Complex Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 hahahaha! låter kul! Är det bra axx på den? Precis en sån! Har du haft en? Ja, de duger väll!! har för mig att de även går köpa trimdelar oxå.. har inte kollat nu, men www.50cc.eu brukar ha endel delar! Annars går de ju porta cyllen mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 6 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2008 en av mina kompisar ska köpa den här http://www.blocket.se/vi/16096627.htm?ca=7_s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 6 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2008 en av mina kompisar ska köpa den här http://www.blocket.se/vi/16096627.htm?ca=7_s Fyfan TS125 är bra, men dom där.. USCH! Visst, en helt nylackad moped är väl bra. Funderade själv på en sån där, förut men jag skulle nog ändra mig idag det finns ju ändå snyggare och bättre mopeder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 6 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2008 Fyfan TS125 är bra, men dom där.. USCH! Visst, en helt nylackad moped är väl bra. Funderade själv på en sån där, förut men jag skulle nog ändra mig idag det finns ju ändå snyggare och bättre mopeder. Suzuki ts50 e skitbra! Går köpa 80cc i finland!(50ccm) Och ts125 motorerna passar även utan att modda om motorfästerna Har dock aldrig haft nån ts50, men vet att de är bra grejjer. Och vad är det som är "bättre" mopeder? Skrammel am6:orna som sitter i tex : MH, rieju, dtr mf.l? Deras ramlager och vevpartin e usla, räcker med o dra pluggarna så varvar dom sönder, har hänt 3 polare. Visserliggen går de ju trimma dom, och köpa hållbarare delar än std. Men de kostar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 6 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2008 (redigerad) Suzuki ts50 e skitbra! Går köpa 80cc i finland!(50ccm) Och ts125 motorerna passar även utan att modda om motorfästerna Har dock aldrig haft nån ts50, men vet att de är bra grejjer. Och vad är det som är "bättre" mopeder? Skrammel am6:orna som sitter i tex : MH, rieju, dtr mf.l? Deras ramlager och vevpartin e usla, räcker med o dra pluggarna så varvar dom sönder, har hänt 3 polare. Visserliggen går de ju trimma dom, och köpa hållbarare delar än std. Men de kostar.. Varvar sönder De nya Rieju och Yamaha tillhör de mopeder som har kortaste utväxlingen på dreven. Märkte det när jag provade mina polares. nyyy nyyyy nyyyy nyyyy nyyyyy nyyyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! Medans polarna sitter med typ 11/60 på sina dt och rrx har min aprilia mx 13/51 som orginaldrev. Och 1" mindre bakhjul. Men borde snart renovera min maskin för första gången, den har ju ändå gått 25 000 km Har haft upp maskinen förut när jag lade i malossi vävparti och C4:or Men nu gäller det bara att byta lite stefor, har börjat dyka upp små oljeläkage. Känner hur många som helst som kör Suzuki, men TS känner jag däremot bara 1 som har. Suzuki PV är mest känt här i trakten, men så mycket vet jag om suzuki, så om du lägger på en 80cc får du renovera maskin någon vecka efter (Och till på köpet säljs det inte några hållbarare delar åt Suzuki). Och så får du också vara berädd på att dra åt skruvar varje gång du kört (Råskar sönder oavsett trimm eller orginal). Men TS är kanske lite stadigare än PV. Och sen gillar jag inte tysta mopeder. När man varvar ur TS så låter det som den mest ljudisolerade båtmotorn på tomgång som man kan finna. Och dessutom borde det inte finnas några pluggar att dra i TS, man måste byta upp sig till en 50cc med större kanaler, och medelhastigheten på en trim 50 cylinder brukar ligga på 75 km/h. medans min AM6 maskin med endast pluggen borta går 85-90 km/h Redigerad 6 maj, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 6 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2008 vet ni nån bra moppe sida där man kan köpa tillbehör och sånt tex hjälm , lås osv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 