Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Curly: Ett tips är att ta det lungt i början. Varje gång du startar den, låt det stå och värma upp sig i ca. 1-2 min innan du kör iväg. Aldrig fullgas, max 3/4 sen ska du inte ligga på samma hastighet hela tiden utan variera, börja med 30, 40, 45.... om den gör över 45 så att säga. Det där med 100 mil är bara båg, 50 mil räcker gott och väl!

Men det värsta du kan göra avän efter inkörning är att starta och bara dra iväg, gör ej detta, sliter som in i helvete.

Detta var bara lite tips, ta åt dig dem!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoho, har nu varit på förarbevismojen. Fick köra lite idag, i regn och på löv på vissa ställen ;)

Gissa om riktigt kallt regn på byxorna + fartvind blir kallt efter ett tag :(

Efter körningen så gjorde vi ett vägmärkestest sen repeterade vi :P

På lördag ska jag "köra upp" och göra provet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du vet inte vad kyla är före du har flängt runt på en råtrimmad moppe i -20°C på vintern ;) men det är ju så kul eftersom alla fordon går så mycket bättre när det är kallt och syrerikt ute :(

precis :P Älskar o va ute o köra moppe mitt i sommaren på natten, lagom varmt och moppen går perfekt! Känns härligt som fan! Synd man inte hade tillgång till bra väder denne sommarn bara :D kommer väl bättre väder nästa år får man hoppas.. annars skriver ja ett protestbrev till vädergudarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en gammal fin pryl! :P

en monarped från ungefär mitten av 50-talet, allt är original (förutom broms och kopplingsvajern då vilket jag var tvungen att byta.) hehe kommer upp i 40 med den, är ju helt fantastiskt! ^_^ den har stått och skrotat i garaget sen 1960 tills nåt år sedan, ^_^ mmmmhmhmhmm, den är fet! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...