Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Jag har visir, men det är goare att köra med det uppfällt. De insekterna jag fått i ögonen tidigare har oftast bara studsat ut igen, men igår fick jag en jävel rakt i ögat. Det gjorde så ***** ont! Jag tvärnitade och slängde av mig hjälmen och försökte peta ut skiten men det gick bara inte. Så jag fick öra hem de 2 kilometrarna som var kvar utan att se speciellt mycket. Hela kvällen igår så höll jag på att spola ögat, men skiten gick verkligen inte veck, den hade fastnat under ögonlocket. Den sitter fortfarande kvar, för jag fick inte bort den. Men det skaver inte lika mycket idag iaf. B)

Låter nästan exakt som vad som hände mig en gång :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att den är kvar då? Kan vara en liten skada på ögat efter den som inte ha läkt än.

Det kändes inget i ögat när jag lyfte upp ögonlocket, så jag antar att den satt fast på insidan av ögonlocket. Men nu känner jag ingenting så den är nog borta helt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har visir, men det är goare att köra med det uppfällt. De insekterna jag fått i ögonen tidigare har oftast bara studsat ut igen, men igår fick jag en jävel rakt i ögat. Det gjorde så ***** ont! Jag tvärnitade och slängde av mig hjälmen och försökte peta ut skiten men det gick bara inte. Så jag fick öra hem de 2 kilometrarna som var kvar utan att se speciellt mycket. Hela kvällen igår så höll jag på att spola ögat, men skiten gick verkligen inte veck, den hade fastnat under ögonlocket. Den sitter fortfarande kvar, för jag fick inte bort den. Men det skaver inte lika mycket idag iaf. :teehee:

Man känner sig ju som en dykare me visiret nere ... :ermm: även om jag hade skulle ja inte använda :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, men hittar inte skivan till dígital kameran :ermm:  men det ser ut sådär exakt, förutom att den inte har några blinkers påsatta :)  när jag hittar skivan så lägger jag upp egna bilder

Okej, på så sätt ^_^

Skulle bara varit kul med bilder på just din, kul att även se hur skicket ser ut och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har visir, men det är goare att köra med det uppfällt. De insekterna jag fått i ögonen tidigare har oftast bara studsat ut igen, men igår fick jag en jävel rakt i ögat. Det gjorde så ***** ont! Jag tvärnitade och slängde av mig hjälmen och försökte peta ut skiten men det gick bara inte. Så jag fick öra hem de 2 kilometrarna som var kvar utan att se speciellt mycket. Hela kvällen igår så höll jag på att spola ögat, men skiten gick verkligen inte veck, den hade fastnat under ögonlocket. Den sitter fortfarande kvar, för jag fick inte bort den. Men det skaver inte lika mycket idag iaf. :)

Fan häromdagen när jag var ute och körde med visiret uppfällt så flög det in en stor humla i hjälmen! Först for den och small rakt på kinden, sen for den runt och surrade vid öronen och sen bak i nacken. Jag körde och slog på hjälmen och skakade den som en tok. Tillslut lyckades den flyga ut igen precis när jag höll på att köra i diket. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej!

Jodå, den finns kvar.

Och det är en "reggad" eu-klass 1 moped, med nummerskylt.

Den är godkänd för 2, alltså en förare och en passagerare.

Det är 2001 års modell och har gått 1650 mil.

Den har aldrig varit trimmad och går i ca 50 km/h.

Alla papper finns kvar, likaså instruktionsbok och felsökningsbok.

Den fungerar utmärkt, har aldrig haft några problem med driften på varken motor eller elektricitet, så motorn, alla lysen, blinkers, tuta, startmotor o.s.v fungerar perfekt. Har alltid gått som en klocka och är valdigt lättstartad.

Tanken rymmer ca 7 liter bensin och det brukar jag komma minst 20 mil på.

Den har alltid varit servad regelrätt efter handboken, med både olje- och rembyten, remmen är dessutom nästan ny, dessutom är det alldeles nya däck både fram och bak.

Ett rejält kättinglås som är godkänt för mc/moped medföljer också

Vad tycker ni? Han ska 10.500 för den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...