Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Får kika på det imorn, är det illa så blir det ju att köpa en framgaffel. är ju sån gammal moppe så delar blir inte direkt lätt att hitta... dyrt blir det också.

så jävla typiskt.. har haft moppen i typ en-två veckor =/

.går nog att bryta rätt gaffeln hyfsat.. kanske inte blir helt 100% men ändå.. fick bryta rätt min gaffel efter en totalt onödig klantvurpa när jag skulle skyva igång den :"> och den blev aldrig riktigt sig själv efter det.. den strävar lixom efter att skeva till sig igen.. då är iofs min upphöjd ca. 15cm så gaffeln är ju rätt underdimensionerad o vinglig..

men men.. nån ny gaffel ska du inte behöva köpa... om det inte är massa skador förutom skevheten då..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får kika på det imorn, är det illa så blir det ju att köpa en framgaffel. är ju sån gammal moppe så delar blir inte direkt lätt att hitta... dyrt blir det också.

så jävla typiskt.. har haft moppen i typ en-två veckor =/

Framgaffeln kan bara ha vredit sig åt sidan.. kan bara var att du sätter hjulet mellan belen och bryter lite.. du vet som man brukar göra på cyklar :huh: annars kan du lämmna in fram gaffeln på riktning

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^MeTaNoLiC^ - tuff.. grej. ;)

och lite off topic.

du verkar vara lite hemma på volvo? och speciellt då volvo 240? är lite sugen på en sånn, så jag undrar om du har några generella tips vad man ska kika efter när man är ute och testar? vilka modeller är att föredra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^MeTaNoLiC^ - tuff.. grej.  ;)

och lite off topic.

du verkar vara lite hemma på volvo? och speciellt då volvo 240? är lite sugen på en sånn, så jag undrar om du har några generella tips vad man ska kika efter när man är ute och testar? vilka modeller är att föredra?

.bussningarna till bakaxeln är ofta slitna på bilar som har gått en bit, märks på så vis att den "sliter" lite åt sidan i rôven när man släpper gasen efter ett kraftigt pådrag..

handbromsarna brukar vara lite si så där (som på alla andra bilar oxå för den delen)..

men det är inget som är vare sig särskilt dyrt eller svårt att fixa..

vill man inte laga rost så kan man ju kolla efter sånt oxå..

vilka modeller.. tja, beror väl mest på vad du är ute efter.. personligen skulle jag passa mig lite för en K-motor.. förknasarna på dom har miljarder vakuumslangar o grejjer.. börjat nått krångla där så är det inte lätt.. å andra sidan är det lätt att slänga dit en vanlig A-förgasare om något skulle krångla..

en bil som har turbo från början är att föredra för den trimsugna eftersom man slipper krångla så med besiktningen då... å andra sidan är dom dyra i inköp och inte så vanliga.. en turbomotor ska inte ryka o ha sig mycket mer än normalt, annars är kanske turbon slut.. inte helt ovanligt då turboaggregats livslängd är ganska begränsad..

finns inga direkta fallgropar i stort sett.. det är bra bilar som bara går o går... o går dom inte så är det sällan (aldrig) dyrt eller svårt att fixa..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många mil kan en scooter rulla? Är det osmart att köpa en derbi atlantis wave -01 som gått 1600 mil för 9000? :P

MMMMMMM, de finns nog en gräns där där moppen stannar, varnar en me robot röst "varning varning, moppen slutar funka nu för den har gått X antal mil, vänligen köp ny"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den stannar inte bara efter ett par mil :D det beror på hur den är skött m.m min förra moppe hade gått lite mer än 2000mil och den funkade bra ;)

Jag fattar väl också att den inte bara stannar efter X antal mil... ;) Det var liksom mer som att jag har ingen uppfattning av hur många mil en moppe kan rulla... aja, skitsamma då :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MMMMMMM, de finns nog en gräns där där moppen stannar, varnar en me robot röst "varning varning, moppen slutar funka nu för den har gått X antal mil, vänligen köp ny"

Off: Du borde bannas för din otroligt överfula avatar.

On: Är jävligt trött på att jag aldrig får mina delar te moppen,väntat sen slutet av Maj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...