Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Fan, tja, min polare har köpt en helt ny scooter (kymco vitality). Jag undrar, hur många mil ska man köra så den blir inkörd?

Läs i manualen. Annars är det 50-100 mil. 100 mil är överdrivet, men det är så det står i manualen på min till exempel :P

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs i manualen. Annars är det 50-100 mil. 100 mil är överdrivet, men det är så det står i manualen på min till exempel  :P

Stod 100 mil i min manual också. Visst är det lite onödigt med 100 mils inkörning, men vill man att den ska gå så bra som möjligt så ska man ju köra in den enligt manualen. Man ska också tänka på att aldrig ligga i samma hastighet under inkörningen utan variera ständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi ska lämna tillbaka Gilera Stalkern nu, det var en krångelmoppe. Med andra ord få pengarna tillbaka.

Sen har min farsa nån rabatt på DinHoj så jag tror det blir en sånhär istället.

Du måste ha lite tålamod med en otrimmad crossmoppe, de kan sega rätt så rejält ibland. Jag vet >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag nöjer mig om den går i 45 faktiskt  >_<

Okeydokey.

Ska bara lämna ett litet tips; var själv när du ska lära dig växla och så, det är ett helvete om en massa andra står och stressar en. Var själv mitt på dagen i ljuset så ska du se att du kan allt smärtfritt inom några timmar :angry:

Om du inte redan kan växla :(

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okeydokey.

Ska bara lämna ett litet tips; var själv när du ska lära dig växla och så, det är ett helvete om en massa andra står och stressar en. Var själv mitt på dagen i ljuset så ska du se att du kan allt smärtfritt inom några timmar :(

Jag hade tänkt vara med min storebror. Så får han visa hur man gör, sen ska jag testa själv. Kan tänka mig hur jobbigt det är >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man trimmar, ryker försäkringen och om jag krockar eller skadar den så blir det inte roligt...

Dessutom är 50Km/h helt okej. Man ska inte köra ihjäl sig, vill man ha fort kan man köpa en riktigt cross eller MC.

Ja sen när man ska sälja moppen så är det ju inte så smart och skriva att den är trimmad. Jag menar, vem fan vill ha en slutkörd moppe?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom är 50Km/h helt okej.
Tyckte jag också i början..

Man ska inte köra ihjäl sig

Man behöver inte köra ihjäl sig bara för att man har en trimmad moppe.

Ja sen när man ska sälja moppen så är det ju inte så smart och skriva att den är trimmad. Jag menar, vem fan vill ha en slutkörd moppe?

Kan trimma ner? Behöver inte heller vara slutkörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...