Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

köpte en DT idag för 3300, jag och en kompis ska renovera den som projektarbete i skolan... han vi köpte den av var värsta nobben... han var säker på att moppen inte startade pga nånting med tändningen, han skulle ha rivit hela moppen utan att hitta felet, my ass heller att det var fel på tändningen, när vi tagit hem den springer vi igång den, och dne funkar, perfekt tändning :huh:

därimot går den jävligt dålig, troligtvis pga för mycke soppa(förgasaren är modell stor) så vi har lite att pyssla med

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

köpte en DT idag för 3300, jag och en kompis ska renovera den som projektarbete i skolan... han vi köpte den av var värsta nobben... han var säker på att moppen inte startade pga nånting med tändningen, han skulle ha rivit hela moppen utan att hitta felet, my ass heller att det var fel på tändningen, när vi tagit hem den springer vi igång den, och dne funkar, perfekt tändning :huh:

därimot går den jävligt dålig, troligtvis pga för mycke soppa(förgasaren är modell stor) så vi har lite att pyssla med

fick ni springa länge eller?

<_<

För om den e jävligt trögstartad kan det va fel på tändspolen (all el från svänghjul till tändstift i huvud taget) eller brytarspetsarna. Hade (har fortfarande >_< ) problem med det. Om den axeln som den rörliga delen av brytarspetsarna är dåligt smörjd så slits den, så mycke att avståndet hela tiden ändras. Det är ett jävligt tråkit fel å fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barracuda: Svänghjulet sitter fast på vevaxeln så man drar runt motorn om man snurrar på den. det är också en pil i riktningen den ska snurra åt, så dedt är ingen fara.

xPisc: Endurohoj är en cross med lysen och bilinkers som är registrerad (eller så kan man registrera den). Enduromoppe är desamma som crossmoppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barracuda: Svänghjulet sitter fast på vevaxeln så man drar runt motorn om man snurrar på den. det är också en pil i riktningen den ska snurra åt, så det är ingen fara.

ah, gött en kompis sa det... -_- hur låser man fast svänghjulet då? När jag drar åt det allt jag kan med muttern på vevpariet så slirar fortfarande svänghjuet?! låsex? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade runt lite och hittade en fin Yamaha DT

INFO:

Bruksskick ,nyservad. nytt crossbakdäck och

innerslang. ostrypt krök och trimslutpip.röd

avtälld,papper finns. rolig grushoj!

(inte min på bilden men liknande)

pris:5000kr

Vet inte vilken årsmodell men om den verkar bra enligt er så kanske man ringer killen som har den och frågar lite... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...