Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Var ute i ett endurospår på Hedemora motorstadio idag. Snuskigt kul, men det tar på krafterna och man får se upp, annars vet man inte vilket träd man bonkar i helt plötsligt. Hade lite otur i en uppförsbacke (brant med lösa stenar) då moppen la av, så det blev ju till att försöka putta, men det gav inte med sig och jag tappade fotfäste och moppen vickade. Jättekul att dra upp den igen (95 kg och lite trött i kroppen), men det gick och det blev inte en enda repa :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

STOR BOKSTAV

gtalover87 - naah. 10 år låter lite hårt för att ha trimmat en moped. men en sak som man bör tänka på är att moda resten av mopeden, bromsarna exempelvis, så att de klarar de högra farterna/krafterna.

ooh. jag skulle vilja ha en moped eller mc. så fort det blir vår och sommar så ångrar jag att jag inte tagit mckort än.. får se hur det blir senare i sommar.

någon som vet vad det kostar ungefär? mckort alltså.. det är tungt som gäller direkt. om det har någon inverkan på priset..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ska de va lättare eller tyngre för acc/fart?
Det ska vara lättare än orginal, men ändå inte för lätt, det där beror på trim och så. Men vad du exakt ska ha för vikter vet jag ingenting om.

på grund av? (undrar hur funktionen fungerar)..

Ingen aning om jag ska vara ärlig, det enda jag vet är att med lättare vikter accar moppen bättre och man ska aldrig ha för lätta vikter. Vikterna ska passa in med övrigt trim.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bara undra, om moppen hackar och är klen i backar, kan det vara för att det är smuts i förgasaren?

Isåfall, hur gör man rent den?

Växla? :angry:

Hur du ränsar en förgasare. Ta loss den och blås ur den med tryckluft. Om du kan lite mer om motorer och dyl. så kan du skruva loss underdelen där klaffarna sitter och kolla om det är nån skit som sitter i vägen. :shifty:

*edit*

Du kan kolla så trotteln sitter som den ska och sånt tjofräs.

Redigerad av StellHell
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger mig inte ett skit.

Jag åker inte vespor och allt som gud har givigt oss på senare tid. Om en motor inte har koppling och manuell växling så är det satans verk. :angry:

Nu är det ju så att gud inte givigt oss vespor på senare tid, under den senaste tiden har han därimot givigt oss scootrar, som är ett mycket bättre alternativ till den gamla vanliga moppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...