Pimpen Skrivet 15 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2004 Mjovars... var en jävla känsla att ha den mellan benen. Som att ha en tjej sittandes där, hehe. Och stor är den också. Så jag är rätt frälst.. får bara hoppas nu att farsan köper en sån åt mig när jag fyller år. va säger du om han köper en Tomos Quadro istället då? (formodligen säger du att du aldrig ska köra en moppe på allmän väg) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 15 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2004 haha Jävla lyllo.. får en svindyr moppe bara rakt av.. själv får ja spara så in i helvete för o kunna köpa saker... fick lätta på lädret ca 6-7000 på min födelsedag för att pröjsa renovering av gokart motorn.. kändes lite meck o betala massa på sin födelsedag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 15 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2004 haha Jävla lyllo.. får en svindyr moppe bara rakt av.. själv får ja spara så in i helvete för o kunna köpa saker... fick lätta på lädret ca 6-7000 på min födelsedag för att pröjsa renovering av gokart motorn.. kändes lite meck o betala massa på sin födelsedag Får och får... först måste vi antagligen få syrrans moppe såld, för farsan tycker det är onödigt att köpa en sprojlans ny moppe när man redan har en... syrran har en Gilera Runner, och inte fan vill jag ha en så'n. Och sen så kör min farsa och min morfar med ett "moppekonto". Så när jag föddes, då öppnade de ett konto där de varje månad satte in lite pengar så jag har till moppe när jag fyller 15. Skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 15 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2004 Tss.. lite snicket om du sa att du inte ville ha moppe när du fyller.. Fick nästan en fågel i huvet när jag körde igår.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 15 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2004 Jag tycker personligen att dt50R är mycket snyggare mt5orna är finare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 15 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2004 En mås försökte ta mig när jag testkörde moppen efter kolvbyte och lite annat. Körde bakom gårn. en annan gång höll han på å skita på mig, vilken jävla pervomås Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 16 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2004 tss.. Var precis ute med moppen, men det blåser för mycket för att toppa den :'( kom upp till 58 men sen kom det en vindpust. Jag ska fanimej trimma moppen så att varken vind eller vatten kan stoppa den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 16 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2004 tss.. Var precis ute med moppen, men det blåser för mycket för att toppa den :'( kom upp till 58 men sen kom det en vindpust. Jag ska fanimej trimma moppen så att varken vind eller vatten kan stoppa den Host harkel metrakit host... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 18 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2004 Kan man ha blackbox på växlade moppar ? typ crossmoppe.. Och rs 50 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 18 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2004 Hej! Kanske inte rätt ställe å fråga på! Men ett försök är det nog värt om vi säger så... Jag har en gammal Puch dakota 3000(samma motor som vanliga dakken!) som inte vill släppa kopplingen hur mycket man än vrider och drar i armen... Detta började sedan jag fyllde på olja som vanligt och det är det som oroar mig, jag vet trots allt inte hur mycket det ska vara och jag hittar inte det på google heller! Kan någon som vet hur mycket det ska vara säga det eller kanske tillochmed säga om denne vet om det beror på något annat? Just nu spetar man i 1 och åker i 5km/h i full koppling! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 18 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2004 Hej! Kanske inte rätt ställe å fråga på! Men ett försök är det nog värt om vi säger så... Jag har en gammal Puch dakota 3000(samma motor som vanliga dakken!) som inte vill släppa kopplingen hur mycket man än vrider och drar i armen... Detta började sedan jag fyllde på olja som vanligt och det är det som oroar mig, jag vet trots allt inte hur mycket det ska vara och jag hittar inte det på google heller! Kan någon som vet hur mycket det ska vara säga det eller kanske tillochmed säga om denne vet om det beror på något annat? Just nu spetar man i 1 och åker i 5km/h i full koppling! Jag har samma fel på min suzuki. Gör såhär: tappa ur oljan tag bort kåpan inspektera kopplingskorgen. kolla om lamellskivorna är slitna, är dom slitna bör dom bytas. Men på min moppe har skruvarna som håller fast centrumet skruvat ur sig flera gånger och förhindrat centrumet att åka ut å låta lamellerna få ''kontakt'' med varandra. Kör utan olja vettja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 19 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2004 Tack för tipset, ska kolla upp det snarast möjligt och byta isåfall;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2004 Hej! Kanske inte rätt ställe å fråga på! Men ett försök är det nog värt om vi säger så... Jag har en gammal Puch dakota 3000(samma motor som vanliga dakken!) som inte vill släppa kopplingen hur mycket man än vrider och drar i armen... Detta började sedan jag fyllde på olja som vanligt och det är det som oroar mig, jag vet trots allt inte hur mycket det ska vara och jag hittar inte det på google heller! Kan någon som vet hur mycket det ska vara säga det eller kanske tillochmed säga om denne vet om det beror på något annat? Just nu spetar man i 1 och åker i 5km/h i full koppling! Byt packningar o packboxar.. funkar alltid.. Byt lamellerna på samma gång så har du det gjort.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 19 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2004 Kan man ha blackbox på växlade moppar ? typ crossmoppe.. Och rs 50 ? japp japp!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 19 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2004 jag har en Puch Montana http://www.freewebs.com/jedvinstam/min%20moppe.JPG men den är mycket ombyggd....och de e en gammal bild...jag har annat styre på den nu.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 19 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2004 Känner igen den bilden jag.. ^^ Superswede: Visa vart det finns metrakit!!! (då menar jag en länk!) Och går det borra upp en bingförgasare? Måste ha en större på min! Frågar det eftersom den "böjer sig"(själva fögasaren) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 19 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2004 jag har en Puch Montana TOG DEN BILDEN, P.G.A Modemarnas laddningstid! men den är mycket ombyggd....och de e en gammal bild...jag har annat styre på den nu.... Alltså, den liknar mer än dakota3000 eftersom att den har en sådan motor! Jag har ju själv en så jag vet nog det också om du undrar! Fast du kanske har bytt själv, annars finns ju en sådan modell som har dakke motor och montana ramen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 20 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 (redigerad) japp japp!! Haru det på din beta ?.. kan inte du ge en recension om den Äddit* jag ska köpa en supermotard.. nån som kan tipsa om nåra å jämföra osv.. Redigerad 20 juli, 2004 av 3reZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 Känner igen den bilden jag.. ^^ Superswede: Visa vart det finns metrakit!!! (då menar jag en länk!) Och går det borra upp en bingförgasare? Måste ha en större på min! Frågar det eftersom den "böjer sig"(själva fögasaren) Muahahahahahahahaha men kom ihåg att du antagligen måste porta blocket.. och en 17mm bing förgasare är att föresdra eller en 20 delorto eller mikuni länk till hemsidan me kittet: www.rinab.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 jag ska köpa en supermotard.. nån som kan tipsa om nåra å jämföra osv.. Köp en Enduro istället. Jag och farsan rotade runt i nästan alla ställen där de säljer mopeder här i Stockholmstrakten, och vart vi än gick fick vi höra samma sak. Att det är bättre med Enduro än Supermotard. Och det är väl för att Enduro är inte riktigt anpassade för det svenska vädret. Farsan brukar köra syrrans moppe, och den glider som satan när det regnar. Så om jag vore du skulle jag nog styra mot en Enduro.. de är billigare också. Men annars är Peugot XPS en fin moppe, eller en Gilera RCR (som kanske heter något annat Enduro.. sket samma). Kolla runt lite på div. ställen, bor du i Stockholmsområdet kan du kolla på DinMC i Sollentuna. Där har dom mycket fina moppar, och så får man även den hjälp man behöver om man inte riktigt vet vad man ska ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts