Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Hmm, ser ju bra ut, har han en "platta" där han satt fast diskanterna och sen fast i själva "utrymmet"?

--

Får man parkera klass 1 moppar vid cykelställ?

Klass 1 moped ska vad jag vet parkeras på samma sätt som en bil. Men jag har klarat mig med att stå vid cykelställ :) Tror inte de bryr sig så hårt (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle fixa punkan på moppen igår, efter många om och men fick pappa dit slangen under däcket (själva gummiytan). Nu är det bara en liten bit av gummit som ska in bakom fälgkanten. Han vill inte ta i för mycket då det blir skador på fälgen osv.

Nu ska vi ta loss däcket och lämna in på en däckfirma så får dom lägga på gummit.

Tips på något som man kan lägga mellan "ekrarna" som håller fast däcket medans man skruvar loss kolven? Vi provade massa saker, men vissa är för korta, några för smala osv.

Jävla kinesmoppar. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ådå, jag är så ruggigt nöjd med min kines som jag kan bli! B)

Jo, jag är nöjd med min också, men det är så dåligt att dom klämmer in allt till ett litet jävla paket.

Tacka vet jag gamla moppar där man bara kunde plocka bort det man ville utan att plocka sönder halva moppen. :P

Eller var du ironisk? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! har ni inte fixat det än? xD

Det kan väl inte vara så svårt eller? ;)

Hade inget verktyg för att skruva av däcket, men pappa lånade ett på jobbet idag. Men nu ligger det på däckverkstan och jag ska hämta det imorrn.

Edit: Nu så. ;)

1kCzLj0z03Mk.jpg

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump i tråden.

Är det lag på att man måste ha två backspeglar på sin Eu-moped? Har kollat runt på internet, och det verkar som att det enda kravet är att man ska ha minst en backspegel.

:teehee:

Eftersom man kan köpa nya mopeder med endast en backspegel, så antar jag att det är det som gäller. (w00t)

Varning på dig dock - det ser knappast häftigt ut att bara ha en. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom man kan köpa nya mopeder med endast en backspegel, så antar jag att det är det som gäller. :)

Varning på dig dock - det ser knappast häftigt ut att bara ha en. :unsure:

Gött.

Nej, jag vet, men jag får inte dit backspegeln som jag tog bort för att sätta dit den bättre. Invecklat, jag vet. ^_^

Troligtvis gängorna som gett med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ju, som ni kanske vet, en Baotian. Då jag startar den och ska köra iväg så tar inte gasen riktigt som den ska. Jag gasar lite försiktigt, händer inget. Gasar mer, händer inget. Gasar fullt händer inget. Givetvis går ju motorn upp i varv, men den drar inte iväg moppen.

Var ute och körde för första gången för året i förrgår, då var det samma problem. Fick stå och "värma upp" motorn ett bra tag, läs 10-15min. Efter det gick den max 15-20km/h. Körde runt garagen ett antal varv, och körde sedan ut på vägen. Efter ytterligare 15-20 min så gick den som den ska; cirka 45-55km/h.

Vad är felet? Har kollat runt på nätet och har sett flera med liknande problem. Dom har fått svaret att det är trottelnålen, eller liknande som tjärvar.

;) och :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ju, som ni kanske vet, en Baotian. Då jag startar den och ska köra iväg så tar inte gasen riktigt som den ska. Jag gasar lite försiktigt, händer inget. Gasar mer, händer inget. Gasar fullt händer inget. Givetvis går ju motorn upp i varv, men den drar inte iväg moppen.

Var ute och körde för första gången för året i förrgår, då var det samma problem. Fick stå och "värma upp" motorn ett bra tag, läs 10-15min. Efter det gick den max 15-20km/h. Körde runt garagen ett antal varv, och körde sedan ut på vägen. Efter ytterligare 15-20 min så gick den som den ska; cirka 45-55km/h.

Vad är felet? Har kollat runt på nätet och har sett flera med liknande problem. Dom har fått svaret att det är trottelnålen, eller liknande som tjärvar.

;) och :'(

tycker inte det låter som något sådant fel, du säger ju att motorn går upp i varv, alltså inget fel där. verkar ju som om något slirar, som i variatorn. men ändå inte då du säger att det "släpper" efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tycker inte det låter som något sådant fel, du säger ju att motorn går upp i varv, alltså inget fel där. verkar ju som om något slirar, som i variatorn. men ändå inte då du säger att det "släpper" efter ett tag.

Det kan inte vara något med bränsle-tillförseln? Tex trottelnålen eller liknande?

Visst släpper det efter ett tag, men en halvtimme? :lol:

Minns att det var likadant i höstas, men då kom den igång mycket fortare, en minut eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...