guardian Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 (redigerad) Fel att ha blackbox? eller att inte ställa moppen där alla andra ställer den, utan en bit bort vid typ något hus eller nånting. har polisen verkligen rätt att ta en moppe som bara står där? tänk om jag har vreoal trimmad moppe som jag tävlar med, men har den ute på gatan för typ garagestädning eller något? EDIT: dom på nivrenaskolan brukar ställa sina monstertrimmade moppar bakom folktandvården (ca 150 m därifrån) funderar på ett anonymt samtal till Mr. Blue ^^ Redigerad 29 augusti, 2007 av guardian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 (redigerad) Har varit razzia i grannkomunen nu 15 beslagtagna moppar blev det, så det skulle inte förvåna mig om snuten kommer till själevad nu. Har som tur är inte trimmat än, så jag ligger nog ganska lungt till. Däremot har jag vänner som har trimmat sina moppar uppåt 100 kmh, så dom får nog vara på sin vakt. Edit: Damn, sida 200 , det måste ju firas, lägger strax upp en bild på moppen Redigerad 29 augusti, 2007 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Dom säger åt alla att komma och ställa sig vid sina mopeder och starta dom så polisen får provköra. Och vägrar man ställa sig vid mopeden beslagtar dom den Dom kan ju inte göra ett piss om dom inte kan bevisa att du kört på den. Fel att ha blackbox? eller att inte ställa moppen där alla andra ställer den, utan en bit bort vid typ något hus eller nånting. har polisen verkligen rätt att ta en moppe som bara står där? tänk om jag har vreoal trimmad moppe som jag tävlar med, men har den ute på gatan för typ garagestädning eller något? EDIT: dom på nivrenaskolan brukar ställa sina monstertrimmade moppar bakom folktandvården (ca 150 m därifrån) funderar på ett anonymt samtal till Mr. Blue ^^ Blackbox är the wub. Den har räddat mig två gånger i sommar. Har varit razzia i grannkomunen nu 15 beslagtagna moppar blev det, så det skulle inte förvåna mig om snuten kommer till själevad nu. Har som tur är inte trimmat än, så jag ligger nog ganska lungt till. Däremot har jag vänner som har trimmat sina moppar uppåt 100 kmh, så dom får nog vara på sin vakt. Edit: Damn, sida 200 , det måste ju firas, lägger strax upp en bild på moppen Var razzia här i våras, så gott som alla i byn åkte dit. Utom tjejerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Funderar på att trimma den eller inte, har en krossmodell och kör lite i skogen o så. Det skulle vara skönt att ha lite staarkare moppe o att man inte behöver växla lika ofta. Men å andra sidan så är det inte så länge kvar tills man säljer den och man får väl lite mera pengar om man inte trimmat eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) Damn, jag måste vara synsk eller något! Idag blev det razzia på våran skola, 2 st åkte dig, ett förvånansvärt litet antal då nästan alla killar utom jag har trimmat. Först kom dom en sväng på morgonen runt kl 8:30 någon gång, då stälde de sig och kollade alla moppar på skolgården. Efter ett litet tag stack dom och då tog min kompis chansen att sticka hem med sin råtrimmade moppe innan snuten skulle komma tillbaka, det visade sig vara lönlöst då de redan hade sett reg nummret och stack hem till honom och hämtade den ist Min andra kompis moppe tog dom senart på dagen, utan att ens säga till hade dom baxat upp hans moppe på en släpvagn och kört iväg. Fy vad spänande vi har haft idag Redigerad 30 augusti, 2007 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Förklara hur det där skulle gå till, att de inte ser vem han är då eller? Nej, och om dom fortfarande envisas med att ta in moppen så kan man ta upp fallet i domstol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Efter ett litet tag stack dom och då tog min kompis chansen att sticka hem med sin råtrimmade moppe innan snuten skulle komma tillbaka, det visade sig vara lönlöst då de redan hade sett reg nummret och stack hem till honom och hämtade den ist Vad är det för stolpskott som kör trimmat och regskylten kvar? Hur svårt är det egentligen att ta reda på vem ägaren är då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Vad är det för stolpskott som kör trimmat och regskylten kvar? Hur svårt är det egentligen att ta reda på vem ägaren är då? Har för mig att om du kör trimmat med reg. skylt får man bara fortkörningsböter och utan skylt får man trimmat eller något liknande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) Har för mig att om du kör trimmat med reg. skylt får man bara fortkörningsböter och utan skylt får man trimmat eller något liknande Är det verkligen sant? En polare åkte dit utan reg och han fick inte bara fortkörningsböter. Men han fick inte lämpet indraget av någon anledning. Sedan en annan polare åkte dit MED regskylt, han fick lämpet indraget och böter och massa saker. Sedan spelar det ju ingen roll heller, med regskylt blir ju risken mindre för att bli fasttagen. Om det inte blir en hel jakt vill säga. Men om man bara ser moppen bränna förbi. Redigerad 30 augusti, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Är det verkligen sant? En polare åkte dit utan reg och han fick inte bara fortkörningsböter. Men han fick inte lämpet indraget av någon anledning. Sedan en annan polare åkte dit MED regskylt, han fick