^MeTaNoLiC^ Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 (redigerad) Tog loss svänghjulet häromdan och putsade upp tändspolarna, det gick ju fint..tills jag skulle ha på svänghjulet igen. Frågade en granne om hjälp han i sin tur upptäckte att muttern var helt trasig i gängerna längst fram så han tog sin moppe upp till en annan granne och frågade om han hade en sådan mutter. Men olyckligt nog så hade han ej det så han åkte halva skaraborg runt för att få tag i en sådan (helt gratis!!). Sedan när han kom tillbaka så mätte han med ett sjutmått på vevpartiet hur tjock den var, då visade det sig att det skule sitta en M10 mutter där och det hade suttit en M9:a där... Inte konstigt jag inte fick på den igen va? Så han sa han skulle åka upp och gänga upp den till M10 men han har ej kimmit tillbaka än..(det hände igår kväll!) han har väll glömt av det vad är det för moppe? på normala grejjer är det M10x1.. har både gängsnitt och gängtapp i M10x1 *retas* behövs när man pillar med mopeder.. Redigerad 21 augusti, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 Har tänkt på att köpa en yamaha dt...kan någon berätta lite om det? Vad är bra/dåligt? tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 (redigerad) Har tänkt på att köpa en yamaha dt...kan någon berätta lite om det? Vad är bra/dåligt? tack bra: stabil framgaffel, centraldämpare bak dåligt: hög vikt, fult utseende har någon en reservdels-dt med intakt framgaffel/bakdämpare att sälja i närheten av trollhättan så är det bara att pm'a behöver grejjerna till Zündappen.. Redigerad 21 augusti, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 Är det bara jag som inte kommer in på http://www.speedriders.com/ eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stian Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 Är det bara jag som inte kommer in på http://www.speedriders.com/ eller? nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stian Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 Nu har jag beställt.. Den kommer på onsdag http://www.nordiaimport.se/bilder/XTR_R/we...a_3_4izq-72.jpg likadan som din 3reZZ fast OffRoad och röd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 Hej! Jag var i Berkvara på semester med mopeden i somras(jag och en kompis) och då gick hans moped sönder. Vi fick tips att åka till en butik som heter "Anderssons Presenter & Blommor"(väldigt osäkert, därav fråga! ) som hade väldigt fina puchdelar som jag itne sett nåogn annanstans än där! Tyvär var ägaren inte den där datortypen(fel generation ) och hans telefonnummer eller adress har jag inte. Kan någon som vet eller kanske bor där i närheten säga om det finns någon butik vid namnet eller liknande och isåfall telnummer!?(det låg i centrum, mittemot konsum, ica och polisen) Tacksam för svar, skriver även frågan på flera forum! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 bra: stabil framgaffel, centraldämpare bak dåligt: hög vikt, fult utseende har någon en reservdels-dt med intakt framgaffel/bakdämpare att sälja i närheten av trollhättan så är det bara att pm'a behöver grejjerna till Zündappen.. Men när det gäller farten och bensinen då. Är den snabb och stark? Drar den mycket? ...vad mer kan behövas veta om den...vad är ett rimligt pris för en begagnad yamaha dt -94? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 Men när det gäller farten och bensinen då. Är den snabb och stark? Drar den mycket? ...vad mer kan behövas veta om den...vad är ett rimligt pris för en begagnad yamaha dt -94? dom är slöa o svaga och reagerar oerhört dåligt på trimning.. varvar bara utan att det händer nått oavsett cylinder.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 "varvar utan att det händer något" Ska säga dig att du j*vligt fel.. går bättre att trimma än en MT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 "varvar utan att det händer något" Ska säga dig att du j*vligt fel.. går bättre att trimma än en MT dåå ska jag säga dig att du har j*vligt fel!! En Mt som är trimmad med 65cc går mkt bättre än en Dt med 65cc.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 vad jag har hört iaf. har att göra med att det inte är sama slagläng och tyngd o sånt men det visste du säkert redan?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 jag talar bara av erfarenhet.. har aldrig haft någon egen DT men folk runt omkring har ju haft.. blir aldrig nått riktigt ös i dom.. då går MT'sarna mycket bättre med likvärdigt trim.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 DT'n har mycket kortare slaglängd. Men jag skulle hellre trimma upp en gammal dt en en mt. Men personligen tycker jag att dtr50 är snyggare (och sexigare ). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 har en polare me en mt.. 65'a o 20mm fögge o effektkrök.. har filmat lite börnisar o sånt me den.. nån som e intresserad o se den? där e med lite fjanterier osså när de mekas räserpuch o lite sånt.. även jag medverkar me min überdakota hehe.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 22 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 Nu har jag beställt.. Den kommer på onsdag http://www.nordiaimport.se/bilder/XTR_R/we...a_3_4izq-72.jpg likadan som din 3reZZ fast OffRoad och röd fett fräsh.. men haru tänkt på att den e stört höööög !!.. provsatt den..! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 Gammal topic? Någon som rotat rejält? I alla fall. Jag har en Honda X8R-X Den går 45 uppför, nerför och på raksträckorna. Stark och axar bra. Men det är ett irriterande el lås, som jag inte kan få bort. Det finns inga pluggar att dra. Hederliga gammla Honda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 22 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2004 fett fräsh.. men haru tänkt på att den e stört höööög !!.. provsatt den..! min är högre, och du är kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 23 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2004 Gammal topic? Någon som rotat rejält? I alla fall. Jag har en Honda X8R-X Den går 45 uppför, nerför och på raksträckorna. Stark och axar bra. Men det är ett irriterande el lås, som jag inte kan få bort. Det finns inga pluggar att dra. Hederliga gammla Honda. Äru dum i huvet eller? skrivs i den här tråden varje vecka, typ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 23 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2004 Kan någon rekomendera en crossliknande moppe, som går bra på både asfalt och grus, för högst 20.000? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts