Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Bumbar denna lite med att jag köpt en starway chunlan :whistling: motorn är bytt till en peugeot viva city och kåpan fram är moddad med aeroxlyse. riktigt fint :confused: men den är ner plockat från kåprna nu och motorn går inte som den ska.

förra ägarn sa att den drar tjuvluft nånstans, men jag ahr inte haft tid att kolla på den. ska försöka förklara hur den går.

den går slött och är segstartad och dör om man gasar för mycket. det går att köra den men dn går max 5 km/h och gasar man för mycket stendör den. samma sak om man kör för länge med den. nån som kan helpa lite? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ju onekligen som tjuvluft, kolla så att luftburken sitter fast helt på förgasaren och så att det inte finns sprickor eller glipor runt insuget, det kan du kolla runt avgasröret också. (:

Ahh, tack så mycket :lol: hittade felet och det var att luftburken hängde som blygdläpparna på mormor. men motorn är helt slut. fick en speedfight 2 motor av en polare, dock stulen :) men funderar på att byta ut kåpan med nummret på till den ärliga från viva cityn :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått min cylle och allt nu!

Så har fixat dit det och ställt in förgasaren osv! :naughty:

Så här ser den ut för tillfället.

Ska lackas om nångång mellan Onsdag till onsdag, då jag praoar på en lackeringsfirma! :lol:

På onsdag då :naughty: vilken färg? :lol:

blir så ledsen. hela dagen har jag slitit med att byta motor på starwayen och plcokat ihop allt, sen tänker jag "nu går den nog!" kickar och kickar. vafan? den blir våtare i cyllen än en kåt 70 åring. den får ju för mycket soppa, och slagnarna läcker :lol: men motorn har gått 53 mil. mysigt :lol: ska ta och byta från soppa kran till en riktig soppaklocka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På onsdag då :naughty: vilken färg? :lol:

blir så ledsen. hela dagen har jag slitit med att byta motor på starwayen och plcokat ihop allt, sen tänker jag "nu går den nog!" kickar och kickar. vafan? den blir våtare i cyllen än en kåt 70 åring. den får ju för mycket soppa, och slagnarna läcker :lol: men motorn har gått 53 mil. mysigt :lol: ska ta och byta från soppa kran till en riktig soppaklocka.

Blanksvart tror jag :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte lite tråkigt att köra samma färg igen? :huh: jag gillar närm ina saker sticker ut >_< lacka den nån metallicfärg, detä r riktigt snyggt på crossmoppar:)

Alltså, jag har aldrig riktigt haft min moppe helsvart, och den färgen var "apelsinyta" (w00t)

Men vist photoshopa en bild på min moppe, med nån färgglad färg så ska jag se om det blir snyggt ;)

(gammal bild)

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...