6 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2008 [insert random ads here] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 6 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2008 (redigerad) Varvar sönder De nya Rieju och Yamaha tillhör de mopeder som har kortaste utväxlingen på dreven. Märkte det när jag provade mina polares. nyyy nyyyy nyyyy nyyyy nyyyyy nyyyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! Medans polarna sitter med typ 11/60 på sina dt och rrx har min aprilia mx 13/51 som orginaldrev. Och 1" mindre bakhjul. Men borde snart renovera min maskin för första gången, den har ju ändå gått 25 000 km Har haft upp maskinen förut när jag lade i malossi vävparti och C4:or Men nu gäller det bara att byta lite stefor, har börjat dyka upp små oljeläkage. Känner hur många som helst som kör Suzuki, men TS känner jag däremot bara 1 som har. Suzuki PV är mest känt här i trakten, men så mycket vet jag om suzuki, så om du lägger på en 80cc får du renovera maskin någon vecka efter (Och till på köpet säljs det inte några hållbarare delar åt Suzuki). Och så får du också vara berädd på att dra åt skruvar varje gång du kört (Råskar sönder oavsett trimm eller orginal). Men TS är kanske lite stadigare än PV. Och sen gillar jag inte tysta mopeder. När man varvar ur TS så låter det som den mest ljudisolerade båtmotorn på tomgång som man kan finna. Och dessutom borde det inte finnas några pluggar att dra i TS, man måste byta upp sig till en 50cc med större kanaler, och medelhastigheten på en trim 50 cylinder brukar ligga på 75 km/h. medans min AM6 maskin med endast pluggen borta går 85-90 km/h Hhahahha in your dreams!! En am6:a får man inte upp i 85-90 med enbart dragen plugg! Lr jo, enligt "glädjemätaren" Men om du mäter med gps visar den ca 70-75 real km/h. Sen vad de gäller pv o ts, ts såldes väll inte i finland? däremot vet jag att de fanns en modell som hette suzuki s1.. Men pv50, ts50, s1 har samma motor.. Och de är klart att en crossmoppe som tex ts50 är mer robust än en liten pv50. Men du hade väll inte räknat med att man bara skulle banka på ett 80cc kit o tro att veven o lagrena skulle hålla en längre tid? Man lär självklart byta till ett kraftigare vevparti, c3, lr gärna c4 lager, ett större insug, en 4 läppad membran, minnst en 20mm förgasare mm. Och vill man ha lite mer "ljud" är de bara o porta upp kanalerna lite i cylindern, o bygga ett avstämmt avgasrör (avlopp som man säger i finland). Redigerad 6 maj, 2008 av ERROLS_TRUMMA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 6 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2008 (redigerad) Hhahahha in your dreams!! En am6:a får man inte upp i 85-90 med enbart dragen plugg! Lr jo, enligt "glädjemätaren" Men om du mäter med gps visar den ca 70-75 real km/h. Sen vad de gäller pv o ts, ts såldes väll inte i finland? däremot vet jag att de fanns en modell som hette suzuki s1.. Men pv50, ts50, s1 har samma motor.. Och de är klart att en crossmoppe som tex ts50 är mer robust än en liten pv50. Men du hade väll inte räknat med att man bara skulle banka på ett 80cc kit o tro att veven o lagrena skulle hålla en längre tid? Man lär självklart byta till ett kraftigare vevparti, c3, lr gärna c4 lager, ett större insug, en 4 läppad membran, minnst en 20mm förgasare mm. Och vill man ha lite mer "ljud" är de bara o porta upp kanalerna lite i cylindern, o bygga ett avstämmt avgasrör (avlopp som man säger i finland). Har haft på MHR Team 80cc och 21 millaren Sålde hela skiten, med tanke på att polisen velat ha mig några gånger, och jag skall ta lätt motorcykel. Underligt att man kör om en bil som kör jämnt 80 med goda marginaler. En av mina polare (som äger en yamaha DT -01) rensade hela avgassystemet på motstånd och han hann bra med min morsa när vi körde 100 km/h Nu har han även 125 CDI som ger fler hk och effektrör. Jo PV säljs i Finland 100 gånger mer än av det