Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Jepp!! svingaxeln finns hos: www.jofrab.com , eller hos www.duells.se har nyligen bytt den på, min "racer dacke"

varför fixa de? släng skiten, o köp en moppe! ^_^

Taaack!!!!! :D Har som en idiot försökt hitta nåt miffo jag känner som vet av nån metallsvarv, men det är smidigare att köpa nytt. Men, ska man bara ta loss allting och banka ut den eller? :wub:

Edit: Jofrab funkar inte, och duells hittar jag bara muttrar i puch axlar delen. :S Kan du inte ge en direkt länk??

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske inte läste så noga vad jag skrev?

Mest troligt skrev du så för att du inte tycker om eu-moppar, varför då ens besvära dig med att skriva ett onödigt svar?

Näe inte eu moppar, men har tyvär 2 vivor o en beta ark

Edit: har gjort mig av med en av bög pulkorna.

Har även massa skit till salu bl.a en nästan komplett fs1 ram, saknas motor, tank, sadel, har även delar till puch dakota, 4 hjul, 2 bak, 2 fram, tank, framlykta, stöd, alla kåpor, mm, lite jawa 210 delar, kanske nå

En skuren dt 125 LC från ca 85 mm. har även delar till peugeot, zundapp, honda, yamaha, sachs, nsu, puch, tunturi, monark mm. :>

Redigerad av ULTIMA TURE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Bump i Tråden!

Klaga inte för att jag är n00b på moped :) , kmr ändå aldrig bli intreserad av slö mopeder så jag för väl förbli n00b

Läs ^ :P

.......|

;)

Började faktiskt skratta när jag läste " Är det inte dom som har en sån kallad "Blackbox" så varvstopen hoppar i direkt så inte ens kan "burna" på grus?".

Man kan köpa en ostrypt cdibox, så man kan vara mkt mer ^_^

---

Har inhandlat en leksak innan jul!

Derbi senda xrace -04. kostade 18k.

Tycker de e jävligt bra fart i den just nu, 90km/h. (och då sjusade jag en som höl i gpsen)

Iaf bra om man tänker på att jag bara kör med Gianneli effektrör, drevning, munstycke och racingtändstift.

Startar alltid på första kicken.

Och nu är farten faktiskt mäts ut av en gps.

kanske är lite skitig på bilderna :lol: Tagna precis före jag skulle tvätta den.

edit: innan ni kommenterar så vill jag gärna att ni läser vad som ska göras om på den ;)

Står i dokumentet

http://img219.imageshack.us/img219/9161/dsc00057wj9.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/4269/dsc00059rt1.jpg

http://img391.imageshack.us/img391/12/dsc00058bo1.jpg

Ny_tt__Wordpad_dokument.doc

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TK utan Plugg!!! :)

Ett nybildat moppeforum.

Länk till deras Forum

OBS detta är INTE i reklamerande syfte (w00t)

Härligt mogen stämning på det där forumet.. :)

lu

Rubrik: Rieju äger!

rieju är den bästa moppeden som har gjorts.

gubbtjuven

Rubrik: Japp

Speciellt Drac Cool , med TK Very Happy Cool

Skokräm

Näää, inte reiju! de ska va kreidler, casal,puch, zundapp+ lite mer.

Doris

suger

Skokräm

Doris skrev:

suger

Om du skrev till mig, så äre du som suger!!har nämligen en intergiallastisk hyper stratilisk hourborn kredlibobision hanamborservicer!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyligen skafat mig 2 zundappar :( den ena är en ks50-81, fick hem den nerplockad(ramen o motorn, men hade en zundapp 3-växlad med portad 70cc liggande på hyllan som snabbt åkte i B) sen har ja för tillfälle en 17 bing på, men har några mikuni 20 mm liggande, som jag bara ska göra ett insugningsrör till. sen har jag gjort ett avstämmt rör. men säger bara en sak: Går som fan!! :wub:

Sen fick ja en zundapp cs50-81 med casalmotor med athena 65 cc, som ska portas) sen satt de en 20mm bing, båtförgasare. Men framdrevet är slut + att kröken är rostig o har en rejäl bula i böjjen.

Och då när jag ändå är i farten. Är det ngn som möjligtvis har ett framdrev eller ett avgasrör till casal?? skulle vara väldigt tacksam om ngn skulle ha det. :'(

Redigerad av ULTIMA TURE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...