Warmedal Skrivet 24 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2005 Får kika på det imorn, är det illa så blir det ju att köpa en framgaffel. är ju sån gammal moppe så delar blir inte direkt lätt att hitta... dyrt blir det också. så jävla typiskt.. har haft moppen i typ en-två veckor =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 24 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2005 Någon som har en beta rr 50? Jag ska nog skaffa en när jag fyller 15 http://www.blocket.se/view/5429152.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 24 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2005 (redigerad) Får kika på det imorn, är det illa så blir det ju att köpa en framgaffel. är ju sån gammal moppe så delar blir inte direkt lätt att hitta... dyrt blir det också. så jävla typiskt.. har haft moppen i typ en-två veckor =/ .går nog att bryta rätt gaffeln hyfsat.. kanske inte blir helt 100% men ändå.. fick bryta rätt min gaffel efter en totalt onödig klantvurpa när jag skulle skyva igång den :"> och den blev aldrig riktigt sig själv efter det.. den strävar lixom efter att skeva till sig igen.. då är iofs min upphöjd ca. 15cm så gaffeln är ju rätt underdimensionerad o vinglig.. men men.. nån ny gaffel ska du inte behöva köpa... om det inte är massa skador förutom skevheten då.. Redigerad 24 juli, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 25 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2005 Får kika på det imorn, är det illa så blir det ju att köpa en framgaffel. är ju sån gammal moppe så delar blir inte direkt lätt att hitta... dyrt blir det också. så jävla typiskt.. har haft moppen i typ en-två veckor =/ Framgaffeln kan bara ha vredit sig åt sidan.. kan bara var att du sätter hjulet mellan belen och bryter lite.. du vet som man brukar göra på cyklar annars kan du lämmna in fram gaffeln på riktning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 (redigerad) .den här hybriden har jag slängt ihop på 2 dagar.. *bild* fler bilder och info här: http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=96778 .film: http://www.putfile.com/media.php?n=ratbike Redigerad 28 juli, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 ^MeTaNoLiC^ - tuff.. grej. och lite off topic. du verkar vara lite hemma på volvo? och speciellt då volvo 240? är lite sugen på en sånn, så jag undrar om du har några generella tips vad man ska kika efter när man är ute och testar? vilka modeller är att föredra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 (redigerad) ^MeTaNoLiC^ - tuff.. grej. och lite off topic. du verkar vara lite hemma på volvo? och speciellt då volvo 240? är lite sugen på en sånn, så jag undrar om du har några generella tips vad man ska kika efter när man är ute och testar? vilka modeller är att föredra? .bussningarna till bakaxeln är ofta slitna på bilar som har gått en bit, märks på så vis att den "sliter" lite åt sidan i rôven när man släpper gasen efter ett kraftigt pådrag.. handbromsarna brukar vara lite si så där (som på alla andra bilar oxå för den delen).. men det är inget som är vare sig särskilt dyrt eller svårt att fixa.. vill man inte laga rost så kan man ju kolla efter sånt oxå.. vilka modeller.. tja, beror väl mest på vad du är ute efter.. personligen skulle jag passa mig lite för en K-motor.. förknasarna på dom har miljarder vakuumslangar o grejjer.. börjat nått krångla där så är det inte lätt.. å andra sidan är det lätt att slänga dit en vanlig A-förgasare om något skulle krångla.. en bil som har turbo från början är att föredra för den trimsugna eftersom man slipper krångla så med besiktningen då... å andra sidan är dom dyra i inköp och inte så vanliga.. en turbomotor ska inte ryka o ha sig mycket mer än normalt, annars är kanske turbon slut.. inte helt ovanligt då turboaggregats livslängd är ganska begränsad.. finns inga direkta fallgropar i stort sett.. det är bra bilar som bara går o går... o går dom inte så är det sällan (aldrig) dyrt eller svårt att fixa.. Redigerad 28 juli, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 ^MeTaNoLiC^ - tack så mycket! värdefull information. Men vad är en K-motor? jo 240 brukar gå ganska långt.. vad jag vet åtminstonne. det som är lite synd är att de är så dyra här nere i skåne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 (redigerad) K-motor = B200K och B230K... inte fullt så vanliga som alla andra motorer som tur är.. se även min hemsida under kategorin Motorer för mer info om "alla" volvomotorer.. http://www21.brinkster.com/metanolic/index.htm Redigerad 29 juli, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 ^MeTaNoLiC^ - du råkar inte veta/känna någon i skåne som ska sälja sin 240 eller 245 för nån tusing? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 PM! PM! PM! Det här är en mopedtråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Hur många mil kan en scooter rulla? Är det osmart att köpa en derbi atlantis wave -01 som gått 1600 mil för 9000? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Hur många mil kan en scooter rulla? Är det osmart att köpa en derbi atlantis wave -01 som gått 1600 mil för 9000? MMMMMMM, de finns nog en gräns där där moppen stannar, varnar en me robot röst "varning varning, moppen slutar funka nu för den har gått X antal mil, vänligen köp ny" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okändsoldat Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Jag har ett Solifer Men Också en Honda (otrimmad) men har tänkt på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Hur många mil kan en scooter rulla? Är det osmart att köpa en derbi atlantis wave -01 som gått 1600 mil för 9000? Den stannar inte bara efter ett par mil det beror på hur den är skött m.m min förra moppe hade gått lite mer än 2000mil och den funkade bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Den stannar inte bara efter ett par mil det beror på hur den är skött m.m min förra moppe hade gått lite mer än 2000mil och den funkade bra Jag fattar väl också att den inte bara stannar efter X antal mil... Det var liksom mer som att jag har ingen uppfattning av hur många mil en moppe kan rulla... aja, skitsamma då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Jahapp. Då har ens moppe gått 1000mil.. Batteriet är slut, startmotorn dampar, moppen hostar och den låter allmänt förhjävligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 MMMMMMM, de finns nog en gräns där där moppen stannar, varnar en me robot röst "varning varning, moppen slutar funka nu för den har gått X antal mil, vänligen köp ny" Off: Du borde bannas för din otroligt överfula avatar. On: Är jävligt trött på att jag aldrig får mina delar te moppen,väntat sen slutet av Maj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Min moppe, en Honda X8R-S -98. Här. Har gått lite mer än 1800 mil, går bra ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 .är det någon som har en bild på en reedventil/membran/bladventil till en FS1'a? eller vet var man kan hitta en sådan bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts