Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

STOR BOKSTAV

knasn00b - nej. eftersom din moppe inte gör mer än 45, om du är säker på det, så är det fel på mätaren. skulle det vara tvärtom, att mätaren visar 45, men moppen går i 60 så är det lite värre.. då kan de gnälla över att det är en skylldighet att ha en mätare som visar rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min Speedfight 2  gör ca.  50-60 (enligt mätaren!) jag vet att den inte går fortare än 45! men om polisen stoppar mig, och mätaren gör 60. Kan dom då ta moppen? jag köpte den ny ju!??

Polisen mäter inte hastigheten efter din hastighetsmätare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är bältet till för att passageraren ska hålla i ?

Visste inte det, fast på min Rieju har jag bara ett handtag på sidan som man kan hålla i sig med.

Brukar inte de flesta mopparna ha 2?

Tror de.. har då läst att man måste ha nåt för passagerarna o hålla i sig för o få skjutsa.. o då stog te typ... bälte över sitsen, o massa mer grejs... så tycker de e de :P

vad handtag på sidan? menar du de där bak? typ allra längst bak... på höger sida? ;) alltid undrat va man skulle ha de till ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

Det var sagt så att jag skulle lämna in min mopped på service efter den gått 25 mil. Och det gjorde jag såklart, men när jag fick igen den märkte jag att den bara toppade 55, och den ska gå 65. Sedan fick jag reda på att dom hade ändrat så att den fick mindre bensin, är detta en SORTS ''klassisk'' strypning av en mopped? Dom på servicen bör väll inte ändra detta utan ägarens tillstånd?!

*Måste få ett svar!!!*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad handtag på sidan? menar du de där bak? typ allra längst bak... på höger sida? :P alltid undrat va man skulle ha de till ^_^

Ja jag menade handtaget där bak.

På en polares moppe Derbi -99 är det 2 handtag iaf.

Har trott att passageraren ska håll i handtagen eller runt midjan på föraren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...