chucky.swe Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Ja, det stämmer, man måste ha ett traktorkörkort för att få köra epa, inte eu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Hej alihopa. Undrar om ni har något tips för att få min DT -88 såld. Den ligger på Blocket och har nyss sänkt den till 9000:- från 9500:-, men det verkar vara svårt att få den såld under denna årstid. Och den är definitivt värd priset, så det kan inte vara det det är fel på. Måste ha en ny gitarr, men ingen gitarr utan såld moppe. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Hej alihopa. Undrar om ni har något tips för att få min DT -88 såld. Den ligger på Blocket och har nyss sänkt den till 9000:- från 9500:-, men det verkar vara svårt att få den såld under denna årstid. Och den är definitivt värd priset, så det kan inte vara det det är fel på. Måste ha en ny gitarr, men ingen gitarr utan såld moppe. Tack. Kan väl egentligen bara komma med ett tips, vänta tills våran början kika fram, då går det lättare. ----------- Fyfan för 15-åringa småpluttar som åker runt här utanför dagar och nätter på sina äckligt högljudda mopeder. Ska sätta på en snöplog framtill bilen och plöja ner dom i diket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Har lagt ut annons på enhel del saker igen! Fast har säkert lika mycket saker kvar ändå, allt fick tyvär inte plats i annonsen. http://www.blocket.se/vi/17741447.htm?ca=5_s Tog 10 minuter efter att annonsen kommit ut på blocket så ringde en gubbe och frågade om jag hade zundapp tanken kvar. Och den är såld Sen har jag köpare på kåper och nå fälgar.. Det är en jävla lönsam affär att sysselsätta sig med på sidan om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) Ikväll bytte jag och pappa variatorremmen på min kära kines. Efter många om och men så fick vi dit den, skruvade på kåporna och allt annat, skulle prova att starta; nothing. Antog att det var för att den stått i ~3 veckor, så jag provade lite då och då för att se om det fungerade; nada. Pappa blev fundersam, och vi kollade förgasaren och annat skoj. Pappa är sjukt duktig på motorer, han gick bet. Vi har kollat förgasaren, trottelnålen, alla kablar till/från förgasaren, sprutade in bensin direkt till förgasaren utan membranet och det på, tändstiftet.. typ allt! När vi hade gett upp för ikväll kom han dock på att då vi lossade den främre delen av variatorn för att sätta dit remmen så använde vi oss av en mutterdragare, som skakar väldigt mycket medans man skruvar upp, det kan i sin följd leda till att "motorn dragits baklänges", och att kamremmen kamaxeln/kolvarna har hoppat ur led. Typ. När jag håller in startknappen så surrar den, och sen går den igång, nästan. Det är precis som att när den ska gå igång, så kommer den inte riktigt till det stadiet. Har provat att kicka, samma sak där. Precis när det börjar låta som att den ska starta, så kommer den inte längre. Den håller sig på det stadiet ända tills jag släpper gasen och den stannar. Några idéer? Redigerad 22 augusti, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) *nothing* Men det låter iaf som att det ska vara gnistan (tändstiftet, tändspolen, någon sladd av). Går motorn runt, får luft, får bensin, har ordentligt med kompression, är det bara en sak som fattas.. Gnistan! Redigerad 22 augusti, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 *nothing* Men det låter iaf som att det ska vara gnistan (tändstiftet, tändspolen, någon sladd av). Går motorn runt, får luft, får bensin, har ordentligt med kompression, är det bara en sak som fattas.. Gnistan! Gnista finns, mest troligt bör tändstiftet bytas i alla fall, ska fixa ett nytt sådant imorgon. Stay tuned! Motorn går.. nästan. Svårt att förklara, men den går igång till det stadiet där den precis ska gå igång på riktigt, så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) Gnista finns, mest troligt bör tändstiftet bytas i alla fall, ska fixa ett nytt sådant imorgon. Stay tuned! Motorn går.. nästan. Svårt att förklara, men den går igång till det stadiet