chucky.swe Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 Patanegra senda.. Hum. Ser ut att gå snabbt! Frågan är, hur snabbt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 (redigerad) Helt ointressant vad han har för drivaxel? Eller ska han visa hur "tuf kile" han är med sitt 17/8/9 framdrev. lolololol. Men du som då är så jävla duktig, fast du igentligen inte har en enda aning om varför jag inte kör med den på. För det första, så har jag ingen, sen så är de för att jag vill att folk ska se vad jag kör med för tändning. Den är drevad för 201meters sprint nu, så ingen vidare topphastighet. Runt 115km/h skulle jag gissa på. Kör 201meter på 9,569s. http://img520.imageshack.us/img520/9913/dsc06631n.jpg Redigerad 3 juli, 2009 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 Men du som då är så jävla duktig, fast du igentligen inte har en enda aning om varför jag inte kör med den på. För det första, så har jag ingen, sen så är de för att jag vill att folk ska se vad jag kör med för tändning. Den är drevad för 201meters sprint nu, så ingen vidare topphastighet. Runt 115km/h skulle jag gissa på. Kör 201meter på 9,569s. Snygg moppe, heter den "GUJKAA"? Trams . Vann du loppet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 4 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2009 Snygg moppe, heter den "GUJKAA"? Trams . Vann du loppet? http://forum.moppenet.com/member.php?u=25537 http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=118623 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 4 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2009 Men du som då är så jävla duktig, fast du igentligen inte har en enda aning om varför jag inte kör med den på. För det första, så har jag ingen, sen så är de för att jag vill att folk ska se vad jag kör med för tändning. Den är drevad för 201meters sprint nu, så ingen vidare topphastighet. Runt 115km/h skulle jag gissa på. Kör 201meter på 9,569s. *fina bilder* såg dig på karlstad meet sendan såg ut att gå ganska fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Oh, fy satan va gay det ser ut med underliggande. >_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Nu är min treväxlade Crescent fixad! Jag var ute och åkte till den närliggande butiken och blev lite utmobbad av moppekidsen där men vafan! Det slår cykel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 (redigerad) såg dig på karlstad meet sendan såg ut att gå ganska fint Ohfan var du där? Japp, den går bra nu, vann ju hela 70 klassen på GBG meet! Synd att vevstaken har gått av bara, så måste klyva motorn osv nu igen. Snygg moppe, heter den "GUJKAA"? Trams . Vann du loppet? Ja, tror du inte jag ångrar mig att jag döpte mitt nick så? Japp! Redigerad 12 juli, 2009 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 31 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2009 Fick punka på moppen igår,så jag ska beställa nya däck och slang hade jag tänkt. storleken är: Fram 2.50x21 Bak 3.00x18 Ska köpa slang också,men nu till problemet. När jag söker på lelles så finns inte den slang jag behöver,behöver den här 2.75/3.00 18 skulle det funka att ta en storlek mindre tex 2.50/2.75? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 börjar bli jävligt less på min moped nu får inte tummen ur röven att åka o köpa tändstift heller :/ och gmc stänger om en timma nu och de dröjer 20 min att cykla dit så de blir nog inge idag heller... nån som vet vad ett tändstift kostar ungefär på random mack? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Ja, jävligt svårt att cykla 40 minuter så du får igång skiten. Kostar typ 20kr btw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2009 Snart har man brorsans DT som står i garaget som vi väntar på delar till motorn och chassit då det saknas lite. Ska bli ganska kul och stort + på att det är första gången jag kör moppe i hela mitt liv(ja ganska lol) så jag kommer inte va så van nu med att växla på dt:en när vi är klara med den. Min kusin och en kompis har ställt upp på att fixa den åt mig då hjälper min bror till med den också och plocka ihop den. Sen undrar ja hur länge tar det innan man lär sig växla på en dt? Sen om man cross växlar är det inte släppa gasen sen växla sen gasa? Eller ska man ha lite gas sen växla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 21 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2009 Snart har man brorsans DT som står i garaget som vi väntar på delar till motorn och chassit då det saknas lite. Ska bli ganska kul och stort + på att det är första gången jag kör moppe i hela mitt liv(ja ganska lol) så jag kommer inte va så van nu med att växla på dt:en när vi är klara med den. Min kusin och en kompis har ställt upp på att fixa den åt mig då hjälper min bror till med den också och plocka ihop den. Sen undrar ja hur länge tar det innan man lär sig växla på en dt? Sen om man cross växlar är det inte släppa gasen sen växla sen gasa? Eller ska man ha lite gas sen växla? Det är inte så svårt att köra växlat, du får räkna med lite kärringstopp i början Sen är det inte bra att crossväxla då du förstör kuggarna i växellådan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2009 Det är inte så svårt att köra växlat, du får räkna med lite kärringstopp i början Sen är det inte bra att crossväxla då du förstör kuggarna i växellådan! Tänkte väl crossväxla med den då om kopplingen går sönder vilket gjort på min kusins FS1 så han crossväxlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 21 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2009 Tänkte väl crossväxla med den då om kopplingen går sönder vilket gjort på min kusins FS1 så han crossväxlar. 1. Går kopplingen sönder så går hojjen inte alls frammåt. 2. Vanligtvis går inte en kopplingen i helhet sönder. 3. Hellre nya lameller, ny kopplingsvajjer, nya lager, nya fjädrar (beroende på vad som är slitet/sönder) än att kasta flera tusen på en ny växellåda (3000-4000 eller vafan dom kostar åt en am6:a och vartenda del åt kopplingen får man för knappt en tusing) 4. Och varför funderar man ens på att "cross-växla" ? Med en stackars moped till på köpet 5. kopplingen är inte gjord för att "cross-växla" 6. Vill du "cross-växla" skaffa en halv-automat moped. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Någon som vill köpa en Baotian BT50QT-9? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 1. Går kopplingen sönder så går hojjen inte alls frammåt. 2. Vanligtvis går inte en kopplingen i helhet sönder. 3. Hellre nya lameller, ny kopplingsvajjer, nya lager, nya fjädrar (beroende på vad som är slitet/sönder) än att kasta flera tusen på en ny växellåda (3000-4000 eller vafan dom kostar åt en am6:a och vartenda del åt kopplingen får man för knappt en tusing) 4. Och varför funderar man ens på att "cross-växla" ? Med en stackars moped till på köpet 5. kopplingen är inte gjord för att "cross-växla" 6. Vill du "cross-växla" skaffa en halv-automat moped. Aha tack för infon. Så om kopplingen på DT:en går nu sönder så kommer jag inge vart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Aha tack för infon. Så om kopplingen på DT:en går nu sönder så kommer jag inge vart? 1. Går kopplingen sönder så går hojjen inte alls frammåt. ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 1. Går kopplingen sönder så går hojjen inte alls frammåt. ... Hur blir det på en FS1:a då om kopplingen går sönder för man ser att kusinen crossväxlar fast det är ju skillnad på dt och fs1:a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Hur blir det på en FS1:a då om kopplingen går sönder för man ser att kusinen crossväxlar fast det är ju skillnad på dt och fs1:a Det är ju ingen skillnad mellan modellerna, går kopplingen sönder så går den sönder. Mopederna reagerar inte olika på trasiga kopplingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts