iweX Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Budget? Mål? (Hög topp, bra axx etc.) Uhh, Hög topp. Budget är väll runt 5.000:- Har som sagt, 21mm Dellorto Förgasare + Munstycke hemma .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Uhh, Hög topp. Budget är väll runt 5.000:- Har som sagt, 21mm Dellorto Förgasare + Munstycke hemma .. Så du tänker köra på en extrem 50cc eller original? Gå på 70cc direkt istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Så du tänker köra på en extrem 50cc eller original? Gå på 70cc direkt istället Nja, Kommer köpa 70CC, Sen. Tips på delar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Vänta tills du köper 70cc med att köpa resten är mitt tips Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 (redigerad) Hej! Nu är det så att jag funderar lite.. Turbokit eller ett Metrakit? vad höjer mest? (helst billigt skit..min prisnivå kan väl typ gå upp till 1,5) (till en rieju spike 05 förövrigt) Redigerad 9 oktober, 2007 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 Hej! Nu är det så att jag funderar lite.. Turbokit eller ett Metrakit? vad höjer mest? (helst billigt skit..min prisnivå kan väl typ gå upp till 1,5) (till en rieju spike 05 förövrigt) Ta Turbokitet. Går bäst till am6. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Bumbar denna lite med att jag köpt en starway chunlan motorn är bytt till en peugeot viva city och kåpan fram är moddad med aeroxlyse. riktigt fint men den är ner plockat från kåprna nu och motorn går inte som den ska. förra ägarn sa att den drar tjuvluft nånstans, men jag ahr inte haft tid att kolla på den. ska försöka förklara hur den går. den går slött och är segstartad och dör om man gasar för mycket. det går att köra den men dn går max 5 km/h och gasar man för mycket stendör den. samma sak om man kör för länge med den. nån som kan helpa lite? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Låter ju onekligen som tjuvluft, kolla så att luftburken sitter fast helt på förgasaren och så att det inte finns sprickor eller glipor runt insuget, det kan du kolla runt avgasröret också. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Låter ju onekligen som tjuvluft, kolla så att luftburken sitter fast helt på förgasaren och så att det inte finns sprickor eller glipor runt insuget, det kan du kolla runt avgasröret också. (: Ahh, tack så mycket hittade felet och det var att luftburken hängde som blygdläpparna på mormor. men motorn är helt slut. fick en speedfight 2 motor av en polare, dock stulen men funderar på att byta ut kåpan med nummret på till den ärliga från viva cityn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Har fått min cylle och allt nu! Så har fixat dit det och ställt in förgasaren osv! Så här ser den ut för tillfället. Ska lackas om nångång mellan Onsdag till onsdag, då jag praoar på en lackeringsfirma! http://img135.imageshack.us/img135/779/dsc00430ba6.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Har fått min cylle och allt nu! Så har fixat dit det och ställt in förgasaren osv! Så här ser den ut för tillfället. Ska lackas om nångång mellan Onsdag till onsdag, då jag praoar på en lackeringsfirma! http://img135.imageshack.us/img135/779/dsc00430ba6.jpg På onsdag då vilken färg? blir så ledsen. hela dagen har jag slitit med att byta motor på starwayen och plcokat ihop allt, sen tänker jag "nu går den nog!" kickar och kickar. vafan? den blir våtare i cyllen än en kåt 70 åring. den får ju för mycket soppa, och slagnarna läcker men motorn har gått 53 mil. mysigt ska ta och byta från soppa kran till en riktig soppaklocka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 På onsdag då vilken färg? blir så ledsen. hela dagen har jag slitit med att byta motor på starwayen och plcokat ihop allt, sen tänker jag "nu går den nog!" kickar och kickar. vafan? den blir våtare i cyllen än en kåt 70 åring. den får ju för mycket soppa, och slagnarna läcker men motorn har gått 53 mil. mysigt ska ta och byta från soppa kran till en riktig soppaklocka. Blanksvart tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 Blanksvart tror jag Är det inte lite tråkigt att köra samma färg igen? jag gillar närm ina saker sticker ut lacka den nån metallicfärg, detä r riktigt snyggt på crossmoppar:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 (redigerad) Är det inte lite tråkigt att köra samma färg igen? jag gillar närm ina saker sticker ut lacka den nån metallicfärg, detä r riktigt snyggt på crossmoppar:) Alltså, jag har aldrig riktigt haft min moppe helsvart, och den färgen var "apelsinyta" Men vist photoshopa en bild på min moppe, med nån färgglad färg så ska jag se om det blir snyggt (gammal bild) http://img134.imageshack.us/img134/2493/dsc00307fy8.jpg Redigerad 8 november, 2007 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 Alltså, jag har aldrig riktigt haft min moppe helsvart, och den färgen var "apelsinyta" Men vist photoshopa en bild på min moppe, med nån färgglad färg så ska jag se om det blir snyggt Kan inte med andra program än paint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 Kan inte med andra program än paint haha okej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 haha okej! Men du kan ju TÄNKA dig den i mörkmetalliclila så får du ju veta hur sexxxy den skulle bli svart är ju varenda crossmoppe över 1999 års modell är så enformigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Jaha så har man sålt moppen. Fick 11k för den, vilket enligt mig var ett bra pris för min skabbiga -00 Furia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Bra 70cylle för Aerox? runt 1-2k? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Bra 70cylle för Aerox? runt 1-2k? Stage6 Sport Aluminium, runt 1300 Polini Corsa, runt 1700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts