RavenE Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 Första moppeturen för i år gjorde jag ikväll. Var riktigt roligt. Drog med mig min kusin också, han ställer på sin moped i veckan, så det blir mer köra då, bara det blir varmare så blir det perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 (redigerad) Börjar med tragiska nyheter. Det ska tydligen komma upp till 15 centimeter snö hos oss. Sen dem blandade nyheterna: Jag har ett kapell till moppen, och ett garage men garaget är 1 mil bort och moppen är utan bensin. Sen dom goda nyheterna: Kapellet är helt iallafall. Redigerad 6 april, 2008 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 Puchen gick efter lite bråk igång igår, och gick som en ängel. Fläkten satt löst, kåpan innanför fläkten satt löst, och fläkten slog mot skruvarna som skulle ha hållit fast kåpan. Allt satt löst, alla hade kul, den startade, den luktade gott. Sen blev vi för fulla för att köra och började spraymåla bildelar istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 7 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2008 Nu är moppen ute på blocket.... IGEN! KLICKA Fattar inte att det ska va så svårt att sälja den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 7 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2008 (redigerad) Då skulle du hört när min vän tappade sitt avgasrör för några år sedan. Det lät som fasen, trots att han var 500 meter bort. själv är man ju kännd här i krokarna för att haft högljudda hojjar! Fan va min morbror fick damp på mig o min kusin(svamp-svensson!!) när vi kom körande, ja körde med en yz80 med zundapp motor o 70cc, krökan passa inte riktigt, för en rambåge satt i vägen.. hölls endast uppe me en pinbult. svamp svensson körde en dt125 som avgassystemet satt med stripers på!! så ni kan ju tänka er vilken högljudd orkester de blev.. ska snart ut o grejja med min fula k50, hade världens jävla otur igår.. skulle hänga på motorn på den, men den har inge stöd, o den stog på en jävla läskback, den rammla iaf in i min tunturi tiger som rammla in i fönsterrutan så de blev ett hål + att baklampan sprack på suzukin Redigerad 7 april, 2008 av ERROLS_TRUMMA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Hrmmmh. Vinter igen 15 centimeter snö föll i förrgår och igår. Jag har blivit nå enormt trött på vädret så nu har jag dragit fram snöskotern igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Hrmmmh. Vinter igen 15 centimeter snö föll i förrgår och igår. Jag har blivit nå enormt trött på vädret så nu har jag dragit fram snöskotern igen. Här har det kommit MINST två decimeter snö på två dagar och troligen mer. folk här kör ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 (redigerad) Det är inte det problemet ligger i utan att dom saltar så mycket när det ligger snö på vägen för att förhindra isbildning, och saltet i saltbilarna är då fan inte normalt, pappa har en säck salt från en sån (jag tror dom använder det i dom bilarna iaf) och det är t.om farligt att andas in (står så på påsen iallafall) och det lägger sig som en hinna på stål grejer och "bränner" fast. Men det är jävligt effektivt och röjer upp mer eller mindre hela vägen på 3-4 timmar. Redigerad 10 april, 2008 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 11 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 (redigerad) Det är inte det problemet ligger i utan att dom saltar så mycket när det ligger snö på vägen för att förhindra isbildning, och saltet i saltbilarna är då fan inte normalt, pappa har en säck salt från en sån (jag tror dom använder det i dom bilarna iaf) och det är t.om farligt att andas in (står så på påsen iallafall) och det lägger sig som en hinna på stål grejer och "bränner" fast. Men det är jävligt effektivt och röjer upp mer eller mindre hela vägen på 3-4 timmar. Saltet vi kör ut är inte ett dugg farligt på något sätt ( om man inte slukar några kilo vill säga) det är helt vanligt havssalt utan några tillsatser. bränner fast gör det, men tvätta, tvätta och åter tvätta. salthelvete bränner även fast i saltspridaren. Det bränner fast pga. vatten och stelnar och kan va ett helvete och få bort om man inte är snabb. EDIT: don't mezz whith stavarN Redigerad 11 april, 2008 av guardian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 13 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2008 ungefär hur mycke bensin får man för 20 kr? de e allt ja har nu och bensinen e typ slut... och hur mycke drar en moppe i bensin per mil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 13 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2008 (redigerad) 1,5 liter får jag iaf... beror helt på hur mycket det kostar där just du bor! Och likaså på andra frågan, fast där beror det på hur du kör och om den är trimmad eller inte. Redigerad 13 april, 2008 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 13 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2008 Skulle någon kunna förklara lite närmare vad en blackbox är och hur den fungerar? : P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 13 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2008 Skulle någon kunna förklara lite närmare vad en blackbox är och hur den fungerar? : P Den stryper oftast strömtillförseln mellan tändstiftet och generatorn, så att mopeden inte får samma gnista, och går sämre/saktare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 14 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2008 Den stryper oftast strömtillförseln mellan tändstiftet och generatorn, så att mopeden inte får samma gnista, och går sämre/saktare. Problemet är ju att moppen låter som den har suttit uppe och groggat hela natten. "blöööööööhööööö", så om snuten har öronen med sig ur snutkontainern, hör han nog ganska snabbt att den är strypt via blackbox så var det på mina blackboxade moppar iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 14 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2008 Var hem till min kompis idag och kikade på hans helrenoverade Puch Dakota villken fin moped måste jag ju säga, och den lär väll vara värd nått eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 om man pluggar ur moppen eller vad man säger så betyder de att den inte e strypt nå mer typ va? och e de svårt att pluggaur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Nja, brukar finnas en hel del strypningar, t.ex att variatorvikterna är för tunga/lätta. Pluggar brukar ofta sitta med en liten svetsloppa som det bara är att ta en skruvmejsel o bända bort. Alternativt en dremel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Nja, brukar finnas en hel del strypningar, t.ex att variatorvikterna är för tunga/lätta. Pluggar brukar ofta sitta med en liten svetsloppa som det bara är att ta en skruvmejsel o bända bort. Alternativt en dremel. vart på moppen brukar pluggarna sitta? och vad e en dremel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 vart på moppen brukar pluggarna sitta? och vad e en dremel? Pluggarna brukar ju sitta i avgasröret, Beror på moppen. Vet inte vad en dremel är :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 En dremel är en borr som är skitpraktisk när man ska borra i trånga utrymmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts