Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

min moppe kurs börja igår och då fick vi ett papper med lite övningsfrågor och då finns det en fråga som e nåt om nån katalysator??

15. I moderna fordon finns en katalysator. Vad är katalysatorns viktigaste uppgift?

tror det typ har nåt med avgaser att göra men e inte säker så jag tyckte de va bäst och fråga och de va ingen spec bra ide och fråga den där bonden som hade kursen för han va helt cp?? ;)

Edit: nu snöar det igen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

min moppe kurs börja igår och då fick vi ett papper med lite övningsfrågor och då finns det en fråga som e nåt om nån katalysator??

15. I moderna fordon finns en katalysator. Vad är katalysatorns viktigaste uppgift?

tror det typ har nåt med avgaser att göra men e inte säker så jag tyckte de va bäst och fråga och de va ingen spec bra ide och fråga den där bonden som hade kursen för han va helt cp?? ;)

Edit: nu snöar det igen :P

Ok, gå ut o skotta då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade ju supermotard däck förut... kom inte ens iväg då :o

Har förresten gjort klart min lista med delar o saker jag ska köpa, ska slänga iväg ordern snart.

Blackbox

Bromsbackar (är dock osäker, måste åka o mäta dom. Ska eventuellt köpa ett nytt ok till framhjulet också)

Hastighetsmätarwire

Kopplingswire(eftersom den är viktigare än hastighetsmätarwiren så lägger jag några extra kronor på den)

Sen så kommer det eventuellt två kåpor då dom är i ganska dåligt skick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:ermm:

--

Jag tror jag kommer ta fram min moppe om en månad, Någon som vet vilken storlek aerox-bakhjul har?

det är 140/60-13 o samma på alla årsmodeller.

Sen förstår ja inte varför ni inte kör me mopparna vintertid?

Kan förstå när de gäller en scooter eller SM moped, men de går oxå

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...