Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Bor man ute i ödemarken så kan en crossmoppe vara bra då det ofta är dåliga vägar.. så.. förklara nu varför scootrar är tjejiga ;)

Håller med att de e bättre o ha en crossmoppe i ödemarken....

men dom håller ju BÄTTRE än bögpulkor... om man ramlar me en bögpulka e dom kaputt... crossmoppar håller iaf... o så e dom skönare.. så varför skulle man inte kunna använda dom i stan oxo?

o ja bara tycker dom ser tjejiga ut.. inte vet ja varför... bara tycker att dom ser mer tjejiga ut än killiga <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitmoped. 4-taktare är inget att ha på så små motorer.
Vem säger det? 4-taktare är inte sämre än 2-taktare, 4-taktare har oftast mindre bensinförbrukning, jämnare gång och det medför högre drivssäkerhet.

Tro mig, du kommer bli utskrattad rejält om du kommer på en sån

Knappast, de ser ju skitgrymma ut de där.

Håller med att de e bättre o ha en crossmoppe i ödemarken....

men dom håller ju BÄTTRE än bögpulkor... om man ramlar me en bögpulka e dom kaputt... crossmoppar håller iaf... o så e dom skönare.. så varför skulle man inte kunna använda dom i stan oxo?

o ja bara tycker dom ser tjejiga ut.. inte vet ja varför... bara tycker att dom ser mer tjejiga ut än killiga

Som jag sa tidigare så gäller det inte alla scootrar, min kompis har som sagt kört omkull två gånger med sin X8R-s och det enda som blev var några repor, tror inte det hade blivit mindre skador på en crossmoppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm.... JAg har ett problem ang. moppe köpet nu... Har Beställt en Viva city Silversport, men jag har chansen att lägga till 4000 kr av mina egna pengar för att köpa en Speedfight 2... Jag vet att Speedfighten e något bättre, men vilken moped är det bäst 2:a-hands pris på, Viva Cityn eller Speedfighten?? Och vilken moppe skulle ni rekomendera?? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm.... JAg har ett problem ang. moppe köpet nu... Har Beställt en Viva city Silversport, men jag har chansen att lägga till 4000 kr av mina egna pengar för att köpa en Speedfight 2... Jag vet att Speedfighten e något bättre, men vilken moped är det bäst 2:a-hands pris på, Viva Cityn eller Speedfighten?? Och vilken moppe skulle ni rekomendera?? ;)

Jag skulle ta speedfighten..

Fast jag är ju inte precis 15 än. . om ett år!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm....  JAg har ett problem ang. moppe köpet nu...  Har Beställt en Viva city Silversport, men jag har chansen att lägga till 4000 kr av mina egna pengar för att köpa en Speedfight 2...  Jag vet att Speedfighten e något bättre, men  vilken moped är det bäst  2:a-hands pris på, Viva Cityn eller Speedfighten?? Och vilken moppe skulle ni rekomendera?? ;)

Jag tycker Speedfighten är snyggare än Viva Cityn och det väger ju självklart upp. Men sen vilken som går bäst vet jag inget om, har varken ägt eller kört någon av de.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sir.Per - dtr är riktigt fin. ganska tacksam att trimma också väl? min bror har en kompis som hade en dtr. den gick i 120 ungefär.. tror jag att det var. den gick väldigt snabbt åtminstonne.  ;)

Jodo, de är rätt trimvänliga, dock så är det ju samma motor som på DT50 och dvs samma dåliga koppling som inte håller vid större maxtrimning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Azore - är det så? lite tråkigt då nästan.. men jag förstår nästan att den inte kan hålla för så höga farter och så stark motor. det är trots allt bara en moped. bromsar och annat är inte heller anpassat för de farterna direkt.

har någon här mc körkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.

xPisc - tvåtaktare är lite mer varvvilliga. därför är exempelvis crossmoppar ofta tvåtaktare.

fyrtaktare går jämnare och lite mjukare. de drar mindre bensin, och har ett ganska annorlunda ljud.

nu när båda tekniker är så välutvecklade så är det nog mer kännsla och karaktär som avgör motorval.

jag är ingen expert på dethär med motorer. någon annan kanske kan ge en mer utförlig beskrivning?

en annan sak som påverkar motorns karaktär är och den är luft eller vattenkyld. luftkylda motorer låter lite sportigare. vattenkylda lite mjukare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...