lämpet indraget och böter och massa saker. Sedan spelar det ju ingen roll heller, med regskylt blir ju risken mindre för att bli fasttagen. Om det inte blir en hel jakt vill säga. Men om man bara ser moppen bränna förbi. Med skylt straffas du på samma sätt som du kör bil för fort/ wath ever brott MED körkort. utan plåt är det annat detta är vad jag har för mig. nån sa nånting sånt till mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Samma böter om du kör med eller utan, fast +800 för ingen regskylt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Samma böter om du kör med eller utan, fast +800 för ingen regskylt Exakt, vafan tänker ni andra med om ni trodde annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 har ett liet problem här. när jag har kört full fart och ska växla ner och stanna eller svänga så varvar moppen till 6k och hänger kvar där i någon sekund istället för att gå ner direkt. Vet ni vad detta beror på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Damn, jag måste vara synsk eller något! Idag blev det razzia på våran skola, 2 st åkte dig, ett förvånansvärt litet antal då nästan alla killar utom jag har trimmat. Först kom dom en sväng på morgonen runt kl 8:30 någon gång, då stälde de sig och kollade alla moppar på skolgården. Efter ett litet tag stack dom och då tog min kompis chansen att sticka hem med sin råtrimmade moppe innan snuten skulle komma tillbaka, det visade sig vara lönlöst då de redan hade sett reg nummret och stack hem till honom och hämtade den ist Min andra kompis moppe tog dom senart på dagen, utan att ens säga till hade dom baxat upp hans moppe på en släpvagn och kört iväg. Fy vad spänande vi har haft idag Skulle gärna vilja veta hur dina kompisars "Vråltrimmade" och "råtrimmade" moppar är trimmade på för vis. Om de inte som ja skulle kunna tro, att dom bara kör urpluggat, de finns så jävla många nötskal här i vårt avlånga land som tror mopparna gör 100 med urplugat avgassystem.. när de i själva verket gör ca 75.. (nu säger inte jag att du sagt de eller är de..) sen när de trycker på ett effektrör och byter vikter/drev munstycken, så tror de att de gör 110, men de e ren idioti vill jag påstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Fel att ha blackbox? eller att inte ställa moppen där alla andra ställer den, utan en bit bort vid typ något hus eller nånting. har polisen verkligen rätt att ta en moppe som bara står där? tänk om jag har vreoal trimmad moppe som jag tävlar med, men har den ute på gatan för typ garagestädning eller något? EDIT: dom på nivrenaskolan brukar ställa sina monstertrimmade moppar bakom folktandvården (ca 150 m därifrån) funderar på ett anonymt samtal till Mr. Blue ^^ Det är olagligt och ha blackbox, du åker dock inte dit extra för något "försök till ljug" eller någonting. Det är inte olagligt och ha en trimmad moppe, eller sitta på en. Kör du en trimmad moppe åker du dit, och därför kan polisen inte beslagta en moped som bara står där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Det är olagligt och ha blackbox, du åker dock inte dit extra för något "försök till ljug" eller någonting. Det är inte olagligt och ha en trimmad moppe, eller sitta på en. Kör du en trimmad moppe åker du dit, och därför kan polisen inte beslagta en moped som bara står där. Förlåt, men har stört mig så jävla länge nu. att ha. ATT. inte och. Lär dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Förlåt, men har stört mig så jävla länge nu. att ha. ATT. inte och. Lär dig Tack, jag har faktiskt svårt med sådant. Microsoft Word brukar rätta mig på sådana grejer också. Jag skall försöka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Tack, jag har faktiskt svårt med sådant. Microsoft Word brukar rätta mig på sådana grejer också. Jag skall försöka. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Skulle gärna vilja veta hur dina kompisars "Vråltrimmade" och "råtrimmade" moppar är trimmade på för vis. Om de inte som ja skulle kunna tro, att dom bara kör urpluggat, de finns så jävla många nötskal här i vårt avlånga land som tror mopparna gör 100 med urplugat avgassystem.. när de i själva verket gör ca 75.. (nu säger inte jag att du sagt de eller är de..) sen när de trycker på ett effektrör och byter vikter/drev munstycken, så tror de att de gör 110, men de e ren idioti vill jag påstå. Exakt. Min gick i ca 110 me det trimmet jag körde med förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Damn, jag måste vara synsk eller något! Idag blev det razzia på våran skola, 2 st åkte dig, ett förvånansvärt litet antal då nästan alla killar utom jag har trimmat. Först kom dom en sväng på morgonen runt kl 8:30 någon gång, då stälde de sig och kollade alla moppar på skolgården. Efter ett litet tag stack dom och då tog min kompis chansen att sticka hem med sin råtrimmade moppe innan snuten skulle komma tillbaka, det visade sig vara lönlöst då de redan hade sett reg nummret och stack hem till honom och hämtade den ist Min andra kompis moppe tog dom senart på dagen, utan att ens säga till hade dom baxat upp hans moppe på en släpvagn och kört iväg. Fy vad spänande vi har haft idag utan reg-skylt Om snubben inte haft reg-skylt hade han inte åkt ditt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts