Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Visst får man bara köra eu-moppar som har Registreringsplåt på bilvägar? idag såg jag hur många som helst som körde på bilvägarna utan "reggplåt"...det är väl olagligt? eller :huh:

Edit: Damn...ny sida :P

På eu-moppe klass 1 måste man ha reg. Men inte på klass 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, trodde han menade att en 30-moppe åkte på allmän väg. Läste fel ;P

Okej, hoppas dom där tröga (ja, faktist) poliserna här nere tar och ställer sig nån dag i närheten av min skola, fy fan vad dom skulle plocka då.

Och förresten, en person i min skola har satt på en 125 cc (stavas det så? Nåja. :P)

plus ett extremt stort avgasrör, jävligt olagligt, eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min moppe ser ut såhär , inte min på bilderna, men ser exakt lika ut ;P

Föresten, är en Yamaha FS1 -90

edit: stavfel :)

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, hoppas dom där tröga (ja, faktist) poliserna här nere tar och ställer sig nån dag i närheten av min skola, fy fan vad dom skulle plocka då.

Och förresten, en person i min skola har satt på en 125 cc (stavas det så? Nåja. :lol:)

plus ett extremt stort avgasrör, jävligt olagligt, eller? :rolleyes:

Polisen får bara ta dem om de har sett dem åka på mopeden. Så det är lite svårt.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visir? eller är det som på min hjälm, visiret gick sönder så får köpa nytt, har någon nån aning om vad ett vanligt visirglas kan kossta till en hjälm? :)

Eller va de som mitt. Hade hjälmen på mär jag kollade på dina moppe bilder och ögonen flög ut 70 meter och visiret gick sönder? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visir? eller är det som på min hjälm, visiret gick sönder så får köpa nytt, har någon nån aning om vad ett vanligt visirglas kan kossta till en hjälm? :P

Jag har visir, men det är goare att köra med det uppfällt. De insekterna jag fått i ögonen tidigare har oftast bara studsat ut igen, men igår fick jag en jävel rakt i ögat. Det gjorde så ***** ont! Jag tvärnitade och slängde av mig hjälmen och försökte peta ut skiten men det gick bara inte. Så jag fick öra hem de 2 kilometrarna som var kvar utan att se speciellt mycket. Hela kvällen igår så höll jag på att spola ögat, men skiten gick verkligen inte veck, den hade fastnat under ögonlocket. Den sitter fortfarande kvar, för jag fick inte bort den. Men det skaver inte lika mycket idag iaf. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...