där den precis ska gå igång på riktigt, så att säga. ^^ Den är med andra ord i det där stadiet när det låter *MÅÅÅÅ* när man drar på gasen, och ända som behövs är ett *TUTTUVROOOM* Men eftersom tändstift oftast inte är så dyra och det är alltid bra med ett extra så är det mitt råd. Redigerad 22 augusti, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 ^^ Den är med andra ord i det där stadiet när det låter *MÅÅÅÅ* när man drar på gasen, och ända som behövs är ett *TUTTUVROOOM* Men eftersom tändstift oftast inte är så dyra och det är alltid bra med ett extra så är det mitt råd. Ungefär så, ja. Nämen, jag håller in startknappen/kickar, antingen står den bara och surrar, eller så börjar den dra igång. Vissa gånger kan jag släppa startknappen, och den börjar då att "tuffa igång", men det händer inget mer. Men aye, ska köpa nytt tändstift imorgon, så får vi se hur det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Ungefär så, ja. Nämen, jag håller in startknappen/kickar, antingen står den bara och surrar, eller så börjar den dra igång. Vissa gånger kan jag släppa startknappen, och den börjar då att "tuffa igång", men det händer inget mer. Men aye, ska köpa nytt tändstift imorgon, så får vi se hur det går. Hmm.. Konstigt.. btw, startade den före ni bytte variator-remmen? Skulle också kunna vara att kam-axeln är i otakt med väv-axeln, men skulle vara konstigt om ni inte har låssat kam-kedjan och dragit runt kamaxeln och laggt på kedjan tillbaks. (har bara kollat i en 4-takts mopedmotor 1 gång, och försöker minnas detaljerna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) Hmm.. Konstigt.. btw, startade den före ni bytte variator-remmen? Skulle också kunna vara att kam-axeln är i otakt med väv-axeln, men skulle vara konstigt om ni inte har låssat kam-kedjan och dragit runt kamaxeln och laggt på kedjan tillbaks. (har bara kollat i en 4-takts mopedmotor 1 gång, och försöker minnas detaljerna). Moppen har stått orörd i 2-3 veckor, alltså sedan remmen gick av. Då gick den att starta utan problem. Edit: Ja, förutom att den inte drev såklart. Mjo, pappa tror att det kan vara kamaxeln, vi ska kolla på det imorgon. Det skumma är ju att vi inte har varit där och rört något, utan vi höll bara på nere vid variatorn, samt bytte växellådsolja. Redigerad 22 augusti, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Det är möjligt att ni fixade er tjuvluft när ni var och pillade runt förgasaren, kolla så att allting är tätt igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Det är möjligt att ni fixade er tjuvluft när ni var och pillade runt förgasaren, kolla så att allting är tätt igen. Vi började gräva i förgasaren efter att vi kollat allt annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 MOTORKOMPONENTER Cylinder: Hebo Manston PataNegra 71,18cc Avgasystem: Metrakit Prorace underliggande Vevparti: Hebo Racing @ 16000RPM Förgasare: Keihin 28mm PWK D-slide Motorblock: Matchportad Tändning: Italkit Selettra Racing Tändstift: Iridium BR10EIX Tändhatt: NGK Racing Lameller: Metrakit Racing Division Carbon Kopplingsfjädrar: Malossi Hyper Race Reedventil: Conti CRX 2007 Carbon Insug: Conti CRX 2007 Ramlager: Metrakit Racing Division C4 Packboxar: Metrakit Racing Division Nållager: Hebo Performance Pinnbultar: Hebo Racing Bränslekran: Manuell racingkran Drevning: 14/48 Racingtape 1100 ˚C ÖVRIG INFO: Bränsle: 98oktan med 3% syntetolja Topphastighet i KM/H: Ca. 140Km/H HK på bakhjulet: Ca. 20HK Tid på 150M i Sek: 0 Tid på 201M i Sek: 0 Antal tävlingar körda: 0 Förtändning: 1.9 Squish: 0.65 Huvudmunstycke: 180 Lågfartsmunstycke: 42 http://img206.imageshack.us/img206/4943/dsc00165od9.jpg http://img382.imageshack.us/img382/2610/dsc00166ou9.jpg Länk till mitt projekt på moppenet: http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=92608 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 30 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 Ikväll bytte jag och pappa variatorremmen på min kära kines. Efter många om och men så fick vi dit den, skruvade