Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Dom nya ciao har väl hastighets mätare??
Nej inte ens de nya har någon hastighetsmätare.

Vad fan är det med alla?

Det är inget fel på scooters, assköna är dom.

Den jag ska köpa har bra däck, så den kan man åka i skogen med.

Här är en bild på den.

Nej inget fel alls, mycket bättre komfort. Någon crossmoppe har man knappast nytta av om man inte bor alldeles ute i ödemarken.

En polare hade en Gilera Stalker en gång, men bara för att det är bra däck så betyder inte det att den klarar av skogsmark, scootrarnas stötdämparna är alldeles för klena.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej inte ens de nya har någon hastighetsmätare.

Nej inget fel alls, mycket bättre komfort. Någon crossmoppe har man knappast nytta av om man inte bor alldeles ute i ödemarken.

En polare hade en Gilera Stalker en gång, men bara för att det är bra däck så betyder inte det att den klarar av skogsmark, scootrarnas stötdämparna är alldeles för klena.

Men jag menade inte så, utan jag menade typ på grusvägar osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag menade inte så, utan jag menade typ på grusvägar osv...
Trodde du skulle köra ute i trängmark när du nämnde skogen, jag menar, det är ju inte bara i skogen det finns grusvägar.

Det finns nog bara två fel på scootrar:

1. Om man krashar så går mycket plast sönder, eller blir väldigt repigt.

2. Det är tråkit med variatordrift (kanske en smaksak).

Det endå felet med andra moppar ar att dom är så roliga å köra

1. Inte nödvändigtvis, min polare har kört omkull 2 gånger med sin Honda X8R-S och det blev en liten repa på ena kåpan sammanlagt efter båda smällarna.

2. Skulle vilja se en scooter med kedjedrift :wub:

Och slutligen, vad man tycker om att köra är iallafall en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon crossmoppe har man knappast nytta av om man inte bor alldeles ute i ödemarken.

Den enda skillnaden på en crossmoppe och en bögpulka e att dom ser annorlunda ut... båda e ju moppar... o crossmoppar e mycke snyggare... bögpulkor ser så tjejiga ut...

så.. förklara va du menar me att man inte har nån nytta för en crossmoppe förutom om man bor i ödemarken? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den enda skillnaden på en crossmoppe och en bögpulka e att dom ser annorlunda ut... båda e ju moppar... o crossmoppar e mycke snyggare... bögpulkor ser så tjejiga ut...

så.. förklara va du menar me att man inte har nån nytta för en crossmoppe förutom om man bor i ödemarken?  :P

Bor man ute i ödemarken så kan en crossmoppe vara bra då det ofta är dåliga vägar.. så.. förklara nu varför scootrar är tjejiga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Är det en Aprilia SR50 Ditech så tycker jag du ska ta den, är ju insprutning och allt i den, den är heller inte speciellt svår att trimma.

Jo, men det är ruskigt dyrt om något händer!

Det kanske inte är så troligt MEN om det nu skulle hända så kostar det! En rem för 400:- t.ex!

Tänk dig då vad delarna som sköter insprutningen kommer gå på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det är ruskigt dyrt om något händer!

Det kanske inte är så troligt MEN om det nu skulle hända så kostar det! En rem för 400:- t.ex!

Tänk dig då vad delarna som sköter insprutningen kommer gå på!

För det första så är det ju samma rem till vanliga SR50 som till ditechen. Alltså 180 kr, alt en kevlarförstärkt som går på 395 kr.

Köper du en hyffsat ny och välhållen så ska det nog inte vara så stora problem med insprutningen etc.

Men visst, smakar det så kostar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...