Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Förstår det då polisen kommer ta alla trimdelar och skrota dem. men fick inte du några böter eller liknande?

Jag har inte fått min dom än.

Men böter och indraget lämp får man ju räkna med.

Funderar på att sälja moppen när jag får tillbaka den, efter besiktningen och det.

Och köpa en Aerox.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev så grymt sugen på den här moppen.

Synd att man har en moppe redan :wub:

Fan va lust jag har att trimma moppen, men tror inte jag får :'(

Vill också ta bort dekalerna, men man kanske får mindre pengar senare för moppen

Redigerad av diarrehampus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev så grymt sugen på den här moppen.

Synd att man har en moppe redan :wub:

Fan va lust jag har att trimma moppen, men tror inte jag får :'(

Vill också ta bort dekalerna, men man kanske får mindre pengar senare för moppen

Roxon, dom är riktigt härliga att åka på!

-

Nej, man brukar inte få mindre för den då, om så är fallet, svårt att köpa nytt dekalset för några hundra?

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Roxon, dom är riktigt härliga att åka på!

-

Nej, man brukar inte få mindre för den då, om så är fallet, svårt att köpa nytt dekalset för några hundra?

Kom på att jag måste byta några kåpor för att den ska bli helsvart, tror jag har den som den är

Fick höra att pluggen sitter i början av avgassystemet, blev klad då

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ut till garaget och skulle kolla om moppen startade, börjar bli vår här nu så då fick jag den där "Måste-köra-moppe" känslan.

Och visst startade den! ;)

Nu ska jag bara fixa bakdäcket och ställa på den igen, sen så blir det köra köra köra. :o

Andreas Gustavsson in action. Man, det där är moped-stunting på hög nivå. :)

----

Kan man sätta in en cd-spelare som man har i bilar i en eu-moppe? Hur ska man koppla den i så fall?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog ut moppen förra vecka å körde den till skolan på onsdagen. Sen kom snön tillbaka.

Men den här veckan har jag åkt igen. :unsure:

Fast jag bor på typ jordens skitigaste/lerigaste väg så man får tvätta den var och varannan dag nu när det är vår och kälen går ur marken.

Det känns bra. Kul att man inte måste be om skjuts varje gång man ska till eller hem ifrån tjejen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ut till garaget och skulle kolla om moppen startade, börjar bli vår här nu så då fick jag den där "Måste-köra-moppe" känslan.

Och visst startade den! (w00t)

Nu ska jag bara fixa bakdäcket och ställa på den igen, sen så blir det köra köra köra. :lol:

Andreas Gustavsson in action. Man, det där är moped-stunting på hög nivå. :)

----

Kan man sätta in en cd-spelare som man har i bilar i en eu-moppe? Hur ska man koppla den i så fall?

Det beror på vad du har för moppe.

Har sett några med spelare under sadeln på en scooter.

Prova koppla till batteriet bara

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går med alla moppar.

Ett tips är ju att fixa ett separat batteri till cdspelaren.

Och ha 2st diskanter och en bashögtalare.

Jo, ett separat batteri är ju att föredra.

Frågan är bara vart jag ska ha högtalarna. :lol:

--

Jävla kines-moppe. :)

Skulle som sagt byta däck på moppen idag, tänkte att det inte var mer än att byta ett cykeldäck, visst jobbigare skulle det vara såklart men inte såhär jävla drygt.

Först och främst blev vi (jag och pappa) tvungna att ta bort ljuddämparen, det var inte så jobbigt. Ta bort gummit från fälgen gick också hyfsat. Sen så.

Ventilen var böjd, så det var inte bara att stoppa in den i hålet och dra på gummit ((w00t)). Då det väl var gjort, tog ett bra tag, så var det dags för själva däcket. Det blev inte klart. Det är fortfarande 1 ½ decimeter kvar, pappa ville inte göra ngt mer då han inte ville förstöra fälgen, däcket eller slangen.

Han ska kolla på sitt jobb imorrn om det finns något fälgverktyg som han kan låna.

:'(

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, ett separat batteri är ju att föredra.

Frågan är bara vart jag ska ha högtalarna. :lol:

--

Jävla kines-moppe. :)

Skulle som sagt byta däck på moppen idag, tänkte att det inte var mer än att byta ett cykeldäck, visst jobbigare skulle det vara såklart men inte såhär jävla drygt.

Först och främst blev vi (jag och pappa) tvungna att ta bort ljuddämparen, det var inte så jobbigt. Ta bort gummit från fälgen gick också hyfsat. Sen så.

Ventilen var böjd, så det var inte bara att stoppa in den i hålet och dra på gummit ((w00t)). Då det väl var gjort, tog ett bra tag, så var det dags för själva däcket. Det blev inte klart. Det är fortfarande 1 ½ decimeter kvar, pappa ville inte göra ngt mer då han inte ville förstöra fälgen, däcket eller slangen.

Han ska kolla på sitt jobb imorrn om det finns något fälgverktyg som han kan låna.

:'(

Jag gjorde en bild på hur mina polare har sina :lol:

post-8602-1174934913_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...