Curly Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Jag har visir, men det är goare att köra med det uppfällt. De insekterna jag fått i ögonen tidigare har oftast bara studsat ut igen, men igår fick jag en jävel rakt i ögat. Det gjorde så ***** ont! Jag tvärnitade och slängde av mig hjälmen och försökte peta ut skiten men det gick bara inte. Så jag fick öra hem de 2 kilometrarna som var kvar utan att se speciellt mycket. Hela kvällen igår så höll jag på att spola ögat, men skiten gick verkligen inte veck, den hade fastnat under ögonlocket. Den sitter fortfarande kvar, för jag fick inte bort den. Men det skaver inte lika mycket idag iaf. Låter nästan exakt som vad som hände mig en gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Är du säker på att den är kvar då? Kan vara en liten skada på ögat efter den som inte ha läkt än. Det kändes inget i ögat när jag lyfte upp ögonlocket, så jag antar att den satt fast på insidan av ögonlocket. Men nu känner jag ingenting så den är nog borta helt nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Jag har visir, men det är goare att köra med det uppfällt. De insekterna jag fått i ögonen tidigare har oftast bara studsat ut igen, men igår fick jag en jävel rakt i ögat. Det gjorde så ***** ont! Jag tvärnitade och slängde av mig hjälmen och försökte peta ut skiten men det gick bara inte. Så jag fick öra hem de 2 kilometrarna som var kvar utan att se speciellt mycket. Hela kvällen igår så höll jag på att spola ögat, men skiten gick verkligen inte veck, den hade fastnat under ögonlocket. Den sitter fortfarande kvar, för jag fick inte bort den. Men det skaver inte lika mycket idag iaf. Man känner sig ju som en dykare me visiret nere ... även om jag hade skulle ja inte använda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Min moppe ser ut såhär , inte min på bilderna, men ser exakt lika ut Föresten, är en Yamaha FS1 -90 edit: stavfel Kan du inte ta några egna bilder på din? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Hehe, vurpade med moppen förut. Det var halt, och jag stog upp på den. Det hände inget förutom att kopplingshandtaget, plus hela skiten där tut-knappen, blinkersknappen och helljus knappen satt på åkte in en halv decimeter. Får dra ut den tillbaka igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Kan du inte ta några egna bilder på din? Mjo, men hittar inte skivan till dígital kameran men det ser ut sådär exakt, förutom att den inte har några blinkers påsatta när jag hittar skivan så lägger jag upp egna bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Mjo, men hittar inte skivan till dígital kameran men det ser ut sådär exakt, förutom att den inte har några blinkers påsatta när jag hittar skivan så lägger jag upp egna bilder Okej, på så sätt Skulle bara varit kul med bilder på just din, kul att även se hur skicket ser ut och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Hej! Jag har en fråga, kan man ta eu-kort året runt? För jag fyller år i slutet av oktober... Jag menar det kanske bara är så att man kan ta när det är varmt å torrt ute... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Hej! Jag har en fråga, kan man ta eu-kort året runt? För jag fyller år i slutet av oktober... Jag menar det kanske bara är så att man kan ta när det är varmt å torrt ute... Ja det ska gå. Har de ingen tid då du vill brukar de kunna lägga till kurser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Min pappa bor i Stockholm, så är det nån som vet nåt billigt ställe där? Här kostar det 1800:-... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Jag tog mitt förarbevis i slutet av oktober, omkring 20-25:e tror jag, så det är lugnt. 1800:- är rätt så billigt pris, blir inte så mycket billigare än så, tror jag. Men det skadar ju inte att leta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Mini motors äger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Min pappa bor i Stockholm, så är det nån som vet nåt billigt ställe där? Här kostar det 1800:-... Betalade 1950 kr för mitt förarbevis. Men då fick jag 800 kr rabatt på körkortet sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flogiz Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Min pappa bor i Stockholm, så är det nån som vet nåt billigt ställe där? Här kostar det 1800:-... Tog mitt på Mopedskolan kostade 1500 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Jag har visir, men det är goare att köra med det uppfällt. De insekterna jag fått i ögonen tidigare har oftast bara studsat ut igen, men igår fick jag en jävel rakt i ögat. Det gjorde så ***** ont! Jag tvärnitade och slängde av mig hjälmen och försökte peta ut skiten men det gick bara inte. Så jag fick öra hem de 2 kilometrarna som var kvar utan att se speciellt mycket. Hela kvällen igår så höll jag på att spola ögat, men skiten gick verkligen inte veck, den hade fastnat under ögonlocket. Den sitter fortfarande kvar, för jag fick inte bort den. Men det skaver inte lika mycket idag iaf. Fan häromdagen när jag var ute och körde med visiret uppfällt så flög det in en stor humla i hjälmen! Först for den och small rakt på kinden, sen for den runt och surrade vid öronen och sen bak i nacken. Jag körde och slog på hjälmen och skakade den som en tok. Tillslut lyckades den flyga ut igen precis när jag höll på att köra i diket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Mini motors äger De e inte moppe.. de här e en moppe tråd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 De e inte moppe.. de här e en moppe tråd... Korrekt! Minimotos är oregistrerade fordon som klassas som motorcyklar enligt svensk lag och är olagliga att framföra på allmän väg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Hej hej! Jodå, den finns kvar. Och det är en "reggad" eu-klass 1 moped, med nummerskylt. Den är godkänd för 2, alltså en förare och en passagerare. Det är 2001 års modell och har gått 1650 mil. Den har aldrig varit trimmad och går i ca 50 km/h. Alla papper finns kvar, likaså instruktionsbok och felsökningsbok. Den fungerar utmärkt, har aldrig haft några problem med driften på varken motor eller elektricitet, så motorn, alla lysen, blinkers, tuta, startmotor o.s.v fungerar perfekt. Har alltid gått som en klocka och är valdigt lättstartad. Tanken rymmer ca 7 liter bensin och det brukar jag komma minst 20 mil på. Den har alltid varit servad regelrätt efter handboken, med både olje- och rembyten, remmen är dessutom nästan ny, dessutom är det alldeles nya däck både fram och bak. Ett rejält kättinglås som är godkänt för mc/moped medföljer också Vad tycker ni? Han ska 10.500 för den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Vad tycker ni? Han ska 10.500 för den. Va e de för moppe då`? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Vad tycker ni? Han ska 10.500 för den. 1650 mil?! Det är inte lite det Men den kanske är väldigt välskött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts