RavenE Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 (redigerad) Visst får man bara köra eu-moppar som har Registreringsplåt på bilvägar? idag såg jag hur många som helst som körde på bilvägarna utan "reggplåt"...det är väl olagligt? eller Edit: Damn...ny sida Redigerad 10 juni, 2005 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Basse Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Visst får man bara köra eu-moppar som har Registreringsplåt på bilvägar? idag såg jag hur många som helst som körde på bilvägarna utan "reggplåt"...det är väl olagligt? eller Edit: Damn...ny sida På eu-moppe klass 1 måste man ha reg. Men inte på klass 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 På eu-moppe klass 1 måste man ha reg. Men inte på klass 2. Jo, det vet jag...men det här var ju en eu moppe UTAN regskylt som körde på BILVÄG....det får dom väl inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Jo, det vet jag...men det här var ju en eu moppe UTAN regskylt som körde på BILVÄG....det får dom väl inte? Jo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Jo Varför ska man då ha regplåtarna, om man får plocka av dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Varför ska man då ha regplåtarna, om man får plocka av dom? Aha, trodde han menade att en 30-moppe åkte på allmän väg. Läste fel Man får 400 kronor i böter om man tar bort skylten. Hur vet du föresten att det var en EU-moped? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Aha, trodde han menade att en 30-moppe åkte på allmän väg. Läste fel Okej, hoppas dom där tröga (ja, faktist) poliserna här nere tar och ställer sig nån dag i närheten av min skola, fy fan vad dom skulle plocka då. Och förresten, en person i min skola har satt på en 125 cc (stavas det så? Nåja. ) plus ett extremt stort avgasrör, jävligt olagligt, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 (redigerad) Min moppe ser ut såhär , inte min på bilderna, men ser exakt lika ut http://www.mopedtorget.se/upl/290207390.jpg http://www.prylix.se/adpictures/5541-3.jpg http://www.prylix.se/adpictures/5541-2.jpg http://www.prylix.se/adpictures/5541-1.jpg Föresten, är en Yamaha FS1 -90 edit: stavfel Redigerad 10 juni, 2005 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Visst får man bara köra eu-moppar som har Registreringsplåt på bilvägar? idag såg jag hur många som helst som körde på bilvägarna utan "reggplåt"...det är väl olagligt? eller Edit: Damn...ny sida Nej du får kö "vanlig" moppe på vägar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Jo, det vet jag...men det här var ju en eu moppe UTAN regskylt som körde på BILVÄG....det får dom väl inte? Finns inga eu-moppar utan skylt förutom om dom plockat av skylten.. o de e olagligt eu moppe = skylt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 (redigerad) Okej, hoppas dom där tröga (ja, faktist) poliserna här nere tar och ställer sig nån dag i närheten av min skola, fy fan vad dom skulle plocka då. Och förresten, en person i min skola har satt på en 125 cc (stavas det så? Nåja. ) plus ett extremt stort avgasrör, jävligt olagligt, eller? Polisen får bara ta dem om de har sett dem åka på mopeden. Så det är lite svårt. Redigerad 10 juni, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Har fått en lite fluga i ögat. Äckligt Jag får varje gång jag kör minst 5 flugor rakt i ögonen. Så jävla jobbigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Jag får varje gång jag kör minst 5 flugor rakt i ögonen. Så jävla jobbigt Visir? eller är det som på min hjälm, visiret gick sönder så får köpa nytt, har någon nån aning om vad ett vanligt visirglas kan kossta till en hjälm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Visir? eller är det som på min hjälm, visiret gick sönder så får köpa nytt, har någon nån aning om vad ett vanligt visirglas kan kossta till en hjälm? Eller va de som mitt. Hade hjälmen på mär jag kollade på dina moppe bilder och ögonen flög ut 70 meter och visiret gick sönder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Visir? eller är det som på min hjälm, visiret gick sönder så får köpa nytt, har någon nån aning om vad ett vanligt visirglas kan kossta till en hjälm? Kostar 165:- till min på RINAB, så priserna ligger väl runt 100-200:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Kostar 165:- till min på RINAB, så priserna ligger väl runt 100-200:- Okey,tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Eller va de som mitt. Hade hjälmen på mär jag kollade på dina moppe bilder och ögonen flög ut 70 meter och visiret gick sönder? Tyck att den är ful om du vill.. men du behöver inte vara så jävla dryg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Är det inte så att alla moppar som är tillverkade efter november 2003 är eu moppar? Nej, läs det jag skrev längre upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Visir? eller är det som på min hjälm, visiret gick sönder så får köpa nytt, har någon nån aning om vad ett vanligt visirglas kan kossta till en hjälm? Jag har visir, men det är goare att köra med det uppfällt. De insekterna jag fått i ögonen tidigare har oftast bara studsat ut igen, men igår fick jag en jävel rakt i ögat. Det gjorde så ***** ont! Jag tvärnitade och slängde av mig hjälmen och försökte peta ut skiten men det gick bara inte. Så jag fick öra hem de 2 kilometrarna som var kvar utan att se speciellt mycket. Hela kvällen igår så höll jag på att spola ögat, men skiten gick verkligen inte veck, den hade fastnat under ögonlocket. Den sitter fortfarande kvar, för jag fick inte bort den. Men det skaver inte lika mycket idag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Är du säker på att den är kvar då? Kan vara en liten skada på ögat efter den som inte ha läkt än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts