Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Säljer du för att du har gipsad arm? :P

Kommer att ha gipsad arm i 3 månader... Sen så har jag en spricka i ljumsken.. Så jag kan inte gå riktigt:P.. Och jag pallar inte låta moppen stå 3 månader... Hade redan funderat på att sälja moppen.. Kanske köper en ny sen får se..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer att ha gipsad arm i 3 månader... Sen så har jag en spricka i ljumsken.. Så jag kan inte gå riktigt:P.. Och jag pallar inte låta moppen stå 3 månader... Hade redan funderat på att sälja moppen.. Kanske köper en ny sen får se..

Trist att behöva sälja moppen pga skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår körde jag växlat för andra gången i mitt liv.. lite skämmigt eftersom jag är 16 ;P

Att köra runt och växla är inga problem, utan det är att starta som jag är svårt för..

Moppen bara rycker till och dör.. :teehee: Lyckats perfekt 1 gång dock.. många gånger så är det precis så att den inte dör, utan man kan rulla 1 meter så e den igång...

Nån som har några tips för nybörjare? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår körde jag växlat för andra gången i mitt liv.. lite skämmigt eftersom jag är 16  ;P

Att köra runt och växla är inga problem, utan det är att starta som jag är svårt för..

Moppen bara rycker till och dör.. :teehee:  Lyckats perfekt 1 gång dock.. många gånger så är det precis så att den inte dör, utan man kan rulla 1 meter så e den igång...

Nån som har några tips för nybörjare? ;P

Prova att rulla mopeden lite samtidigt som du håller lite gas och släpper upp kopplingen, moppen drar då iväg finare oftast utan hack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prova att rulla mopeden lite samtidigt som du håller lite gas och släpper upp kopplingen, moppen drar då iväg finare oftast utan hack.

Jo det är ju lättare då, men jag vill starta från att stå still.. inte så kul att så i en korsning med en massa bilar bakom sig och inte komma iväg :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är ju lättare då, men jag vill starta från att stå still.. inte så kul att så i en korsning med en massa bilar bakom sig och inte komma iväg :teehee:

Man måste alltid börja någonstans, hoppas även att du inte ger dig ut i trafiken bland bilar och annat innan du lärt dig köra tillräckligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jorå det suger.. men hade ändå funderat på att sälja den tidigare.. Det här var lixom utlösande faktorn.. Fast det skulle vara kul att ha den på sommarlovet men men...

Du hade ju kunnat ha kvar den och sedan kunde du byt cylindrar på den och registrerat den till Lätt MC ;)

Det ska min kompis göra. Han ska köpa ny moppe, DRD Limited och sen när han fyller 16 så ska han göra om den till lätt MC :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...