Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Jahaja där ser man hur mycket närminne man har kvar..

iallafall:

Speedfight2 Ac/lc:

Variator bricka

Blindrör

Plugg i början på röret ( 30km/h moppe )

Luftburks strypning

det är olika strypningar på den

Edit: du kanske inte ens frågade mig xD

Redigerad av Juster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahaja där ser man hur mycket närminne man har kvar..

iallafall:

Speedfight2 Ac/lc:

Variator bricka

Blindrör

Plugg i början på röret ( 30km/h moppe )

Luftburks strypning

det är olika strypningar på den

Edit: du kanske inte ens frågade mig xD

lol ja fatta inge typ... Men de där e typ dom olika strypningar som finns på den eller? Men finns de inge annat sätt att få den att toppa lite mer för den stannar på 49 km/h ... och min kompis 4 takt kina moppe toppar typ 70 km/h men de dröjer ju ett tag.. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte en Aerox du köpte?

Aerox:

1. Variatorring

2. Blindrör

3. Insugsgummit (12 mm avstrypt)

4. Plugg i mynningen (30-moppar)

5. "Skorsten" i luftburken (alla minarelli vad jag vet)

6. Strypt cylinder (titta i utblåset så syns det) antagligen ett motstånd

Om det nu är rätt... >_<

1. Skruva upp vid bakhjulet dra bort ringen.

2. Skär upp i början på blindtarmen från avloppet, stoppa dit en plåtbricka och svetsa sen dit det tillbaks.

3. Köp ett större insug, eller gör själv men noggrant med mått.

4. Ta låss avloppet, ta bort brickan (ser ut som en ring med ett litet hål som ger motstånd så mopeden

orkar sämre.

5. Täpp för slangen till luftburken så förgasaren slipper att göra gaser av avgaser.

6.

a) Småbyggda kanaler, köp en ostrypt cylinder.

:) Bricka mellan cylindern och insuget, skruva låss insuget och dra det en bit från cylinder och ta bort brickan.

Efter avstrypning skall mopeden antagligen bestyckas om, för den behöver mera bensin.

Ett munstycke kostar ca 30;-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland när jag har stängt av moppen så börjar de ryka från typ avgasröret.. jag fråga min pappa varför men han sa bara att de va nåt me non olja som brann upp och att de va helt normalt för 2-taktare.. men ja vet inte om jag ska tro på han så ja frågar er!

Edit: ja har en peugeot speedfight

Edit2: en annan fråga som jag glömde. ibland om jag inte låter motorn bli varm så lägger moppen av men de e kanske normalt eller?

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland när jag har stängt av moppen så börjar de ryka från typ avgasröret.. jag fråga min pappa varför men han sa bara att de va nåt me non olja som brann upp och att de va helt normalt för 2-taktare.. men ja vet inte om jag ska tro på han så ja frågar er!

Edit: ja har en peugeot speedfight

Edit2: en annan fråga som jag glömde. ibland om jag inte låter motorn bli varm så lägger moppen av men de e kanske normalt eller?

Fråga 2; Vad menar du med "Varm"?

Låter du stå den på i fem timmar? I 10 minuter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland när jag har stängt av moppen så börjar de ryka från typ avgasröret.. jag fråga min pappa varför men han sa bara att de va nåt me non olja som brann upp och att de va helt normalt för 2-taktare.. men ja vet inte om jag ska tro på han så ja frågar er!

Edit: ja har en peugeot speedfight

Edit2: en annan fråga som jag glömde. ibland om jag inte låter motorn bli varm så lägger moppen av men de e kanske normalt eller?

Rök från avgasröret är normalt, det "efterbränner" oljerester och annat skit.

fråga 2: Är ofta så att när motorn är kall så brukar man få låta den stå med choke i början (10-30 sekunder) sen så låter du den stå på tomgång en 50-70 sekunder, annars blir det lätt att den får för lite bränsle och lägger av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt vidare lite, är moppen ny eller avgassystemet? Isf är det olja+färgrester+andra rester som bränns bort.

E: Choken är ofta som en tumgas och sitter oftast under gasen och kopplingen (iallafall i samma fäste)

E2: Att det händer var femte gång kan vara för att du kör den för surt så den inte hinner bränna ur alla rester medans du kör. (alltså, gasa ur den jäveln medans du kör och håll inte på att små gasa hela tiden, då släpper du in ny bensin hela tiden och den klarar inte av att förbränna allt)

Oroa dig inte :cry:

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vilken e den enklaste strypningen att ta bort på en peugeot speedfight

stryplista

Speedfight2 Ac/lc:

Variator bricka

Blindrör

Plugg i början på röret ( 30km/h moppe )

Luftburks strypning

ja variatorbrickan även luftburksstrypningen, men man kan ju ha sportluftfilter istället o de e även mkt snyggare än nån jävla burk, men skaffa ett effektrör istället för o kapa blindrör o dra pluggen.

Rekommenderar ett leovince zx rör, finns på tex www.startuning.se

Föresten, de sitter automatchoke på scootrar!

Föresten va e en speedfight 2 ram -03 med papper på värd? med gaffel framhjul, tank, styre mm..

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...