Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Låter som vettiga priser för de maskinerna. Derbin ger nog mest värde för pengarna. Hur långt har den gått?

Gizzyboy: Ser du att det står "orginal" efter? Ingen moped går 70-80 ärliga km/h  original

Vissa moppar är det fel i imoporten på, eftersom dom kommer t.ex. från spanien/italien där det är 70gräns (väll?).. min polares Rejiu Drac gick i 65 orginal (trimmad till 110 med orginal cylinder) :teehee:

Edit: och kalla mig inte gizzyboy :unsure:

:wub:

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa moppar är det fel i imoporten på, eftersom dom kommer t.ex. från spanien/italien där det är 70gräns (väll?).. min polares Rejiu Drac gick i 65 orginal (trimmad till 110 med orginal cylinder)  :teehee:

Edit: och kalla mig inte gizzyboy  :unsure:

:)

Snackar du mätarfart eller GPS?

Edit: Gizzyboy är ju så sött :wub:

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu är det ju hur härligt som helst att bara kryssa omkring. Bara åka omkring i t-shirt, mumma! Vad har du för moppeliped? :wub:

Gizzyboy (:wub:): Okej.

Att åka omkring i t-shirt e skönt, men man kan ju knappt göra det för alla jädrans insekter! <_<

pKz & Curly: (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att åka omkring i t-shirt e skönt, men man kan ju knappt göra det för alla jädrans insekter! <_<

pKz & Curly: (w00t)

På tal om insekter, jag har fått två stycken i ögat, en igår, den andra för några veckor sen. Den som jag fick in igår kom ut direkt men den första var betydligt krångligare. Hade tur att visiret var upp igår då en geting eller nån annan stor smällde på visiret. Dock så har jag inte haft några problem med insekter på kroppen.

Gizz...Gizmo: Inte ska du väl bli sur heller :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Derbin har gått 500mil...

"När vi köpte den så gick den lite för

fort (ca 80Km/tim). Då fick vi med några vikter till variatorn samt en

annan avgaskrök. Jag bytte tillbaka variatorvikterna till original och

tänkte att den inte skulle gå så fort men kanske vara lite starkare..

Sanningen är den att den fortfarande går ganska fort. Vill man vara

helt laglig kanske man borde sätta dit originalkröken också."

vet inte om den går exakt 80 nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om insekter, jag har fått två stycken i ögat, en igår, den andra för några veckor sen. Den som jag fick in igår kom ut direkt men den första var betydligt krångligare. Hade tur att visiret var upp igår då en geting eller nån annan stor smällde på visiret. Dock så har jag inte haft några problem med insekter på kroppen.

Gizz...Gizmo: Inte ska du väl bli sur heller (w00t)

Hehe... fick en insekt i ögat för några veckor sen.. den åkte liksom in "bakom" ögat, så man såg den inte.. den dog inte direkt heller.. den sprattlade.. fan va det kändes läskigt <_< den kom som tur e fram efter ett antal blinkningar.. :wub:

nån annan som har fått ett bi innanför visiret? :wub:

Curly: nejdå.. inte sur o sur.. men.. ändå :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om insekter, jag har fått två stycken i ögat, en igår, den andra för några veckor sen. Den som jag fick in igår kom ut direkt men den första var betydligt krångligare. Hade tur att visiret var upp igår då en geting eller nån annan stor smällde på visiret. Dock så har jag inte haft några problem med insekter på kroppen.

Gizz...Gizmo: Inte ska du väl bli sur heller :lol:

När jag körde igår fick jag på nått sätt en fluga innanför visiret.

Asjobbigt :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...