säljs i sverige, bara att gå och kolla på youtube sök på PV och det ni finner är till 99% chans Finskt material. S1 och PV har samma maskin ja, men inte TS och PV. TS maskinen är till stor del lik Solifer masken till PVn men har andra cylinder fästen blablabla. Och visste du att 75cc cylindrar är orginala cylindrar i japan på Suzukin. Det förklarar hållbarheten. Skulle en moped bara gå 45km/h japan skulle det orsaka kaos. I den snabba trafiken. Men det dom har gjort Finland är att dom har slutat importera PVn, till störst del p.g.a. Bromsarna inte håller kraven. Därför är de nyare modellerna av PVn högt värdesatta. (man kan få 2000e för en 99-ans medans man får 600e för en 89-ans.) Och pluggen är ända delen som stryper maskinen på effekt på de äldre versionerna av AM6an. De nyare har lite (eller i stort sett ganska många) fler strypningar, så om man skall lägga dem på min AM6a skulle den gå rent utsagt skit, men det dom gjorde istället var att lägga en 2mm större gasare på de nyare modellerna för att återfå lite mer effekt och på så samma gång vara svårare att ta ut all effekt. Edit: lade till lite Fan blev lite fel där uppe. Jo, TS säljs nog i Finland. Ma bad Medans man finner PV på varje gård, S1 på vart fjärde, finner man bara 2-5 TS och S i varje stad. Och vad gäller Suzuki R så är dom väldigt väldigt sällsynta ^^ Känner 1 som har en Suzuki R Och en sån har man tillochmed svårt att finna i google, jag vet inte ens om du har hört talats om dem. Men det är en liten motorcykel med exakt samma maskin som S1, S och PV. Och Samma storlek på hjulen som PV. Många PV trimmare brukar ta backgaffeln och sånt och lägga på R fälgar och hjul på PVn. Ser ganska vackert ut En film jag hittade med Suzuki R [youtube-old]WUtb3NcGDos&feature[/youtube-old] Redigerad 6 maj, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 (redigerad) nej, aldrig över 80 med bara dragen plugg, har haft en dtr 04 o den visa 105 på mätaren, men de är ju rena glädjemätaren, sen me bil visa den 78. har även haft en am6:a i en gammal tunturi ram toppade 86 kmh med den men de va bara för att ramen va lättare. Har sett en sån där suzuki R, faktiskt på annons här i sverige.. Och vet att pv50 e vanliga i finland, har kollat runt lite på www.prylar.fi Har sj 2 st tunturi mopeder just nu, en tunturi tiger och en tunturi break, båda är importerade från finland. Har haft en tunturi city förut oxå.. Har även 2 andra importerade hojar.. En nsu quickly t mod från 1960, som är från norge och en yamaha yz50 minicross från usa Funderar på importera en suzuki pv nästa gång faktiskt. Hittade ett filmklipp på en tunturi break.. Dom ska enligt en ja känner i finland o importerar delar av vara väldigt sällsynta o eftertraktade. De sitter 4 växlade puch fartvindkylda motorer orginal.. [youtube-old]lmcSYTu8sK4[/youtube-old] Redigerad 7 maj, 2008 av ERROLS_TRUMMA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 nej, aldrig över 80 med bara dragen plugg, har haft en dtr 04 o den visa 105 på mätaren, men de är ju rena glädjemätaren, sen me bil visa den 78. har även haft en am6:a i en gammal tunturi ram toppade 86 kmh med den men de va bara för att ramen va lättare. Har sett en sån där suzuki R, faktiskt på annons här i sverige.. Och vet att pv50 e vanliga i finland, har kollat runt lite på www.prylar.fi Har sj 2 st tunturi mopeder just nu, en tunturi tiger och en tunturi break, båda är importerade från finland. Har haft en tunturi city förut oxå.. Har även 2 andra importerade hojar.. En nsu quickly t mod från 1960, som är från norge och en yamaha yz50 minicross från usa Funderar på importera en suzuki pv nästa gång faktiskt. Hittade ett filmklipp på en tunturi break.. Dom ska enligt en ja känner i finland o importerar delar av vara väldigt sällsynta o eftertraktade. De sitter 4 växlade puch fartvindkylda motorer orginal.. [youtube-old]lmcSYTu8sK4[/youtube-old] Men jag litar fortfarande på min analoga mätare. Skulle