GTA3 freak Skrivet 4 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2004 Är denna mopeden bra? Tycker den ser skitnajs ut Här! Japp den är skitgrym, det är jag som säljer. Motorn har absolut inte skurit och tanken att photoshopa bort skador på den skulle aldrig falla mig in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stian Skrivet 4 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2004 en polare krockade med min moppe idag :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 DT:n är ju läcker Fast... Nån som kan rekommendera en bra moppe/cross som man kan köra på grus, väg och kanske lätt terräng (småbucklor o de ska väll typ allt klara?) som är billig o bra ? Yamaha DT och Honda MT5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 en polare krockade med min moppe idag :'( ajfan Hur gick de me moppen (skojade bara..) hur gick de me din polare?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2004 (redigerad) köpte en DT idag för 3300, jag och en kompis ska renovera den som projektarbete i skolan... han vi köpte den av var värsta nobben... han var säker på att moppen inte startade pga nånting med tändningen, han skulle ha rivit hela moppen utan att hitta felet, my ass heller att det var fel på tändningen, när vi tagit hem den springer vi igång den, och dne funkar, perfekt tändning därimot går den jävligt dålig, troligtvis pga för mycke soppa(förgasaren är modell stor) så vi har lite att pyssla med Redigerad 5 september, 2004 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 6 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2004 köpte en DT idag för 3300, jag och en kompis ska renovera den som projektarbete i skolan... han vi köpte den av var värsta nobben... han var säker på att moppen inte startade pga nånting med tändningen, han skulle ha rivit hela moppen utan att hitta felet, my ass heller att det var fel på tändningen, när vi tagit hem den springer vi igång den, och dne funkar, perfekt tändning därimot går den jävligt dålig, troligtvis pga för mycke soppa(förgasaren är modell stor) så vi har lite att pyssla med fick ni springa länge eller? För om den e jävligt trögstartad kan det va fel på tändspolen (all el från svänghjul till tändstift i huvud taget) eller brytarspetsarna. Hade (har fortfarande ) problem med det. Om den axeln som den rörliga delen av brytarspetsarna är dåligt smörjd så slits den, så mycke att avståndet hela tiden ändras. Det är ett jävligt tråkit fel å fixa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2004 borde inte gnistan avar dålig då? för det är den inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 6 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2004 (redigerad) är det någon här som har en FS1'a och kan hjälpa mig med alla möjliga mått o bilder för att utröna om FS1-tändplatta och svänghjul passar på en DT125MX-motor? pm'a mig isf.. Redigerad 6 september, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 7 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2004 Tror jag ska köpa denna, för vi har en massa Rabatt på DinHoj så vi kan få den för 19.000 Här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 7 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2004 om man kan vrida på svänghjulet med näven, är alla lager slut i lådan då? :'( Och, vad är ett expansionsrör? det klingar bekant... Tacksam för svar.. ^MeTaNoLiC^ : Är inte det lite litet för en 125:a? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 7 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2004 hehe, är newbie på det här med moppar men vill gärna lära mig, ska ju skaffa en till landet nästa år Iallafall försöka Enduro, det är väll en slags moppecross? Får man köra dom på vägarna? Weener; riktigt läcker den va Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 8 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2004 Barracuda: Svänghjulet sitter fast på vevaxeln så man drar runt motorn om man snurrar på den. det är också en pil i riktningen den ska snurra åt, så dedt är ingen fara. xPisc: Endurohoj är en cross med lysen och bilinkers som är registrerad (eller så kan man registrera den). Enduromoppe är desamma som crossmoppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 10 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2004 Barracuda: Svänghjulet sitter fast på vevaxeln så man drar runt motorn om man snurrar på den. det är också en pil i riktningen den ska snurra åt, så det är ingen fara. ah, gött en kompis sa det... hur låser man fast svänghjulet då? När jag drar åt det allt jag kan med muttern på vevpariet så slirar fortfarande svänghjuet?! låsex? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 10 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2004 tänkte köpa en dt eller mt5 snart... yay Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 10 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2004 jag med... det blir förmodligen en Yamaha DT50MX för 8000 kr... Dom e schyssta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terror_xl Skrivet 10 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2004 Tror jag ska köpa denna, för vi har en massa Rabatt på DinHoj så vi kan få den för 19.000 Här! Jag har tänkt också köpa den då jag fyller 15...har en Rieju Drac Sport 2001 nu Men jag hade tänkt mig en orange vit tycker de ser mer läcker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 10 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2004 (redigerad) Barracuda: Du menar alltså att svänghjulet inte sitter fast på vevaxeln? Redigerad 10 september, 2004 av Pimpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tedfallkv Skrivet 11 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2004 ää har en FS1 rullar fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 11 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2004 Kollade runt lite och hittade en fin Yamaha DT INFO: Bruksskick ,nyservad. nytt crossbakdäck och innerslang. ostrypt krök och trimslutpip.röd avtälld,papper finns. rolig grushoj! (inte min på bilden men liknande) pris:5000kr Vet inte vilken årsmodell men om den verkar bra enligt er så kanske man ringer killen som har den och frågar lite... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 11 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2004 5000 :- !!??? Alla jag hittar ligger på minst 7000 :- Är du säker på att den inte är paj? Var hittade du denna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts