Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Tog loss svänghjulet häromdan och putsade upp tändspolarna, det gick ju fint..tills jag skulle ha på svänghjulet igen. Frågade en granne om hjälp han i sin tur upptäckte att muttern var helt trasig i gängerna längst fram så han tog sin moppe upp till en annan granne och frågade om han hade en sådan mutter. Men olyckligt nog så hade han ej det så han åkte halva skaraborg runt för att få tag i en sådan (helt gratis!!). Sedan när han kom tillbaka så mätte han med ett sjutmått på vevpartiet hur tjock den var, då visade det sig att det skule sitta en M10 mutter där och det hade suttit en M9:a där... Inte konstigt jag inte fick på den igen va?

Så han sa han skulle åka upp och gänga upp den till M10 men han har ej kimmit tillbaka än..(det hände igår kväll!) han har väll glömt av det

vad är det för moppe? på normala grejjer är det M10x1.. har både gängsnitt och gängtapp i M10x1 -_- *retas* behövs när man pillar med mopeder..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt på att köpa en yamaha dt...kan någon berätta lite om det?

Vad är bra/dåligt?

tack  B)

bra: stabil framgaffel, centraldämpare bak

dåligt: hög vikt, fult utseende

har någon en reservdels-dt med intakt framgaffel/bakdämpare att sälja i närheten av trollhättan så är det bara att pm'a :rolleyes: behöver grejjerna till Zündappen..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag var i Berkvara på semester med mopeden i somras(jag och en kompis) och då gick hans moped sönder. Vi fick tips att åka till en butik som heter "Anderssons Presenter & Blommor"(väldigt osäkert, därav fråga! :rolleyes: ) som hade väldigt fina puchdelar som jag itne sett nåogn annanstans än där!

Tyvär var ägaren inte den där datortypen(fel generation :D ) och hans telefonnummer eller adress har jag inte. Kan någon som vet eller kanske bor där i närheten säga om det finns någon butik vid namnet eller liknande och isåfall telnummer!?(det låg i centrum, mittemot konsum, ica och polisen)

Tacksam för svar, skriver även frågan på flera forum! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bra: stabil framgaffel, centraldämpare bak

dåligt: hög vikt, fult utseende

har någon en reservdels-dt med intakt framgaffel/bakdämpare att sälja i närheten av trollhättan så är det bara att pm'a :rolleyes: behöver grejjerna till Zündappen..

Men när det gäller farten och bensinen då.

Är den snabb och stark? Drar den mycket? ...vad mer kan behövas veta om den...vad är ett rimligt pris för en begagnad yamaha dt -94?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gammal topic?

Någon som rotat rejält?

I alla fall. Jag har en Honda X8R-X

Den går 45 uppför, nerför och på raksträckorna.

Stark och axar bra. Men det är ett irriterande el lås, som jag inte kan få bort. Det finns inga pluggar att dra.

Hederliga gammla Honda. :rolleyes:

Äru dum i huvet eller?

skrivs i den här tråden varje vecka, typ!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...