Curly Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 (redigerad) X http://www.choppermoppe.se/mini.asp min framtida moped Skitmoped. 4-taktare är inget att ha på så små motorer. Lindström (under mig-posten): Det också Redigerad 5 april, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 X http://www.choppermoppe.se/mini.asp min framtida moped Tro mig, du kommer bli utskrattad rejält om du kommer på en sån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Ja kör en volvo duett a-traktor här e en bild! en skörnhet. HELIGT VETEBRÖD! satan vad fet har också en duett. adda på MSN om du vill snacka epor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Antagligen vill han ha sin duett såld eller så är det inte hans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Antagligen vill han ha sin duett såld eller så är det inte hans. Eller så försöker han äga mopparna med den. min epa gör ca. 150-160 utan spärren. med spärren går den 45 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Bor man ute i ödemarken så kan en crossmoppe vara bra då det ofta är dåliga vägar.. så.. förklara nu varför scootrar är tjejiga Håller med att de e bättre o ha en crossmoppe i ödemarken.... men dom håller ju BÄTTRE än bögpulkor... om man ramlar me en bögpulka e dom kaputt... crossmoppar håller iaf... o så e dom skönare.. så varför skulle man inte kunna använda dom i stan oxo? o ja bara tycker dom ser tjejiga ut.. inte vet ja varför... bara tycker att dom ser mer tjejiga ut än killiga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Ja kör en volvo duett a-traktor här e en bild! en skörnhet. Precis lika ful som alla andra duetter... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Jag har lärt mig att äga alla bilar å lastbilar som kör lagligt Men att göra det med en duett med ryckspärr eller nåt sånt är ju ganska fjantigt egentligen... Min ger uppskattningsvis 5 hk, å en duett minst 110hk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Skitmoped. 4-taktare är inget att ha på så små motorer.Vem säger det? 4-taktare är inte sämre än 2-taktare, 4-taktare har oftast mindre bensinförbrukning, jämnare gång och det medför högre drivssäkerhet. Tro mig, du kommer bli utskrattad rejält om du kommer på en sån Knappast, de ser ju skitgrymma ut de där. Håller med att de e bättre o ha en crossmoppe i ödemarken.... men dom håller ju BÄTTRE än bögpulkor... om man ramlar me en bögpulka e dom kaputt... crossmoppar håller iaf... o så e dom skönare.. så varför skulle man inte kunna använda dom i stan oxo? o ja bara tycker dom ser tjejiga ut.. inte vet ja varför... bara tycker att dom ser mer tjejiga ut än killiga Som jag sa tidigare så gäller det inte alla scootrar, min kompis har som sagt kört omkull två gånger med sin X8R-s och det enda som blev var några repor, tror inte det hade blivit mindre skador på en crossmoppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knasn00b Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Hmmm.... JAg har ett problem ang. moppe köpet nu... Har Beställt en Viva city Silversport, men jag har chansen att lägga till 4000 kr av mina egna pengar för att köpa en Speedfight 2... Jag vet att Speedfighten e något bättre, men vilken moped är det bäst 2:a-hands pris på, Viva Cityn eller Speedfighten?? Och vilken moppe skulle ni rekomendera?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Hmmm.... JAg har ett problem ang. moppe köpet nu... Har Beställt en Viva city Silversport, men jag har chansen att lägga till 4000 kr av mina egna pengar för att köpa en Speedfight 2... Jag vet att Speedfighten e något bättre, men vilken moped är det bäst 2:a-hands pris på, Viva Cityn eller Speedfighten?? Och vilken moppe skulle ni rekomendera?? Jag skulle ta speedfighten.. Fast jag är ju inte precis 15 än. . om ett år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Inte jag heller jag är bara tolv men där vid vårt landställe så har det aldrig varit en patrulerande polis det finns en 64 år gammal gubbe som har bott där hella livet och det har har aldrig varit poliser där säger han Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Hmmm.... JAg har ett problem ang. moppe köpet nu... Har Beställt en Viva city Silversport, men jag har chansen att lägga till 4000 kr av mina egna pengar för att köpa en Speedfight 2... Jag vet att Speedfighten e något bättre, men vilken moped är det bäst 2:a-hands pris på, Viva Cityn eller Speedfighten?? Och vilken moppe skulle ni rekomendera?? Jag tycker Speedfighten är snyggare än Viva Cityn och det väger ju självklart upp. Men sen vilken som går bäst vet jag inget om, har varken ägt eller kört någon av de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Sir.Per - dtr är riktigt fin. ganska tacksam att trimma också väl? min bror har en kompis som hade en dtr. den gick i 120 ungefär.. tror jag att det var. den gick väldigt snabbt åtminstonne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Sir.Per - dtr är riktigt fin. ganska tacksam att trimma också väl? min bror har en kompis som hade en dtr. den gick i 120 ungefär.. tror jag att det var. den gick väldigt snabbt åtminstonne. Jodo, de är rätt trimvänliga, dock så är det ju samma motor som på DT50 och dvs samma dåliga koppling som inte håller vid större maxtrimning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Azore - är det så? lite tråkigt då nästan.. men jag förstår nästan att den inte kan hålla för så höga farter och så stark motor. det är trots allt bara en moped. bromsar och annat är inte heller anpassat för de farterna direkt. har någon här mc körkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Är det inte så att 4-taktare går finare? Exempelvis större HD mc's. Eller är det tvärtom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 . xPisc - tvåtaktare är lite mer varvvilliga. därför är exempelvis crossmoppar ofta tvåtaktare. fyrtaktare går jämnare och lite mjukare. de drar mindre bensin, och har ett ganska annorlunda ljud. nu när båda tekniker är så välutvecklade så är det nog mer kännsla och karaktär som avgör motorval. jag är ingen expert på dethär med motorer. någon annan kanske kan ge en mer utförlig beskrivning? en annan sak som påverkar motorns karaktär är och den är luft eller vattenkyld. luftkylda motorer låter lite sportigare. vattenkylda lite mjukare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Är det inte så att 4-taktare går finare? Exempelvis större HD mc's. Eller är det tvärtom? Fyrtaktare har mer bottendrag än tvåtaktarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 .4-takt = fjolligt.. bara prylbögar kör 4-takt.. 2-takt = bra grejjer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts