Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Mjovars... var en jävla känsla att ha den mellan benen. :wub: Som att ha en tjej sittandes där, hehe. :wub:

Och stor är den också. Så jag är rätt frälst.. får bara hoppas nu att farsan köper en sån åt mig när jag fyller år. (w00t)

va säger du om han köper en Tomos Quadro istället då?

(formodligen säger du att du aldrig ska köra en moppe på allmän väg)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha :wub: Jävla lyllo.. får en svindyr moppe bara rakt av.. själv får ja spara så in i helvete för o kunna köpa saker... fick lätta på lädret ca 6-7000 på min födelsedag för att pröjsa renovering av gokart motorn.. kändes lite meck o betala massa på sin födelsedag :P

Får och får... först måste vi antagligen få syrrans moppe såld, för farsan tycker det är onödigt att köpa en sprojlans ny moppe när man redan har en... syrran har en Gilera Runner, och inte fan vill jag ha en så'n. (w00t)

Och sen så kör min farsa och min morfar med ett "moppekonto". Så när jag föddes, då öppnade de ett konto där de varje månad satte in lite pengar så jag har till moppe när jag fyller 15. :wub: Skitbra. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Kanske inte rätt ställe å fråga på! :o Men ett försök är det nog värt om vi säger så...

Jag har en gammal Puch dakota 3000(samma motor som vanliga dakken!) som inte vill släppa kopplingen hur mycket man än vrider och drar i armen...

Detta började sedan jag fyllde på olja som vanligt och det är det som oroar mig, jag vet trots allt inte hur mycket det ska vara och jag hittar inte det på google heller! -_-

Kan någon som vet hur mycket det ska vara säga det eller kanske tillochmed säga om denne vet om det beror på något annat? Just nu spetar man i 1 och åker i 5km/h i full koppling! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Kanske inte rätt ställe å fråga på! :o Men ett försök är det nog värt om vi säger så...

Jag har en gammal Puch dakota 3000(samma motor som vanliga dakken!) som inte vill släppa kopplingen hur mycket man än vrider och drar i armen...

Detta började sedan jag fyllde på olja som vanligt och det är det som oroar mig, jag vet trots allt inte hur mycket det ska vara och jag hittar inte det på google heller! -_-

Kan någon som vet hur mycket det ska vara säga det eller kanske tillochmed säga om denne vet om det beror på något annat? Just nu spetar man i 1 och åker i 5km/h i full koppling! :P

Jag har samma fel på min suzuki. Gör såhär:

tappa ur oljan

tag bort kåpan

inspektera kopplingskorgen. kolla om lamellskivorna är slitna, är dom slitna bör dom bytas.

Men på min moppe har skruvarna som håller fast centrumet skruvat ur sig flera gånger och förhindrat centrumet att åka ut å låta lamellerna få ''kontakt'' med varandra. Kör utan olja vettja!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Kanske inte rätt ställe å fråga på! :D Men ett försök är det nog värt om vi säger så...

Jag har en gammal Puch dakota 3000(samma motor som vanliga dakken!) som inte vill släppa kopplingen hur mycket man än vrider och drar i armen...

Detta började sedan jag fyllde på olja som vanligt och det är det som oroar mig, jag vet trots allt inte hur mycket det ska vara och jag hittar inte det på google heller! ;)

Kan någon som vet hur mycket det ska vara säga det eller kanske tillochmed säga om denne vet om det beror på något annat? Just nu spetar man i 1 och åker i 5km/h i full koppling! ;P

Byt packningar o packboxar.. funkar alltid.. :) Byt lamellerna på samma gång så har du det gjort..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en Puch Montana

TOG DEN BILDEN, P.G.A Modemarnas laddningstid!

men den är mycket ombyggd....och de e en gammal bild...jag har annat styre på den nu.... ;)

Alltså, den liknar mer än dakota3000 eftersom att den har en sådan motor! :D Jag har ju själv en så jag vet nog det också om du undrar! ;P

Fast du kanske har bytt själv, annars finns ju en sådan modell som har dakke motor och montana ramen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner igen den bilden jag.. ^^

Superswede: Visa vart det finns metrakit!!! (då menar jag en länk!)

Och går det borra upp en bingförgasare? Måste ha en större på min!

Frågar det eftersom den "böjer sig"(själva fögasaren) :D

Muahahahahahahahaha :lol:

men kom ihåg att du antagligen måste porta blocket.. och en 17mm bing förgasare är att föresdra eller en 20 delorto eller mikuni ;)

länk till hemsidan me kittet: www.rinab.nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag ska köpa en supermotard.. nån som kan tipsa om nåra å jämföra osv..

Köp en Enduro istället.

Jag och farsan rotade runt i nästan alla ställen där de säljer mopeder här i Stockholmstrakten, och vart vi än gick fick vi höra samma sak. Att det är bättre med Enduro än Supermotard. Och det är väl för att Enduro är inte riktigt anpassade för det svenska vädret. Farsan brukar köra syrrans moppe, och den glider som satan när det regnar. Så om jag vore du skulle jag nog styra mot en Enduro.. de är billigare också.

Men annars är Peugot XPS en fin moppe, eller en Gilera RCR (som kanske heter något annat Enduro.. sket samma). Kolla runt lite på div. ställen, bor du i Stockholmsområdet kan du kolla på DinMC i Sollentuna. Där har dom mycket fina moppar, och så får man även den hjälp man behöver om man inte riktigt vet vad man ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...