på kåporna och allt annat, skulle prova att starta; nothing. Antog att det var för att den stått i ~3 veckor, så jag provade lite då och då för att se om det fungerade; nada. Pappa blev fundersam, och vi kollade förgasaren och annat skoj. Pappa är sjukt duktig på motorer, han gick bet. Vi har kollat förgasaren, trottelnålen, alla kablar till/från förgasaren, sprutade in bensin direkt till förgasaren utan membranet och det på, tändstiftet.. typ allt! När vi hade gett upp för ikväll kom han dock på att då vi lossade den främre delen av variatorn för att sätta dit remmen så använde vi oss av en mutterdragare, som skakar väldigt mycket medans man skruvar upp, det kan i sin följd leda till att "motorn dragits baklänges", och att kamremmen kamaxeln/kolvarna har hoppat ur led. Typ. När jag håller in startknappen så surrar den, och sen går den igång, nästan. Det är precis som att när den ska gå igång, så kommer den inte riktigt till det stadiet. Har provat att kicka, samma sak där. Precis när det börjar låta som att den ska starta, så kommer den inte längre. Den håller sig på det stadiet ända tills jag släpper gasen och den stannar. Några idéer? . ed en stålborste, så slipar du av stiftet med stålborsten där det är sotigt och på "spettsen" där det tänder till. ntingen kolvringarna eller något med tändningestiftet och fram mn. Ta loss tänd Jag skulle kunna tippa på att det är a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag har en fråga. jag verkar inte hitta någon återförsäljare av peugeot speedfight i stockholm. beställer man en eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Stort mopedgäng terroriserade Örnsköldsvik ÖRNSKÖLDSVIK. Ett cirka hundra mopeder stort gäng skapade kaos i trafiken genom centrala Örnsköldsvik i går. Polisen fick blixtinkalla två mc-poliser för att upprätthålla ordningen. Polisen i Örnsköldsvik har en tid haft problem med mopedburna ungdomar som skapar oreda i stan. Kulmen nåddes under lördagen. Enligt Mats Rasmusson, vakthavande befäl vid länspolisen, hade ungdomarna stämt träff på Swedbank Arena via en internetsida. Cirka hundra mopeder dök upp. Gänget körde sedan in mot stan och stannade vid trafikljusen. Där väntade man på att ljusen skulle slå om till rött innan man körde över vägen. Andra trafikanter fick ställa sig på bromsen. - Det här var ett jättestort problem i går. Vi fick kalla in två mc-polisen som inte var i tjänst. De kunde stävja buskörningen något så när. Några mopeder togs i beslag för trimning, och några av ungdomarna fick lämna prov misstänkta för rattfylleri. Det är oklart hur många det handlar om. Det är inte heller klart om det inträffade några olyckor. - Det här är något polisen verkligen måste ta tag i nu, säger Mats Rasmusson. Vilken internetsida var det ungdomarna hade stämt träff på? - Det är oviktigt i nuläget. Det här handlar i mångt och mycket om föräldraansvar, säger han. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Orginal sida Marodörernas film Töntigt säger vissa, Kul säger jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Töntigt Ja. Synd att ingen tog saken i egna händer och gav någon en knuff med bilen. Mitt inlägg är inte heller av det mognaste slaget, men tamigfan, sådant där beteende är bland det vidrigaste som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 (redigerad) Sjukt dumt och omoget helt klart, kör på inhägnade området istället för att blocka trafiken. Hoppas dem som blev tagna får böta eller nått liknade. töntigt helt klart.. Redigerad 2 september, 2008 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Ptja. Att man vill reta polisen kan jag förstå, för jag har själv funnit det väldigt underhållande, men typ. Ge fan i att blockera vägen för bilister. Hade jag övningskört där hade jag utan att tveka köra ut rätt bland dom. Idioter. Sjukt dumt och omoget helt klart, kör på inhägnade området istället för att blocka trafiken. Hoppas dem som blev tagna möta eller nått liknade. töntigt helt klart.. Du är töntig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.