också förvåna mig mycket om den bara gick 100 med Malossin som lade hastighetsmätarn i botten i 5an (120 km/h). WTF, hur många hojjar har du egentligen? http://www.nettimoto.com/ : här om du kollar runt lite kan du finna ganska många PV, 13 sidor med 30 på varje sida. http://www.moposport.fi/ : och här finns det att beställa delar åt många olika maskiner, inklusive PV. Mopo > koneosat http://www.mc-scatter.com/catalog/ : också en bra sida, lite svår att förstå om man inte är född i en Finsk stad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 (redigerad) ja, 120km/h kan vara möjligt med 80cc + lite lull, men aldrig 80 km/h endast urpluggad Jag vet inte, typ 7st tror jag, men ska ev köpa en till nu i helgen. La förövrigt ut annons nyss på lite skit. Tackar för länkarna föresten Redigerad 7 maj, 2008 av ERROLS_TRUMMA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 (redigerad) vilken plugg e lättast att ta bort ? och kan man typ sätta till baka pluggen om man inte blir nöjd? Edit: ja har en speedfighter Edit2: hur vet man om moppen e vattekyld eller luftkyld? Redigerad 8 maj, 2008 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 vilken plugg e lättast att ta bort ? och kan man typ sätta till baka pluggen om man inte blir nöjd? Edit: ja har en speedfighter Edit2: hur vet man om moppen e vattekyld eller luftkyld? Hej! har en speedfight lc ligger i delar, som man haft ett antal motorer på o mixtraft o haft sej.. Om den e lc så sitter de en kylare bakom frontkåpan, lr så kollar du på cylindern, om de sitter kylflänsar eller ej Avgaspluggen är lätt att ta bort.. man tar bara bort avgasröret och där avgasröret sitter mot cyllen sitter de en plugg fastsvetsad i röret. Bara ta en skruvmejsel o en slägga o banka för kung o fosterland, så ska du se att den släpper.. Och sen om man skulle vela ha tebax den, äre bara o svetsa fast den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 om man tar bort bakspeglarna blir de böter då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 om man tar bort bakspeglarna blir de böter då? Ja om polisen tar dig tror jag. Varje EU-Moped ska ju ha minst en helst 2 backspeglar, right? ------------------------ Ska försöka igen på mopedkorts provet imorrn, senast jag gjorde det hade jag 4 poäng från godkännt Man skulle haft frågorna hemma.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 om man tar bort bakspeglarna blir de böter då? Ta bort dem bara om du vill, bara att säga att de gick sönder när du körde omkull, räddade mig häromkvällen iaf Men personligen så avråder jag dig att ta bort den/dom, för att de är jävligt bra att ha ^^ Kanske är lite fult, men iaf mindre iriterande än att inte veta vad som är bakom en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Ja om polisen tar dig tror jag. Varje EU-Moped ska ju ha minst en helst 2 backspeglar, right? Man ska ha möjligheten att se vad som händer bakom, med backspeglar eller att vrida på huvudet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 13 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2008 Man ska ha möjligheten att se vad som händer bakom, med backspeglar eller att vrida på huvudet Om man har ögon i nacken så behövs de inga backspeglar. Förövrigt håller en polare på hjälper mig med att bygga om motorfästerna på min Suzuki k50, ska ha en yamaha yz 100cc motor, kommer nog röra på sig ganska friskt. Har även annons ute på lite skit.. http://www.blocket.se/vi/16298422.htm?ca=5_s Köp!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 13 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2008 Jävulskt vad skrot du hadde Errol ----------- Hur är igentligen dethär med EU-Körkort? Folk säger ju att när man har klarat proven så får man en tillfällig lapp sen är det bara att köra. Frågade körskoleläraren och han sade att man måste vänta tills man får kortet i handen innan man får köra, stämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.