KalleR Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Smällar och eld behövs inte eldkastare för att få på bilar. Var har jag nånsin påstått något annat? Diskussionen handlar om eldkastare med hjälp av tändstift, inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Var har jag nånsin påstått något annat? Diskussionen handlar om eldkastare med hjälp av tändstift, inget annat. Jag sa aldrig att du påstått något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Jag sa aldrig att du påstått något annat. Varför skriva en sådan sak då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Varför skriva en sådan sak då? Varför inte? För att diskussionen handlade om eldkastare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Varför inte? För att diskussionen handlade om eldkastare? Ja, om eldkastare, inte förgasar smällar Hampus: den rör på sej, o ja har inte köpt/bytt till mig den av ante(svamp-svensson som han heter ) hans dt är snart på hjul igen, nyrenoverad motor, nylackad, portad cylle mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Ja, om eldkastare, inte förgasar smällar Jaha, har jag pratat om förgasarsmällar? Vad nu kännetecknar en förgasarsmäll.. Det jag pratade om behöver inte ha någonting med förgasare att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cpt Tuttle Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Moped... Skulle behöva skruva igång min Crescent 2000 från 1961... Även fast jag har körkort... Den var både snålare och driftsäkrare än mitt nuvarande bruksfordon (en hela 12 år nyare Volvo 164)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Svamp-Svensson Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Nu har jag skaffat mig ett riktigt vrålåk som tillfällighet istället för dt:n som det nu snackas om Det är en stylad piaggio ciao utan motor som jag för tillfället använder som cykel. Ture ska renovera motorn på den så hyr jag den av honom för en liten penning , men de finns en sak som är posititv: Den är bensinsnål!!! Den drar o.oo l/mil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Nu har jag skaffat mig ett riktigt vrålåk som tillfällighet istället för dt:n som det nu snackas om Det är en stylad piaggio ciao utan motor som jag för tillfället använder som cykel. Ture ska renovera motorn på den så hyr jag den av honom för en liten penning , men de finns en sak som är posititv: Den är bensinsnål!!! Den drar o.oo l/mil. Men den är lyckligtvis bortbytt nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 21 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 Jag har sett en ascool motorcykelhjälm som jag blev förälskad i... men jag kommer inte ihåg namnet på den. Den var svart och såg ungefär ut som en vanlig motorcykelhjälm. Den ända skilnaden var att man kunde dra upp själva hakskyddet som man drar upp visiret, och sen kunde man dra ner ett par solglasögon inanför visiret... Snälla hjälp mig om ni kan... jag blir galen om jag inte kommer på vad den heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Nån som vet en bra moppesida? som dom säljer trim, styling osv på? Jag vet redan scootech, men tyckte inte den var så bra! Föresten har jag köpt ny moppe, en Derbi senda x-race -04 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Cykelkraft Addemoto Alvars DanMobility Duells Rinab LellesMC Lite utländska: Scooter-Attack 50cc.org Easyparts Tunescoot Rollerhaendler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Cykelkraft Addemoto Alvars DanMobility Duells Rinab LellesMC Lite utländska: Scooter-Attack 50cc.org Easyparts Tunescoot Rollerhaendler Tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tomaten Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Körde en 125:a igår med PIMPELGAS de du gick som fan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Cykelkraft Addemoto Alvars DanMobility Duells Rinab LellesMC Lite utländska: Scooter-Attack 50cc.org Easyparts Tunescoot Rollerhaendler Visst är väll du medlem på moppenet, va? Körde en 125:a igår med PIMPELGAS de du gick som fan Nää, gjorde du de, de visste ja inte: Har iallafall bytt bort mi dt nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2006 Vinter skruvningen på Dakotan börjar väl snart! - Ny sadel. - Upphöjd cylinder. - Byta lameller, fixa kopplingen i övrigt. - Byta gängor i utblåset. - Nytt bakdrev. - Verktygsluckan ska lagas och sättas tillbaka. - Allmän upputsning. - Fixa upphängningen för avgaset. Det dära är väl mest smågöra, men det finns lite drygare saker också: - Sving axeln är tokslut, den ska bytas. Om jag hittar nån ny nånstans. (Tips?) - Bakdämparna ska bytas. Så mkt moppe, så lite tid.! Måste rostlaga abbarthen också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Blinkersen på min moppe funkar, men har ett litet fel iaf. Det är blinkersen på en eu-moped, bara så ni vet. Då man ska blinka så ska ju "knappen" fastna och det blinkar tills man trycker in knappen. Det funkar att göra så om man ska blinka vänster. Om jag ska blinka höger så måste jag hålla in knappen. Hur ska jag fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Öppna reglaget och kolla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Vinter skruvningen på Dakotan börjar väl snart! - Ny sadel. - Upphöjd cylinder. - Byta lameller, fixa kopplingen i övrigt. - Byta gängor i utblåset. - Nytt bakdrev. - Verktygsluckan ska lagas och sättas tillbaka. - Allmän upputsning. - Fixa upphängningen för avgaset. Det dära är väl mest smågöra, men det finns lite drygare saker också: - Sving axeln är tokslut, den ska bytas. Om jag hittar nån ny nånstans. (Tips?) - Bakdämparna ska bytas. Så mkt moppe, så lite tid.! Måste rostlaga abbarthen också... Jepp!! svingaxeln finns hos: www.jofrab.com , eller hos www.duells.se har nyligen bytt den på, min "racer dacke" Blinkersen på min moppe funkar, men har ett litet fel iaf. Det är blinkersen på en eu-moped, bara så ni vet. Då man ska blinka så ska ju "knappen" fastna och det blinkar tills man trycker in knappen. Det funkar att göra så om man ska blinka vänster. Om jag ska blinka höger så måste jag hålla in knappen. Hur ska jag fixa det? varför fixa de? släng skiten, o köp en moppe! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) varför fixa de? släng skiten, o köp en moppe! Du kanske inte läste så noga vad jag skrev? Mest troligt skrev du så för att du inte tycker om eu-moppar, varför då ens besvära dig med att skriva ett onödigt svar? Redigerad 30 november, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts