Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Börjar med tragiska nyheter.

Det ska tydligen komma upp till 15 centimeter snö hos oss.

Sen dem blandade nyheterna:

Jag har ett kapell till moppen, och ett garage men garaget är 1 mil bort och moppen är utan bensin.

Sen dom goda nyheterna:

Kapellet är helt iallafall.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Puchen gick efter lite bråk igång igår, och gick som en ängel. Fläkten satt löst, kåpan innanför fläkten satt löst, och fläkten slog mot skruvarna som skulle ha hållit fast kåpan. Allt satt löst, alla hade kul, den startade, den luktade gott.

Sen blev vi för fulla för att köra och började spraymåla bildelar istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då skulle du hört när min vän tappade sitt avgasrör för några år sedan. Det lät som fasen, trots att han var 500 meter bort. :o

själv är man ju kännd här i krokarna för att haft högljudda hojjar! Fan va min morbror fick damp på mig o min kusin(svamp-svensson!!) när vi kom körande, ja körde med en yz80 med zundapp motor o 70cc, krökan passa inte riktigt, för en rambåge satt i vägen.. hölls endast uppe me en pinbult. svamp svensson körde en dt125 som avgassystemet satt med stripers på!! så ni kan ju tänka er vilken högljudd orkester de blev.. :unsure:

ska snart ut o grejja med min fula k50, hade världens jävla otur igår.. skulle hänga på motorn på den, men den har inge stöd, o den stog på en jävla läskback, den rammla iaf in i min tunturi tiger som rammla in i fönsterrutan så de blev ett hål + att baklampan sprack på suzukin :cry:

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte det problemet ligger i utan att dom saltar så mycket när det ligger snö på vägen för att förhindra isbildning, och saltet i saltbilarna är då fan inte normalt, pappa har en säck salt från en sån (jag tror dom använder det i dom bilarna iaf) och det är t.om farligt att andas in (står så på påsen iallafall) och det lägger sig som en hinna på stål grejer och "bränner" fast. Men det är jävligt effektivt och röjer upp mer eller mindre hela vägen på 3-4 timmar.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte det problemet ligger i utan att dom saltar så mycket när det ligger snö på vägen för att förhindra isbildning, och saltet i saltbilarna är då fan inte normalt, pappa har en säck salt från en sån (jag tror dom använder det i dom bilarna iaf) och det är t.om farligt att andas in (står så på påsen iallafall) och det lägger sig som en hinna på stål grejer och "bränner" fast. Men det är jävligt effektivt och röjer upp mer eller mindre hela vägen på 3-4 timmar.

Saltet vi kör ut är inte ett dugg farligt på något sätt :mf_doof: ( om man inte slukar några kilo vill säga) det är helt vanligt havssalt utan några tillsatser. bränner fast gör det, men tvätta, tvätta och åter tvätta. salthelvete bränner även fast i saltspridaren. Det bränner fast pga. vatten och stelnar och kan va ett helvete och få bort om man inte är snabb.

EDIT: don't mezz whith stavarN

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den stryper oftast strömtillförseln mellan tändstiftet och generatorn, så att mopeden inte får samma gnista, och går sämre/saktare.

Problemet är ju att moppen låter som den har suttit uppe och groggat hela natten. "blöööööööhööööö", så om snuten har öronen med sig ur snutkontainern, hör han nog ganska snabbt att den är strypt via blackbox :ph34r: så var det på mina blackboxade moppar iallafall :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...