Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Nu måste jag verkligen ha hjälp! min syrra lånade min vespa och oljan tog slut så den stannade av "oljestopp" jag fyllde på olja och försökte kicka igång den, men då låter den konstigt och låter sen "poff" ur avgasröret och dör. nu går den inte kicka igång allt, har den skurit? är det en loppa på stiftet? :wub:

Kan ha skurit ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu måste jag verkligen ha hjälp! min syrra lånade min vespa och oljan tog slut så den stannade av "oljestopp" jag fyllde på olja och försökte kicka igång den, men då låter den konstigt och låter sen "poff" ur avgasröret och dör. nu går den inte kicka igång allt, har den skurit? är det en loppa på stiftet? :)

Så betedde sig min när förgasaren ställde om sig själv vid motortvätt en gång, vid nästan varje kick gav moppen ifrån sig en liten poff ur avgasröret, precis som om topplockspackningen skjöts. Den gick heller inte igång då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu måste jag verkligen ha hjälp! min syrra lånade min vespa och oljan tog slut så den stannade av "oljestopp" jag fyllde på olja och försökte kicka igång den, men då låter den konstigt och låter sen "poff" ur avgasröret och dör. nu går den inte kicka igång allt, har den skurit? är det en loppa på stiftet? :)

Den kan ha skurit pga att den inte har fått olja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet något bra trim till min K50 -88?

Den har redan ett 5.5hk-trim och en 16.5mm Mikuni förgasare, samt att den har ett 14-tänders framdrev.

Jag undrar om det finns några andra bra trim, och vart jag hittar dem. Insuget ska borras i vinter.

Jag ska lägga in bilder snart, och omlackering kommer att ske i vinter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet något bra trim till min K50 -88?

Den har redan ett 5.5hk-trim och en 16.5mm Mikuni förgasare, samt att den har ett 14-tänders framdrev.

Jag undrar om det finns några andra bra trim, och vart jag hittar dem. Insuget ska borras i vinter.

Jag ska lägga in bilder snart, och omlackering kommer att ske i vinter.

Måste säga att K50 är riktigt sega. Hade 5½ och 16.5 förknasare på min och större framdrev och den gjorde runt 55 mätarfart.

Men kika runt hos reservdelsåterförsäljare, rinab är en, där finns säkert en del trim.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska snart få en Eu-moped (45 km/h) och tänkte bara fråga om man får skjutsa personer som är över 10år på sådana?

Jag har hört att man endast får skjutsa personer som är under 10år och jag har ju tänkt skjutsa personer runt min egna ålder.. :D

Sålänge mopeden är byggd för passagerare så får du skjutsa vem du vill (bara passageraren har hjälm)

De flesta 45 moppar är byggda för passagerare

Står i typintyget om den är byggd för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att K50 är riktigt sega. Hade 5½ och 16.5 förknasare på min och större framdrev och den gjorde runt 55 mätarfart.

Men kika runt hos reservdelsåterförsäljare, rinab är en, där finns säkert en del trim.

Min gjorde drygt 50 i mätarfart innan jag bytte drevet. Jag vet inte nu, för jag tror att de är nåt fel på flottöre för tillfället, den dör vid visst gaspådrag, och tål inte höga/låga varv. :D

Redigerad av Speeder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska snart få en Eu-moped (45 km/h) och tänkte bara fråga om man får skjutsa personer som är över 10år på sådana?

Jag har hört att man endast får skjutsa personer som är under 10år och jag har ju tänkt skjutsa personer runt min egna ålder.. :D

Berättar dom inte om sånt på körskolan?

men ja man får skussa på vilken moped som helst som är bygd för det vem man vill (möjligtvis inte usama bin laden)

men jag tycker du bör trimma upp den till 70 för man blir ofta prejad på vägarna i 45, det märkte jag innan jag tog bort en plugg i avgas röret och så får man bättre accs ^^

ska serva moppen imorn, dom får nog fixa en del på den för när jag häller i olja till fullt så accsar den segare och när jag kört o stängt av den så hostar den till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...