knasn00b Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 Min Speedfight 2 gör ca. 50-60 (enligt mätaren!) jag vet att den inte går fortare än 45! men om polisen stoppar mig, och mätaren gör 60. Kan dom då ta moppen? jag köpte den ny ju!?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 STOR BOKSTAV knasn00b - nej. eftersom din moppe inte gör mer än 45, om du är säker på det, så är det fel på mätaren. skulle det vara tvärtom, att mätaren visar 45, men moppen går i 60 så är det lite värre.. då kan de gnälla över att det är en skylldighet att ha en mätare som visar rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 Min Speedfight 2 gör ca. 50-60 (enligt mätaren!) jag vet att den inte går fortare än 45! men om polisen stoppar mig, och mätaren gör 60. Kan dom då ta moppen? jag köpte den ny ju!?? Polisen mäter inte hastigheten efter din hastighetsmätare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 Om jag skjutsar en kompis o han har hjälm på sig... bryr poliserna sig så jätte mycke då? borde dom väll inte gö även fast de e en 30 moppe... eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 Om jag skjutsar en kompis o han har hjälm på sig... bryr poliserna sig så jätte mycke då? borde dom väll inte gö även fast de e en 30 moppe... eller? Det finns 30-moppar som är godkända för skjutsning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 Det finns 30-moppar som är godkända för skjutsning. .hur vet man om en moppe e godkänd för skjutsning ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 .hur vet man om en moppe e godkänd för skjutsning ?? Det står på motsvarigheten till eu-mopparnas (kommer inte ihåg vad det heter) registreringsbevis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 Det finns 30-moppar som är godkända för skjutsning. Är rieju drac de? om dom e de (enligt dig) e du HELT säker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 Är rieju drac de? om dom e de (enligt dig) e du HELT säker? De är med största sannolikhet godkända. Men jag kan inte garantera det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 3 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2005 Är rieju drac de? om dom e de (enligt dig) e du HELT säker? De har väl t.o.m skjutspinnar orginal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 De har väl t.o.m skjutspinnar orginal? Ja de har dom.. men trodde bara man fick skjutsa på eu moppar... så ja får skjutsa på min? fotpinnar och sånt där "bälte" över sadeln så nån annan kan hålla i.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 Är bältet till för att passageraren ska hålla i ? Visste inte det, fast på min Rieju har jag bara ett handtag på sidan som man kan hålla i sig med. Brukar inte de flesta mopparna ha 2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 Är bältet till för att passageraren ska hålla i ? Visste inte det, fast på min Rieju har jag bara ett handtag på sidan som man kan hålla i sig med. Brukar inte de flesta mopparna ha 2? Tror de.. har då läst att man måste ha nåt för passagerarna o hålla i sig för o få skjutsa.. o då stog te typ... bälte över sitsen, o massa mer grejs... så tycker de e de vad handtag på sidan? menar du de där bak? typ allra längst bak... på höger sida? alltid undrat va man skulle ha de till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Cyper Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 Det var sagt så att jag skulle lämna in min mopped på service efter den gått 25 mil. Och det gjorde jag såklart, men när jag fick igen den märkte jag att den bara toppade 55, och den ska gå 65. Sedan fick jag reda på att dom hade ändrat så att den fick mindre bensin, är detta en SORTS ''klassisk'' strypning av en mopped? Dom på servicen bör väll inte ändra detta utan ägarens tillstånd?! *Måste få ett svar!!!* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 Dom kanske bytt munstycke? höjt eller sänkt trottelnål? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 vad handtag på sidan? menar du de där bak? typ allra längst bak... på höger sida? alltid undrat va man skulle ha de till Ja jag menade handtaget där bak. På en polares moppe Derbi -99 är det 2 handtag iaf. Har trott att passageraren ska håll i handtagen eller runt midjan på föraren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 5 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 Polarens lilla leksak. Ingen moped iof, men kul ändå. Film 1 Film 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 5 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 Tjaa, köpte nya handtag igår till min runner, nån som vet ett bra sätt att få loss dom gamla utan att skada dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 Funderar på att köpa en mini-cross Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 5 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 Tjaa, köpte nya handtag igår till min runner, nån som vet ett bra sätt att få loss dom gamla utan att skada dom? .spruta in 5-56 eller nått liknande mellan styret och handtaget.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts