eXotic Skrivet 13 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2008 Jävulskt vad skrot du hadde Errol ----------- Hur är igentligen dethär med EU-Körkort? Folk säger ju att när man har klarat proven så får man en tillfällig lapp sen är det bara att köra. Frågade körskoleläraren och han sade att man måste vänta tills man får kortet i handen innan man får köra, stämmer det? Vi fick vänta en till två veckor. Inget papper under tiden. Men det är kanske olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 13 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2008 Jävulskt vad skrot du hadde Errol ----------- Hur är igentligen dethär med EU-Körkort? Folk säger ju att när man har klarat proven så får man en tillfällig lapp sen är det bara att köra. Frågade körskoleläraren och han sade att man måste vänta tills man får kortet i handen innan man får köra, stämmer det? Så mkt var de väll inte den här gången. Och skrot vill jag inte heller klassa det som, fick köpare på både k50 motorn och dt motorn under första dagen.. Jag är föresten ute efter speedfight delar tex: sadel, sadelbox, kåper, styre, bakhjul, motor (ac eller lc spelar ingen roll) även baklyse. Har haft den i bruk för en tid sedan, sen sålde jag den, o fick tebax den i ett byte av ett kålhuve från arbrå, som hade sålt motorn o kåper o sadel mm, men nu e man sugen på få ihop skiten igen så man kan sälja den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Jävulskt vad skrot du hadde Errol ----------- Hur är igentligen dethär med EU-Körkort? Folk säger ju att när man har klarat proven så får man en tillfällig lapp sen är det bara att köra. Frågade körskoleläraren och han sade att man måste vänta tills man får kortet i handen innan man får köra, stämmer det? Det är sant, men dom flesta poliser bryr sig inte så länge man har skickat in formuläret (så att man verkligen kan kolla så att jag har klarat) och har leg. med sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 (redigerad) vart sitter variator grejen i 1 eller 2? (kolla bild) http://img178.imageshack.us/img178/8020/dsc01073assmartobject1cvw9.th.jpg Edit: bilden e tagen me min mobil Edit2: gjorde ni så här? http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=25507, eller http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=4374 Redigerad 15 maj, 2008 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 "Här" närmast bakhjulet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 finns de nån här som har KOSO GP Style hastighets mätare ?? såna här http://www.youtube.com/watch?v=x6HWcRgTCHk ja funderar starkt på att köpa ett par men de kostar typ 1000 kr... så ja vet inte men de e ganska basic att byta va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Nja. Borde vara en jävlarns massa kablar att koppla, inte så roligt, men det är ganska lätt. sen är den ju universal och passar till nästan alla moppar, sägs det.. man ofta göra om fästen och sånt. Men du bör nog klara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 17 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2008 Nja. Borde vara en jävlarns massa kablar att koppla, inte så roligt, men det är ganska lätt. sen är den ju universal och passar till nästan alla moppar, sägs det.. man ofta göra om fästen och sånt. Men du bör nog klara det. Inte ifall hans moppe skills ligger på samma nivå som hans svenska Touché Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 vart sitter variator grejen i 1 eller 2? (kolla bild) http://img178.imageshack.us/img178/8020/dsc01073assmartobject1cvw9.th.jpg Edit: bilden e tagen me min mobil Edit2: gjorde ni så här? http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=25507, eller http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=4374 Den sitter på vänster sida, kopplingen sitter te höger. Annars så är ja nästan klar me mitt senaste bygge! En suzuki k50 med en yamaha 100cc motor, samma motor som sitter på dt50mx, men motorn är från USA och har en 100cc cylinder, 24 mm förgasare, 4 lamellig koppling mm orginal. Jag hade motorn i en minicrossram innan och den gjorde väll runt 95-100 på 5an, men då hade jag en åthelvete fel drevning så den var drevad stark o varvade uta helvete. Men nu har jag ändrat på de. E bara lite småfix som att sätta på gashandtag, o kedja, sen är de bara o dra ut o köra ifrån plastraketer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Nu har jag fått seriösa funderingar på att köpa mig en halvfräch Fram King 1957 underbara moppar. victoria motor äger opm det ine blir en sån, blir det en puch dakota måste dock göra mig av med min manliga chunlan starway först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Nu har jag fått seriösa funderingar på att köpa mig en halvfräch Fram King 1957 underbara moppar. victoria motor äger opm det ine blir en sån, blir det en puch dakota måste dock göra mig av med min manliga chunlan starway först. Ja, köp en sån, de e fina grejer de Puch dakota e otursmoppen, har haft 3 st, den ena bran upp, den andra skärde o den 3:e krocka en polare med Men visst, har haft många puchar och kan absolut inte säga att de är en dålig moped, är kanske bara jag som haft lite otur.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 (redigerad) jag har hittat en grej som jag har blivit kär i men den ligger under vattenkylda och jag har luftkyld men de borde funka endå va? http://www.twostroke.se/product.asp?produc...ub=0&page=1 Edit: e de svårt o installera? Redigerad 18 maj, 2008 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 jag har hittat en grej som jag har blivit kär i men den ligger under vattenkylda och jag har luftkyld men de borde funka endå va? http://www.twostroke.se/product.asp?produc...ub=0&page=1 Edit: e de svårt o installera? Tja...tycker du verkar vara typen som säger att han ska göra det men för att sedan skita i det.. Men, det du inte får är ju hur varm motorn är, men ska inte vara nåt om man inte har den vråltrimmad. Svårt o installera, jag har redan svarat på det, det är en jävla massa kablar att dra, plus den onödiga termometern du får tack vare att mopeden din är luftkyld. Det knepiga är ju att elschemat kommer att vara på engelska (eventuellt ingenting, bara bilder) och sånt kan vara svårt att tyda, tror att den måste vara jordad också, så koppla in jorden först annars kommer du förstöra mätaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Är det någon som känner någon som faktiskt har kuggat på det där förarbevis-provet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Är det någon som känner någon som faktiskt har kuggat på det där förarbevis-provet? Var en polare som hade 1 rätt mer än man behövde eller vad det var. Annars tycker jag det låter vanligast med att få full pott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Är det någon som känner någon som faktiskt har kuggat på det där förarbevis-provet? När jag tog det så kuggade en kille på det, Men han fick göra om det så han klarade. Usch vad det var. Sen var det en tjej i samma grupp som mig som kuggade på det ochså. .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Finaly! Fixade båda proven idag och förhoppningsvis kommer kortet nästa vecka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 21 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2008 Vad är de för moppe man får köra på uppkörningen för eu kort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 21 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2008 Beror helt på dom (?) som har kursen, oftast vespa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 21 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2008 Där jag var hade dom en Yamaha Aerox. Så förjävlig ut rent ut sagt, spruckna kåpor, lagad med tejp lite här och var. Men men, det är ju en övnigs-moped Jag fick dock använda min egna moped Nu är det bara den eviga väntan på kortet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts