Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Min DT sm toppar ca 90km/h med en plugg dragen, vilket jag tycker är rätt bra
Jo det är en hygglig fart. De går riktigt bra med enbart pluggen borta de där nyare crossmopparna.

Bullshit. Ingen moppe toppar 90 ärliga med bara pluggen dragen. Man ska inte lita på mätaren, glädjemätare.

Bullshit? Nej då. 2 polare till mig hade en varsin moped, den ena hade en Yamaha DT av äldre årsmodell med 70 cc, 20 mm förgasare, planad trimtopp och massa annat, den andra hade en Drac med avgaspluggen borta, de gick lika typ, DT:n gjorde över 90 uppmätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bullshit? Nej då. 2 polare till mig hade en varsin moped, den ena hade en Yamaha DT av äldre årsmodell med 70 cc, 20 mm förgasare, planad trimtopp och massa annat, den andra hade en Drac med avgaspluggen borta, de gick lika typ, DT:n gjorde över 90 uppmätt.

Hmpf, kan tänka mig kanske att en Drac gör det. För de är väl kända för att gå bra med bara pluggen dragen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu står speedfighten å väntar i garaget... Måste bara vänta på förar-beviset! Nån som vet hur lång tid de tar innan de kommer? skrev provet idag!!

Det går rätt så snabbt. Om jag inte minns fel så borde du ha det den här veckan eller tidigt nästa vecka. Det beror ju också på när de som utbildade dig skickar in pappren till Vägverket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...