Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Haaepp. Det sket sig ju, :lol: bestämde mig helt plötsligt för att jag ville ha en crossmoppe så jag sålde aeroxen till min granne. Ångrade mig timmen efter

Gick visserligen 1500+, men jag ångrar mig som sjutton och grannjäveln vill inte sälja tillbaks den. :rolleyes:

Så nu blire ut på blocket igen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev något fel på min moppe igår. :rolleyes:

Var på Ica och köpte lite saker, gick till moppen och skulle starta den. Då fungerade inte el-starten.

Well, tänkte jag, bara att kicka igång den då. Fungerade felfritt, så jag började köra hemmåt. Då såg jag att varje gång jag bromsade, så sänktes bensinnålen. (:lol:) Den höjdes dock då jag släppte bromsen.

Tog mig hem, och började kolla vad det kunde ha varit för fel, men orkade inte kolla så länge.

Var ute idag med en kompis och körde lite, samma sak då. El-starten fungerade inte, och bensinnålen sänktes varje gång jag bromsade, tutade, blinkade osv.

Snackade med morsans sambo om han visste var det kan vara, så han plockade fram ett annat batteri och provade med det. Då fungerade allt som vanligt igen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev något fel på min moppe igår. >_<

Var på Ica och köpte lite saker, gick till moppen och skulle starta den. Då fungerade inte el-starten.

Well, tänkte jag, bara att kicka igång den då. Fungerade felfritt, så jag började köra hemmåt. Då såg jag att varje gång jag bromsade, så sänktes bensinnålen. (:blink:) Den höjdes dock då jag släppte bromsen.

Tog mig hem, och började kolla vad det kunde ha varit för fel, men orkade inte kolla så länge.

Var ute idag med en kompis och körde lite, samma sak då. El-starten fungerade inte, och bensinnålen sänktes varje gång jag bromsade, tutade, blinkade osv.

Snackade med morsans sambo om han visste var det kan vara, så han plockade fram ett annat batteri och provade med det. Då fungerade allt som vanligt igen. :)

Ladda batteriet bara :P

antepanteboy: Vad har du för moppe?

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag kört min första riktigt långa tur som var på 5 mil (w00t)

Den är riktigt härlig att köra och maxar uppåt 60 i sluttning, den skulle nog gå ganska bra om jag trimmade den (w00t)

Älskar långkörning, efter E4an och titta på landskapet. (w00t) Sen tar man med kameran och knäpper lite kort här och där.! (w00t)

Edit: Godfather, impulssälja sin moppe, det var nånting nytt i mina öron. (w00t)

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahopp då var det dags för första vurpan da...

Så här var det,jag låg väll på vägen i 50 sen ser ja en stor bil som kommer innan en kurva,jag var kanske 50 meter ifrån kurvan.Jag fick hålla rejält till höger.

Så var det så klart grus på vägen så framhjulet tappa fäste och moppen ramla.Jag gled inte så långt bara 2-3 meter eller nåt sånnt,jag rammla åt vänster.

Skadorna da...ja jag fick ett skrubb sår på armen,ett på knät och ett litet på foten,sen så fick sig handen en liten stukning tror ja.

Moppen da...den fick hela höger sidan på lykt kåpan bort skrapad och lyset krossat jag tror framgaffeln vredd sig lite,2jag kolla inte så noga.

Allt detta hände för någon timme sedan så jag är fortfarande lite i chock :rolleyes:

Jag har en dt50 från 91 tror ja,så det blir nog lätt att hitta en ny kåpa.

Ne nu ska ja se en film.

Hörss

Redigerad av oldsmobile
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jajjemen, nu är det så att jag söker efter en turbo som är tillräckligt liten att kunna sättas på en moppe. Nån som vet av nån bra sida? :wub:

Edit: Skruvade precis ihop puchen. Allting gick som det skulle, helt underbart. Fast lamellerna är lite trötta, ska byta dom sen.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jajjemen, nu är det så att jag söker efter en turbo som är tillräckligt liten att kunna sättas på en moppe. Nån som vet av nån bra sida? :wub:

Nu vet jag inte vad det gäller för storlek på den motorn, men jag anar att det kommer bli svårt.

Turbon på bilden ska tydligen komma från en Smartcar, S80 T6 eller liknande och den turbon sitter på en 107cc stor motor på bilden.

post-7365-1182109244_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte vad det gäller för storlek på den motorn, men jag anar att det kommer bli svårt.

Turbon på bilden ska tydligen komma från en Smartcar, S80 T6 eller liknande och den turbon sitter på en 107cc stor motor på bilden.

Den skulle nog kunna funka tror jag... Vars kan man köpa såna? Elr, det kanske bara finns begagnat om man ska köpa dom enskilda.. :angry: Är iaf desperat, vill ha turbo och dumpventil på puchen senast till hösten!! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den skulle nog kunna funka tror jag... Vars kan man köpa såna? Elr, det kanske bara finns begagnat om man ska köpa dom enskilda.. :angry: Är iaf desperat, vill ha turbo och dumpventil på puchen senast till hösten!! :wub:

Jag skulle hålla koll på Blocket eller liknande. Turbo på 2takt fungerar väl iofs inte lika bra som på 4takt.. och sen att få allt att lira är ju en tjock bok. Sist om du tjänar något på det är ju en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Godfather, impulssälja sin moppe, det var nånting nytt i mina öron. :D

Hey, im a dumbfuck :angry:

------------------------

Har iallafall köpt mig en ny roxx nu. En 06a, 500 mil, En liten repa på en Z-kåpa, urkassa bromsbelägg på bakbromsen och en ej fungerande elstart, tror det är någon sladd som behöver lödas om, men kan lika gärna vara hela startmotorn som är defekt. Men sladdarna där brukar ju lossna så, ja det borde inte vara något problem.

Drog av v-ringen på den ikväll och ska försöka fixa mig bromsbelägg imorgon, jag ska dra och bygga på en tolva snart också.

Tänker inte trimma så mycket, satsar på helt avstrypt och ett S6 Street-rör, jag har en liten fobi för att skjuta upp lämpet ännu mer, har redan fått det uppskjutet två gånger. <_^

Slänger upp en bild imorgon, om jag hittar min kamera.

-

edit.

Kör du moppe på E4:an?

Fram och tillbaks mellan Luleå och Kalix (typ... 8 mil tror jag) när jag ska till morsan respektive farsan. :D

Och du kom aldrig till Haparanda med mig heller. :wub:

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle hålla koll på Blocket eller liknande. Turbo på 2takt fungerar väl iofs inte lika bra som på 4takt.. och sen att få allt att lira är ju en tjock bok. Sist om du tjänar något på det är ju en annan femma.

Jag har en bror som är en jäkel på att svetsa och bygga saker, tex mitt avgas. Hon tror sig ska kunna få det att funka. :angry: Tkr bara att det skulle vara så häftigt att ha en turbo på en puch dakota. Tjohej! :wub:

Nån som vet nåt vettigt sport/racing luftfiler till en Dellorto 16 mm? Ska mäta diametern sen, kan inte göra det nu.. Men tror att det är 39mm.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...