Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

fett jävla illa..

min kompis fick snutdrag i sthlm drog mc snut ;)

efter det skulle han dra til oss.. på djurgårn. då kör han typ hundra blås så blir nått cepe.. han flyger rakt in i en bil med moppen.. parkerad bil.. feta bucklorna på bilen.. han styre på sin moppe har böjt sig hela moppen e paj.. han e fett skum .. helt dragen asså.. fett ont överallt.. vi tar med honom springer därifrån för vi hör polissyrener.. sen hjälper vi honom.. sen kommer snuten tar hans moppe.. (rieju drac.. gick i 110 ungefär) sen kommer hans farsa och kör honom till akuten..!:shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm.. en standard kov på 38mm brukar väll vara 50cc?? men på grannens dt är den 40 mm!! Sade då till han att han antagligen hade 60cc men brorsan sade att det var mindre slaglängd på en DT och att han hade 50cc, nån som vet hur det är??

Köpte lite delar till moppen, tuta och det som saknades, typ lite dekaler och så, klarlack bla, bla, bla kom upp till 750:-!!! :'( tur att man har sommarjobb! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm.. en standard kov på 38mm brukar väll vara 50cc?? men på grannens dt är den 40 mm!! Sade då till han att han antagligen hade 60cc men brorsan sade att det var mindre slaglängd på en DT och att han hade 50cc, nån som vet hur det är??

Ja det är lite olika, på min K50 är det 40mm om jag inte har fel?

Din brorsa har rätt.

Ju längre slaglängd: desto starkare

ju kortare slaglängd: varv villigare

Men man kan jacka lite på kolvens överkant mot utblåset till. räcker medd ett par mm. man kan göra det på utblåset med men det är lättare på kolven + att det är billigare att skaffa ny kolv än en ny cylle.

Cyllen på min k50 är portad i utblåset, både höjden å bredden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att dom är för dyra och att det är krångel med dom...

Ja menar dom som är från typ 80 - 90 talet

Den enda moppen som det är krångel med måste vara k50'n. Å som oturligt var visste inte jag det innan jag skaffade en sån :P .

Det är roligare å köra riktig cross istället för nån halvmjuk 50cc på en crossliknande ram

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...