Merkky Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Nuså, nu ska vi se att jag börjar komma igång med prestandan på Puchen... - Ska höja upp cylindern (öppnar inte avgasporten riktigt) - Täta avgaset samt korta av det lite (lite för mkt tryck nu) - 15 tänders drev fram - 31 tänders drev bak (ska köpas imooorgooon) - 19 mm dellorto förgasare (köps när jag får lööneen) - 60 cc - Fyrväxlad låda (blir en liten specialare. Det är egentligen bara växel 1, 2 och 4. Det blir ett stort gap, men det kommer att gå bra med tanke på all långkörning jag gör..) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Tänkte fråga om någon har delar till en tunturi tiger? (finsk) Och du merkly: bara så du vet så kommer den inte gå snabbare med en 4växlad låda.. desutom har den 4 växlade en speciell växelaxel(iaf den som sitter på monza 4-speed.. så man måste ha en speciell växelpedal. om du inte råkar få tag på en låda från puch mexico. (sitter 4 växlad monza motor på runturin). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 26 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2007 Tänkte fråga om någon har delar till en tunturi tiger? (finsk) Och du merkly: bara så du vet så kommer den inte gå snabbare med en 4växlad låda.. desutom har den 4 växlade en speciell växelaxel(iaf den som sitter på monza 4-speed.. så man måste ha en speciell växelpedal. om du inte råkar få tag på en låda från puch mexico. (sitter 4 växlad monza motor på runturin). Jo det vet jag, men det blir lättare att köra i uppförsbackar när man har fler växlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 (redigerad) Var ett tag sen jag la upp bilder på min så. Letar efter ett kåpsett till Derbi senda, har du ett tillsalu PMa! Redigerad 29 juli, 2007 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Jag har ett problem med mitt nyinköpta Stage6 Pro Replica-effektrör till min CPI Popcorn. (http://twostroke.se/product.asp?product=10206&sub=0&page=2) Det slutar fungera när motorn blir varm. När motorn är kall axxar moppen riktigt bra och går i 60. Men efter ca 500 meter när motorn blir varm så saktar den ner och går i max 30. Sen måste jag ha motorn avstängd i ca 15 minuter innan den går som den ska i 500 meter till. Såhär har den varit sen jag monterade det så det är inget problem som har uppstått efter ett tag. Är det någon som vet vad felet kan vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Jag har ett problem med mitt nyinköpta Stage6 Pro Replica-effektrör till min CPI Popcorn. (http://twostroke.se/product.asp?product=10206&sub=0&page=2) Det slutar fungera när motorn blir varm. När motorn är kall axxar moppen riktigt bra och går i 60. Men efter ca 500 meter när motorn blir varm så saktar den ner och går i max 30. Sen måste jag ha motorn avstängd i ca 15 minuter innan den går som den ska i 500 meter till. Såhär har den varit sen jag monterade det så det är inget problem som har uppstått efter ett tag. Är det någon som vet vad felet kan vara? Blir det annorlunda när du ger fullt gasutslag när den går dåligt? Tex att den knackar eller bluddrar, för isf har du fel munstycke i förgasaren och det kan ställa till med en del, och det kan gå bra när motorn är kall, eftersom den går annorlunda då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Blir det annorlunda när du ger fullt gasutslag när den går dåligt? Tex att den knackar eller bluddrar, för isf har du fel munstycke i förgasaren och det kan ställa till med en del, och det kan gå bra när motorn är kall, eftersom den går annorlunda då... Jag fick ungefär samma svar på ett annat forum. Det kan vara värt att testa med att byta munstycke. Men jag vet inte vilket jag ska välja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Jag fick ungefär samma svar på ett annat forum. Det kan vara värt att testa med att byta munstycke. Men jag vet inte vilket jag ska välja. Hur reagerar moppen när du gasar fullt? Dör den av? Knackar den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Hur reagerar moppen när du gasar fullt? Dör den av? Knackar den? Nja, den går jämnt och knackar inte. Men den går inte snabbare än 30. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Nja, den går jämnt och knackar inte. Men den går inte snabbare än 30. Är det en 50cc trimcylle? lr en 70cc, vilket som bör du byta till en 17.5 mm förgasare. Har förövrigt en sån där liggande här hemma i delar, så om du behöver delar, säg till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Är det en 50cc trimcylle? lr en 70cc, vilket som bör du byta till en 17.5 mm förgasare. Har förövrigt en sån där liggande här hemma i delar, så om du behöver delar, säg till! Förgasarens storlek gör ju inte så den går som den nu gör... Skulle tippa på munstycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Jag fick ungefär samma svar på ett annat forum. Det kan vara värt att testa med att byta munstycke. Men jag vet inte vilket jag ska välja. Fick en ny teori: Kan det vara så att kolven sväller lite och går tyngre i cyllen när du kör? Kanske den går lite snålt på olja eller så är den sliten. Vet att min puch fick för sig att varva sämre på högvarv när den blev varm... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Släng i ett större munstycke och kolla. Ganska pinfärsk bild, väntar fortfarande på ett gäng stage6 dekaler och mina vikter. Sen åker röret på också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 4 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2007 Har hört att man får köra trimmad moped på B-körkort. får man göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2007 Har hört att man får köra trimmad moped på B-körkort. får man göra det? nej en trimmad moped blir ju inte laglig på allmän väg för att du har ett körkort för personbil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2007 Trimmad moppe ses som lätt MC vad jag vet, och det behöver man ett A1-kort för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2007 Trimmad moppe ses som lätt MC vad jag vet, och det behöver man ett A1-kort för. Min moped, klass 1, räknas som lätt mc enligt registreringsbeviset. Varför vet jag ej. Otrimmad, ska tilläggas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Trimmad moppe ses som lätt MC vad jag vet, och det behöver man ett A1-kort för. Ja, men om du har ett A1 kort så betyder inte det att du får köra trimmad moppe. Eftersom den är oregistrerad, obesiktad har körförbud osv då. Så om vi säger såhär, du åker dit på mindre om du åker omkring på en lätt mc när du är 15år än om du åker trimmad moppe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Ja, men om du har ett A1 kort så betyder inte det att du får köra trimmad moppe. Eftersom den är oregistrerad, obesiktad har körförbud osv då. Så om vi säger såhär, du åker dit på mindre om du åker omkring på en lätt mc när du är 15år än om du åker trimmad moppe Berätta inte saker jag redan vet. Har haft 125:a sen jag var 15. Aldrig åkt fast dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 ..men visst kan man registrera en trimmad moped som en 125:a? (Varför man nu skulle vilja det vet jag inte, men jag har hört att man kan om man vill. ) Jag har en fråga som inte gäller en moped, utan mopedens gode granne minicrossen. Men det får bli i den här tråden ändå eftersom det borde vara liknande på en cross-moppe. I alla fall, bakbromsen ligger emot och jag skulle väldigt gärna vilja fixa det. (Pappa vet säkerligen hur man gör, men han är inte hemma) Jag är inget vidare på sånt här alls, så skulle någon kunna säga hur man justerar den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.