Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

I lol: Dömda att kallas vespor:P jaja jag orkar inte argumentera :mellow: Vi har båda rätt. Motorn är en Derbimotor, och du ska itne lita på en moppemätare, dom visar nästintill alltid 10% fel. Din kanske gör 65-80 ärliga MAX :naughty:

Edit: Ny sida :(

Tyvärr så är ditt MAX, för lite ändå :)

Varvtalen är 8 500 vid 80 km/h på mätaren

10 000 varv börjar röda zonen, och varvtalen sträcker sig fram till ända 10 500 - 11 000 varv

Så du menar att mopeden inte går mycket fortare fast varvtalet stiger med 2000 - 3000 varv?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr så är ditt MAX, för lite ändå :mellow:

Varvtalen är 8 500 vid 80 km/h på mätaren

10 000 varv börjar röda zonen, och varvtalen sträcker sig fram till ända 10 500 - 11 000 varv

Så du menar att mopeden inte går mycket fortare fast varvtalet stiger med 2000 - 3000 varv?

Men ditt jävla ollon din moppe gör inte några jävla 95 km/h! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr så är ditt MAX, för lite ändå :(

Varvtalen är 8 500 vid 80 km/h på mätaren

10 000 varv börjar röda zonen, och varvtalen sträcker sig fram till ända 10 500 - 11 000 varv

Så du menar att mopeden inte går mycket fortare fast varvtalet stiger med 2000 - 3000 varv?

Men nu lyssnar du på mig: allt jag säger är att du inte ska lita på mätaren, det är mkt möjligt det du säger, till en viss del.

Jag menar inte att moppen går mkt fortare fast varvtalet stiger med 2000 - 3000 varv, utan jag säger det att du kanske ligger i 70 och dååå ökar hastigeheten eftersom att varvet stiger.

LITA INTE PÅ MÄTAREN :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu lyssnar du på mig: allt jag säger är att du inte ska lita på mätaren, det är mkt möjligt det du säger, till en viss del.

Jag menar inte att moppen går mkt fortare fast varvtalet stiger med 2000 - 3000 varv, utan jag säger det att du kanske ligger i 70 och dååå ökar hastigeheten eftersom att varvet stiger.

LITA INTE PÅ MÄTAREN :(

Okej, jag litar inte på mätaren. Men jag är ändå helt övertygad om att mopeden går över 90.

Men orsaken kan ligga i att kolven är lite nersliten och att det inte finns några andra strypningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick lite hopp när jag läste det första :( Jaja, hur kan den gå snabbare av att kolven e sliten?

Nedsliten, precis samma effekt som att köra med filad kolv.

t.ex.

post-9958-1190833936_thumb.jpg

behöver inte handla om mycket för att få några km snabbare, om man t.ex.

tar Suzuki PV med en 50cc vinner en orginal på 49cc med upp till 20 km/h

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är den nyaste Derbi motorn, vilket är D50BO. Och då går den DEFINITIVT inte 95 urplugad.

Kanske 80 om du har tur.

Du har en CDI, men den kanske är ostrypt från orginal.

Och nej, din kolv "slits inte ner" >_<

Asså, vad är ditt problem DIN MOPPE TOPPAR INTE 95KM/H URPLUGAD. :w000t:

Mät upp med GPS istället.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är den nyaste Derbi motorn, vilket är D50BO. Och då går den DEFINITIVT inte 95 urplugad.

Kanske 80 om du har tur.

Du har en CDI, men den kanske är ostrypt från orginal.

Och nej, din kolv "slits inte ner" :w000t:

Asså, vad är ditt problem DIN MOPPE TOPPAR INTE 95KM/H URPLUGAD. :o

Mät upp med GPS istället.

Håller med till 100%! :D

Men jag tvivlar att han kommer sluta tjata om att den gör 90 >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nedsliten, precis samma effekt som att köra med filad kolv.

t.ex.

post-9958-1190833936_thumb.jpg

behöver inte handla om mycket för att få några km snabbare, om man t.ex.

tar Suzuki PV med en 50cc vinner en orginal på 49cc med upp till 20 km/h

Men det är inte bara volymen som räknas. Om det finns 50 cc till en likadan moped kanske det är en 5,5 hästars? Större insug och större utblås.

Dessutom stämmer sällan cylindervolymen. Min är 60 cc enligt tillverkaren och säljaren, men den är bara 55,6 cc om man räknar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av mina kompisars moppe vart stulen igår morse. En Jetforce värd 25000 kr. Måste ha vart flera stycken för hans Jetforce väger 114 kg. De skulle ha tagit hans cyklar också ifall han inte hade haft en tidsinställd lampa som tänds varje morgon vid halv fem. Det bevisar iaf att man inte kan ha grejer ute. Så fort saker ligger ute så försvinner dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...