Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Har en Aprilia MX 50 -03, köpte den 2 veckor före jag tog mopedkortet.

Körde med den 2 veckor och 3 dagar(med körkort).

Vad händer?

Den hemlagade strypningen/pluggen(whatevah) i avgasröret gick sönder, som ni förstår så blev det enormt med acceleration och hastighet. Toppar enkelt 95 km/h i lite fuktit och lungt väder på raksträcka.

lite över 80 i motvind.

Men eftersom det inte är så gott straff när man blir fast för att köra trimmat, så vill jag veta några knep och sånt man kan använda tillfälligt om man blir stannad av poliser.

Något man kan köpa?

Något man kan ändra?

Något man kan göra?

Förövrigt har det mycket mindre ljud än t.ex. en ostryft Yamaha DT, MBK X-Limit. Rieju RRX.

Så det jag egentligen behöver är något som spärrar varven, som tar några sekunder att fixa.

Men en varvspärr (med knapp) passar väl ändast på mopeder med CDI-Box?

Är inte värsta L££T :D

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en Aprilia MX 50 -03, köpte den 2 veckor före jag tog mopedkortet.

Körde med den 2 veckor och 3 dagar(med körkort).

Vad händer?

Den hemlagade strypningen/pluggen(whatevah) i avgasröret gick sönder, som ni förstår så blev det enormt med acceleration och hastighet. Toppar enkelt 95 km/h i lite fuktit och lungt väder på raksträcka.

lite över 80 i motvind.

Men eftersom det inte är så gott straff när man blir fast för att köra trimmat, så vill jag veta några knep och sånt man kan använda tillfälligt om man blir stannad av poliser.

Något man kan köpa?

Något man kan ändra?

Något man kan göra?

Förövrigt har det mycket mindre ljud än t.ex. en ostryft Yamaha DT, MBK X-Limit. Rieju RRX.

Så det jag egentligen behöver är något som spärrar varven, som tar några sekunder att fixa.

Men en varvspärr (med knapp) passar väl ändast på mopeder med CDI-Box?

Är inte värsta L££T :D

Borde gå med en vartalsbegänsare, som stryper strömmen som kommer ifrån tändnigen, tror jag iaf :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men din borde väll ha CDI tändning? :confused:

Nope, isåfall skulle det inte kunna gå 95 km/h bara för att brickan går sönder.

Och det är ingen vespa. :mf_doof:

post-9958-1190669348_thumb.jpg

Och sen är den lite ombyggd och registrerad för 2.

Bötern skulle sitta på saftiga 966€ om jag skulle bli fast :D

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Runt 8000kr skrev han innan han editerade inlägget.

Tror jag.

Jag ser allt. :sick:

Japp.

Jag tänkte ju att de va onödigt att veta. Så editerade bort det, och så kommer du, OCH SÅG VAD JAG SKREV!?!!!111ONE!1

:sick:

---

I lol; Det sitter ju en vanlig jävla AM6 motor på den? varför skulle den inte ha CDI då? :naughty:

Och nej den gör inte 95km/h utan "brickan", även om du skulle vara skitnödig, medvind, hemlängtan så går dom inte i 95 ostrypta :(

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I lol; Det sitter ju en vanlig jävla AM6 motor på den? varför skulle den inte ha CDI då? :(

Och nej den gör inte 95km/h utan "brickan", även om du skulle vara skitnödig, medvind, hemlängtan så går dom inte i 95 ostrypta :sick:

Den har inte CDI, isåfall skulle jag inte ha något problem.

Hur fort går dom då? :D skulle du säga något under 90 så vet du inte hur jävla fel du har.

Och det är inte en AM6a, borde vara någon slags Derbi Senda motor.

Hehe, på bilden jag lade upp ser det inte ut som det skall vara samma motor :sick:

Hastighetsmetaren har ändast utmärkt till 80, men så går stickan om några centimeter.

Har inte mett upp så noggrant, tog det via ögonmått.

Det är väl klart? DET HETER SCOOTER :D

Vad är då det här?

pic_vinter02_930763_0.jpg

Skotrarnas modell är stulen och ombyggd från den gammla goda Vespans,

därför är dom dömda att kallas Vespor! :naughty:

Edit: Kommer med en bild på min moped, och en bild på hastighetsmätaren när jag fått tillbaks kameran!

Min syster har den :sick:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...