Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

En nära vän till mig råkade i veckan med om ett moppe-olycka.

Han har legat medvetslös i tre dagar på grund av en skallskada. Det är inte 100% om han kommer vakna upp, men chansen är ännu stor.

Edit: En kompis har berättat hur det gick till. Han körde ner i en grop och flög in i ett staket, rispade upp hela vänstra sidan, bröt vänstra armen och fick en skallskada. Men hans ryggmärg är oskadd.

Han kan få personlighetsförändringar eller ständig migrän (eller inget utav dem). Och han måste rehabiliteras i minst 1 år. I "sömnen" rör han på sig och pratar

( :D ) vid ett tillfälle satte han sig upp och sa "jag är 24 år (han är 14) och jag var med om en olycka och Patrik (jag) var med" ^_^ :'(

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En nära vän till mig råkade i veckan med om ett moppe-olycka.

Han har legat medvetslös i tre dagar på grund av en skallskada. Det är inte 100% om han kommer vakna upp, men chansen är ännu stor. Jag vet inte hur olyckan gick till eftersom att medvetslösa personer har en tendens att inte prata.

Moralkakan: Sånt här händer när man har moppeträffar mitt inne i stan på nätterna ^_^

var moppen trimmad??

isåfall så säger ju försäkringsbolaget:

upp yours mathafacka!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

muahah.. ^_^

jag o tre andra byggde ett helt nytt avgasrör.. 2.5 timmar tog de.. :angry: gött ljud blev de.. ^_^

(tagit/inspelat med mobilen)

lägger upp bättre bild imorrn.. :angry:

EDIT: de blir bättre ljudkvalitê om man laddar ner den.. iaf för mig,..

>>>Ljudet<<<

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

muahah.. (:!!!:)

jag o tre andra byggde ett helt nytt avgasrör.. 2.5 timmar tog de.. :mellow: gött ljud blev de.. (:!!!:)

(tagit/inspelat med mobilen)

lägger upp bättre bild imorrn.. :(

EDIT: de blir bättre ljudkvalitê om man laddar ner den.. iaf för mig,..

>>>Ljudet<<<

varför bygga avgassystem som får skiten att gå sämre?

såhär ska det se ut.. det är dock inte seriöst uträknat men iaf hemmabyggt..

post-22-1092935936_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

metanolic, vad e de för slags moppe?

Den dära som gizmo hade va ju mysig (:!!!:) gött ljud på den me (:!!!:)

E inte så insatt men ja ska köpa nån crossmoppe (enduro?) att köra på landet där det e blandad väg och grus och på grus o is kog e de inte kul me vanlig moppe :mellow:

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog loss svänghjulet häromdan och putsade upp tändspolarna, det gick ju fint..tills jag skulle ha på svänghjulet igen. Frågade en granne om hjälp han i sin tur upptäckte att muttern var helt trasig i gängerna längst fram så han tog sin moppe upp till en annan granne och frågade om han hade en sådan mutter. Men olyckligt nog så hade han ej det så han åkte halva skaraborg runt för att få tag i en sådan (helt gratis!!). Sedan när han kom tillbaka så mätte han med ett sjutmått på vevpartiet hur tjock den var, då visade det sig att det skule sitta en M10 mutter där och det hade suttit en M9:a där... Inte konstigt jag inte fick på den igen va?

Så han sa han skulle åka upp och gänga upp den till M10 men han har ej kimmit tillbaka än..(det hände igår kväll!) han har väll glömt av det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...