Jump to content

Moppetråden!

3reZZ
 Share

Recommended Posts

Skrev inte att den va ny heller, skrev en sprojlans aerox, sen kanske ja mena en begagnad derbi:P

Menade vilket fall som hällst en ny aerox, en ny derbi o en bättre begagnad puch mc50.

Iofs skulle den kunna vara "ny" NOS, låg en "ny" NOS Monarped från 57 på tradera förut!

NY, fast GAMMAL.

Du blandade in 66:an med ett par 08:or. Det är iaf i mina ögon samma som att säga att 66:an också var ny, vilket den inte är.

Emil sa att alla nya (med ny menas tillverkad samma år, inte körts en meter) "snygga" (snyggheten sitter i betraktarens öga) är EU-mopeder. Och ja, det stämmer till största del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du blandade in 66:an med ett par 08:or. Det är iaf i mina ögon samma som att säga att 66:an också var ny, vilket den inte är.

Emil sa att alla nya (med ny menas tillverkad samma år, inte körts en meter) "snygga" (snyggheten sitter i betraktarens öga) är EU-mopeder. Och ja, det stämmer till största del.

Orkar inte diskutera ämnet då du ändå verkar så jävla trög.

Men De sistnämmda håller inte jag med om, med de är ju en smaksak. Har haft en rad olika veteranare och även nyare, men jag gillar ändå äldre bäst...

Men jag "Emil" som även jag heter, Säger att NOS innebär att de är en "ny" sak, från tex "gammalt" lager.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men De sistnämmda håller inte jag med om, med de är ju en smaksak. Har haft en rad olika veteranare och även nyare, men jag gillar ändå äldre bäst...

Men jag "Emil" som även jag heter, Säger att NOS innebär att de är en "ny" sak, från tex "gammalt" lager.

Det är ju du som har fel, Emil sa att det bara är EU-moppar av de nya mopparna som är snygga, så kommer du dragandes med en gammal puch. Emil sade aldrig att nya mopeder var snyggare än gamla, utan att av de nya så är det bara EU som är snygga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, att jag är trög. Jösses i mina rabatter.

Du har inte haft rätt om någon än så länge så knip igen.

Emil säger att det bara finns nya "snygga" eu-mopeder. Lycka till att hitta en eu-moped från 1966.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja skitsamma, jag skulle i vilket fall som hällst välja en puch mc50 framför en aerox och derbi.

Sen får ni tycka vad ni vill om de, men de skiter jag blanka fan i.

Och när de just gäller "eu moppar" E inge skillnad på tex en aerox 01 30 moppa o en aerox 01 45 moppe, förutom reggskylten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja skitsamma, jag skulle i vilket fall som hällst välja en puch mc50 framför en aerox och derbi.

Sen får ni tycka vad ni vill om de, men de skiter jag blanka fan i.

Och när de just gäller "eu moppar" E inge skillnad på tex en aerox 01 30 moppa o en aerox 01 45 moppe, förutom reggskylten.

Jag är nog den enda som håller med dig. avguda retromoppar :confused: polarns farsa fick en puch alabama som såg ut som den använts som projektil under wwII och legat i skogen sen dess, efter han mekade två veckor med den ser den ut som den precis rullat ut ur puchs fabrik. han är inte dålig han :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro de eller ej!

Ska kanske byta till mig en baotian ala riskokare på onsdag!

ska ha den som fyllemoppe, min förra fyllemoppe va en jawa, men den rasa motorn på så lär ha nå annat.

är ju perfekt då man kan ha ölen under sadeln. Senast ja hade en scooter slarva ja bort tändningslås nycklarna dan efter ja skaffa den :confused: de e väll de värsta me o behöva ha tändningslås o skit.

Ska isåfall byta mot en sunkig suzuki k50 + en dt50 motor i delar + 500kr!

Kan skicka bild på skiten!

k50:n som ja ska byta! med skurna ramlager...

och den snygga moppen. re en 05:a

Va tror ni om de :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Surzukin var finare :lol: är det något mer fel på den än ramlagrena?

Nej, lr ja, skönhetsfel, tror jag fick det till 12 bulor när ja räknade! spricka i framskärm, rostig o bucklig bakskärm mm. har lagt ut typ 500 på den.. Kan även sälja den för 1300 om nån vill köpa den.

Fick även ett till intressant bytesförslag idag, att byta den mot en puch magnum. Dom är rätt roliga, har haft 2 stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, lr ja, skönhetsfel, tror jag fick det till 12 bulor när ja räknade! spricka i framskärm, rostig o bucklig bakskärm mm. har lagt ut typ 500 på den.. Kan även sälja den för 1300 om nån vill köpa den.

Fick även ett till intressant bytesförslag idag, att byta den mot en puch magnum. Dom är rätt roliga, har haft 2 stycken.

så ska dom se ut :confused: gärna svartrollade...

magnum? är inte de dom där gamla barncrossarna på typ 50cc? hade en sån, svart tank, röd sadel och luftinsug i varselgul. minnen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

så ska dom se ut :confused: gärna svartrollade...

magnum? är inte de dom där gamla barncrossarna på typ 50cc? hade en sån, svart tank, röd sadel och luftinsug i varselgul. minnen :D

Ja precis de är de! De sitter puch maxi motor på orginal, fast med montana cylinder o 17mm förgasare orginal!

Har dock haft en me en 4 växlad puch monza motor me portad 75cc, 20mm fögge o avstämmt, den var riktigt kul o köra..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor