick runt 50 km/h och det ända som hände med moppen var att det blev en repa på typ 5 cm på den sidan den landade på. X8R -S? Var det en EU 45 eller 30-moppe? Tänkte eftersom jag har en X8R -S som får gå 30, och i typintyget står det "Antal passagerare 1", får jag skjutsa någon då? Och isåfall, behöver man sånt där EU-kort (eller vad det heter) då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 X8R -S? Var det en EU 45 eller 30-moppe? Tänkte eftersom jag har en X8R -S som får gå 30, och i typintyget står det "Antal passagerare 1", får jag skjutsa någon då? Och isåfall, behöver man sånt där EU-kort (eller vad det heter) då? Det är en 30-moppe och den får man inte skjutsa med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Det är en 30-moppe och den får man inte skjutsa med. Fy dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Fy dig Ja usch, nu känner jag mig olydig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Det är en 30-moppe och den får man inte skjutsa med. Jodå, Om det står i typingtyget att han får skjutsa så får han det. Jag har en moped i klass 2 får jag skjutsa? Passagerare får medtas om mopeden är byggd för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Jodå, Om det står i typingtyget att han får skjutsa så får han det. Men nu står det i typintyget att den INTE får skjutsas med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Hände mig o en kompis när vi körde en cresent compact i andersberg (stadens ghetto) fast vi körde på en ungeistället o hans cykel o jag lande mjukt på min kompis ungen lipade osv o tanken läckte sen kom typ 10000000000000000 turkar albaner u name it så vi stack där ifrån HAha. "sen kom typ 10000000000000000 turkar albaner u name it så vi stack där ifrån " Så jävla äg kommentar haha Väntar på att bli 15 jag.. bara ett år kvar. går så seegt :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Men nu står det i typintyget att den INTE får skjutsas med. Så föraren av mopeden räknas som passagerare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Så föraren av mopeden räknas som passagerare? Det har jag inte sagt. Jag sa att man inte får skjutsa med mopeden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Det har jag inte sagt. Jag sa att man inte får skjutsa med mopeden. Men jag undrade bara, eftersom det står "Antal passagerare - 1" i typintyget till min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Så föraren av mopeden räknas som passagerare? Får inte skjutsa på någon 30 moppe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Men jag undrade bara, eftersom det står "Antal passagerare - 1" i typintyget till min. Står det "Antal passagerare - 1" så får du skjutsa med din moped. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Står det "Antal passagerare - 1" så får du skjutsa med din moped. Okej, tack för att du klargjorde det för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Okej, tack för att du klargjorde det för mig. Inga problem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Det skrev han ju redan från början Tänkte eftersom jag har en X8R -S som får gå 30, och i typintyget står det "Antal passagerare 1" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Men då är det bara barn under 10 år som man får skjutsa va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Men då är det bara barn under 10 år som man får skjutsa va? Hmm. Nej? Står det i typintyget att du får skjutsa så får du! Spelar ingen roll om det är en 5åring eller en 50åring, bara dem har hjälm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts