Visa Skrivet 24 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2005 Igår körde jag växlat för andra gången i mitt liv.. lite skämmigt eftersom jag är 16 Att köra runt och växla är inga problem, utan det är att starta som jag är svårt för.. Moppen bara rycker till och dör.. Lyckats perfekt 1 gång dock.. många gånger så är det precis så att den inte dör, utan man kan rulla 1 meter så e den igång... Nån som har några tips för nybörjare? Om du tycker att det är jobbigt så släpp jätte jätte sakta ibörjan. Det var problem för mig första dan jag hade mopeden. sen blev det där lätt som en plätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2005 (redigerad) Du hade ju kunnat ha kvar den och sedan kunde du byt cylindrar på den och registrerat den till Lätt MC Det ska min kompis göra. Han ska köpa ny moppe, DRD Limited och sen när han fyller 16 så ska han göra om den till lätt MC Haha, det går inte, haha. MUAHHAHAHA, man kunde göra det förut men nu går det inte. "Kan jag göra min EU-moped till en lätt mc? Nej det kan du inte. Man kunde göra om Motorhispania RX till en lätt mc förut men inte längre." Kopierat från en FAQ skriven av en trafikpolis. Redigerad 24 maj, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 24 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2005 Haha, det går inte, haha. MUAHHAHAHA, man kunde göra det förut men nu går det inte. "Kan jag göra min EU-moped till en lätt mc? Nej det kan du inte. Man kunde göra om Motorhispania RX till en lätt mc förut men inte längre." Kopierat från en FAQ skriven av en trafikpolis. Mmm ok, här får man iallafall det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 24 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2005 Mmm ok, här får man iallafall det Du tror alltså att reglerna är olika på olika platser i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Du tror alltså att reglerna är olika på olika platser i Sverige? Alla regler är väll lika vart man än är i Sverige! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Du tror alltså att reglerna är olika på olika platser i Sverige? Nej, men poliserna reagerar itne här så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Alla regler är väll lika vart man än är i Sverige!Jo men enligt det kariya skrev så verkade det som om det är olika regler på olika platser i Sverige. Nej, men poliserna reagerar itne här så Vad reagerar dem inte på? Att man får göra om sin Eu-moped till en lätt mc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 (redigerad) Nej, men poliserna reagerar itne här så Polisen har inte ett skit att göra med omregistrering av fordon...? Eller va...? Redigerad 26 maj, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Polisen har inte ett skit att göra med omregistrering av fordon...? Eller va...? Det är väl ändå Vägverket som tar hand om sådant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Det är väl ändå Vägverket som tar hand om sådant? Ja, de och bilprovningen gugglar väl med sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Ja, de och bilprovningen gugglar väl med sånt. Jo just det, SBP har självklart också med saken att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 26 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Imorn är moppen såld för 22.000kr :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Imorn är moppen såld för 22.000kr :'( 22k rikare , men samtidigt trist att sälja den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Hoppas jag kan åka lite moppe till helgen. Har min fot stukad, har haft det i en vecka nu!! Kan iaf gå normalt nu. Men om jag kan växla de vettefan, hoppas.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Hoppas jag kan åka lite moppe till helgen. Har min fot stukad, har haft det i en vecka nu!! Kan iaf gå normalt nu. Men om jag kan växla de vettefan, hoppas.. Använd en pinne med en krok på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Använd en pinne med en krok på? Hehe det hade sett bra fult ut. Men tror att foten är tillräckligt bra. Är riktigt sugen på o åka moppe nu asså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Köpte en Suzuki K50 idag 2600 spänn. Är lite att göra på den och det ska det vara. Fyfan vad bra den går Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Köpte en Suzuki K50 idag 2600 spänn. Är lite att göra på den och det ska det vara. Fyfan vad bra den går Kan du inte lägga upp foto? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Kan du inte lägga upp foto? Jo, har tänkt att ta några foton. Lägger upp dom så fort de är framkallade. Fattig som man är har man varken kamera på mobilen eller digitalkamera. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Köpte en Suzuki K50 idag 2600 spänn. Är lite att göra på den och det ska det vara. Fyfan vad bra den går Vad kul Hade en Suzuki K50 efter MT5:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts