eminem33 Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Pluggarna brukar ju sitta i avgasröret, Beror på moppen. Vet inte vad en dremel är :] ser pluggarna ut typ som en cp skruv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 vart på moppen brukar pluggarna sitta? och vad e en dremel? Vad har du för moppe så ska ja testa mina skills Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Var det inte en Aerox du köpte? Aerox: Variatorring Blindrör Insugsgummit (12 mm avstrypt) Plugg i mynningen (30-moppar) "Skorsten" i luftburken (alla minarelli vad jag vet) Strypt cylinder (titta i utblåset så syns det) antagligen ett motstånd Om det nu är rätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Vad har du för moppe så ska ja testa mina skills jag har en peugeot speedfight Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 (redigerad) Jahaja där ser man hur mycket närminne man har kvar.. iallafall: Speedfight2 Ac/lc: Variator bricka Blindrör Plugg i början på röret ( 30km/h moppe ) Luftburks strypning det är olika strypningar på den Edit: du kanske inte ens frågade mig xD Redigerad 15 april, 2008 av Juster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Jahaja där ser man hur mycket närminne man har kvar.. iallafall: Speedfight2 Ac/lc: Variator bricka Blindrör Plugg i början på röret ( 30km/h moppe ) Luftburks strypning det är olika strypningar på den Edit: du kanske inte ens frågade mig xD lol ja fatta inge typ... Men de där e typ dom olika strypningar som finns på den eller? Men finns de inge annat sätt att få den att toppa lite mer för den stannar på 49 km/h ... och min kompis 4 takt kina moppe toppar typ 70 km/h men de dröjer ju ett tag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Japp det är olika strypningar på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Var det inte en Aerox du köpte? Aerox: 1. Variatorring 2. Blindrör 3. Insugsgummit (12 mm avstrypt) 4. Plugg i mynningen (30-moppar) 5. "Skorsten" i luftburken (alla minarelli vad jag vet) 6. Strypt cylinder (titta i utblåset så syns det) antagligen ett motstånd Om det nu är rätt... 1. Skruva upp vid bakhjulet dra bort ringen. 2. Skär upp i början på blindtarmen från avloppet, stoppa dit en plåtbricka och svetsa sen dit det tillbaks. 3. Köp ett större insug, eller gör själv men noggrant med mått. 4. Ta låss avloppet, ta bort brickan (ser ut som en ring med ett litet hål som ger motstånd så mopeden orkar sämre. 5. Täpp för slangen till luftburken så förgasaren slipper att göra gaser av avgaser. 6. a) Småbyggda kanaler, köp en ostrypt cylinder. Bricka mellan cylindern och insuget, skruva låss insuget och dra det en bit från cylinder och ta bort brickan. Efter avstrypning skall mopeden antagligen bestyckas om, för den behöver mera bensin. Ett munstycke kostar ca 30;- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 (redigerad) Ibland när jag har stängt av moppen så börjar de ryka från typ avgasröret.. jag fråga min pappa varför men han sa bara att de va nåt me non olja som brann upp och att de va helt normalt för 2-taktare.. men ja vet inte om jag ska tro på han så ja frågar er! Edit: ja har en peugeot speedfight Edit2: en annan fråga som jag glömde. ibland om jag inte låter motorn bli varm så lägger moppen av men de e kanske normalt eller? Redigerad 16 april, 2008 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Ibland när jag har stängt av moppen så börjar de ryka från typ avgasröret.. jag fråga min pappa varför men han sa bara att de va nåt me non olja som brann upp och att de va helt normalt för 2-taktare.. men ja vet inte om jag ska tro på han så ja frågar er! Edit: ja har en peugeot speedfight Edit2: en annan fråga som jag glömde. ibland om jag inte låter motorn bli varm så lägger moppen av men de e kanske normalt eller? Fråga 2; Vad menar du med "Varm"? Låter du stå den på i fem timmar? I 10 minuter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Fråga 2; Vad menar du med "Varm"? Låter du stå den på i fem timmar? I 10 minuter? nej men om mätaren inte har gått förbi den första pricken... mena ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Ibland när jag har stängt av moppen så börjar de ryka från typ avgasröret.. jag fråga min pappa varför men han sa bara att de va nåt me non olja som brann upp och att de va helt normalt för 2-taktare.. men ja vet inte om jag ska tro på han så ja frågar er! Edit: ja har en peugeot speedfight Edit2: en annan fråga som jag glömde. ibland om jag inte låter motorn bli varm så lägger moppen av men de e kanske normalt eller? Rök från avgasröret är normalt, det "efterbränner" oljerester och annat skit. fråga 2: Är ofta så att när motorn är kall så brukar man få låta den stå med choke i början (10-30 sekunder) sen så låter du den stå på tomgång en 50-70 sekunder, annars blir det lätt att den får för lite bränsle och lägger av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 (redigerad) men det där med att det rycker ska de göra de typ var 5:e gång man stänger av moppen? och vad e choke? e de typ när man sätter på moppen men inte kör iväg typ? Redigerad 16 april, 2008 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 (redigerad) nej men om mätaren inte har gått förbi den första pricken... mena ja What? Vilken prick? O.o Redigerad 16 april, 2008 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 (redigerad) Har tänkt vidare lite, är moppen ny eller avgassystemet? Isf är det olja+färgrester+andra rester som bränns bort. E: Choken är ofta som en tumgas och sitter oftast under gasen och kopplingen (iallafall i samma fäste) E2: Att det händer var femte gång kan vara för att du kör den för surt så den inte hinner bränna ur alla rester medans du kör. (alltså, gasa ur den jäveln medans du kör och håll inte på att små gasa hela tiden, då släpper du in ny bensin hela tiden och den klarar inte av att förbränna allt) Oroa dig inte Redigerad 16 april, 2008 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 (redigerad) ok tack så mycket för alla svar ja va lite orlig att ja va tvungen att lämmna in den eller nån sån skit Redigerad 16 april, 2008 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 (redigerad) vilken e den enklaste strypningen att ta bort på en peugeot speedfight stryplista Speedfight2 Ac/lc: Variator bricka Blindrör Plugg i början på röret ( 30km/h moppe ) Luftburks strypning Redigerad 17 april, 2008 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Variatorbrickan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 18 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2008 (redigerad) vilken e den enklaste strypningen att ta bort på en peugeot speedfight stryplista Speedfight2 Ac/lc: Variator bricka Blindrör Plugg i början på röret ( 30km/h moppe ) Luftburks strypning ja variatorbrickan även luftburksstrypningen, men man kan ju ha sportluftfilter istället o de e även mkt snyggare än nån jävla burk, men skaffa ett effektrör istället för o kapa blindrör o dra pluggen. Rekommenderar ett leovince zx rör, finns på tex www.startuning.se Föresten, de sitter automatchoke på scootrar! Föresten va e en speedfight 2 ram -03 med papper på värd? med gaffel framhjul, tank, styre mm.. Redigerad 18 april, 2008 av ERROLS_TRUMMA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 20 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2008 Tja. Nu kommer ni säkert sucka för att jag ställer värsta nOOb frågan. Men iaf, på min mätare står det att mopeden har gått 136507. Hur många mil är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts