Fireblade Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Upp till en 10 000 beroende på skick. Men jag skulle inte betala mer än ca 7-8 tusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Upp till en 10 000 beroende på skick. Men jag skulle inte betala mer än ca 7-8 tusen. okej tack för...tipset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 okej tack för...tipset Rekomenderar dig starkt honda mt5 av dom! dt har sin skit koppling på 2lammeller som slirar o far sej, de är samma koppling som på yamaha fs1 o har vart med sen 75. men min koppling funkar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Ultima Ture, dt:n du bytte till dig, är det inget baklyse på den? Isof såg jag dig efter 509:an i fredags, kan ha vart nån annan utan baklyse också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 (redigerad) okej tack för...tipset Här har du dig en fin mt till ett hyffsat pris med tanke på att den är som den är. Asfin, trimmad så den går väl en 85 kanske, inte riktigt säker. Helt nya kåpor och nylackad är den å. (inte ramen) http://www.blocket.se/vi/9701533.htm?ca=5_s Edit: Han sa nu (det är bror mins moppe ) att den går 90 med nuvarande drevning. Dreva om så går den lätt 100. Han kan tänka sig att pruta lite Redigerad 28 oktober, 2006 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Här har du dig en fin mt till ett hyffsat pris med tanke på att den är som den är. Asfin, trimmad så den går väl en 85 kanske, inte riktigt säker. Helt nya kåpor och nylackad är den å. (inte ramen) http://www.blocket.se/vi/9701533.htm?ca=5_s Den har... lila ramar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Satt i fyllan med min storebror och blev helt övertygad om att jag vill få min Dakota att spruta eld ur avgaset! Sen kom vi in på lustgas, och att det finns färdiga kit att köpa (iaf vad vi kunde komma fram till) Iaf så ska det lyckas och jag ger mig inte innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Satt i fyllan med min storebror och blev helt övertygad om att jag vill få min Dakota att spruta eld ur avgaset! Sen kom vi in på lustgas, och att det finns färdiga kit att köpa (iaf vad vi kunde komma fram till) Iaf så ska det lyckas och jag ger mig inte innan. Spruta eld ur avgasröret kan en dakota göra utan lustgas, de gjorde iaf. min, de kan nåra här på forumet intyga Men ja rekomenderar dig att inte koppla in lustgas, jag är ganska säker på att du kommer att varva sönder motorn. www.2-takt.se Och hampus, ja ja va in till en kompis i stan!! ja satt på en reflex jävel i stället för lyse, eftersom glaset ej existerade, o förra gången ja körde med trasigt lyse kom farbror blå!! men ska köpa en cykellampa imörn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Spruta eld ur avgasröret kan en dakota göra utan lustgas, de gjorde iaf. min, de kan nåra här på forumet intyga Men ja rekomenderar dig att inte koppla in lustgas, jag är ganska säker på att du kommer att varva sönder motorn. www.2-takt.se Och hampus, ja ja va in till en kompis i stan!! ja satt på en reflex jävel i stället för lyse, eftersom glaset ej existerade, o förra gången ja körde med trasigt lyse kom farbror blå!! men ska köpa en cykellampa imörn! Jo, lustgasen var bara en fantasi! Skulle aldrig ha råd eller ork att ens byta eller fylla den! Har du nåt bra tips på elden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 En liten skvätt bensin och en tändare i avgasröret gör susen (visst det kan bli lite väl men det funkar! ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Jo, lustgasen var bara en fantasi! Skulle aldrig ha råd eller ork att ens byta eller fylla den! Har du nåt bra tips på elden? Flamethrower-kit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Flamethrower-kit. Hårspray+Tändare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Och hampus, ja ja va in till en kompis i stan!! ja satt på en reflex jävel i stället för lyse, eftersom glaset ej existerade, o förra gången ja körde med trasigt lyse kom farbror blå!! men ska köpa en cykellampa imörn! Okej Hur snabbt går den? Har du bytt till dig den av ante eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Flamethrower-kit. Vars kan man köpa nåt sånt då? Sätter en femma på att jag måste bygga om avgaset då. Custom made. http://img289.imageshack.us/img289/2113/pic00007xg1.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Vars kan man köpa nåt sånt då? Sätter en femma på att jag måste bygga om avgaset då. Custom made. Dalhems har åtminstone haft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 En här i närheten byggde ne eldkastare på sin k50. Han satte ett tändstift i slutet av ljuddämparen och en bensinslang fram till den. Blev rätt fin låga med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 En här i närheten byggde ne eldkastare på sin k50. Han satte ett tändstift i slutet av ljuddämparen och en bensinslang fram till den. Blev rätt fin låga med det Låter väldigt farligt att dra en bensinslang till tändstiftet. Det vanliga är att man sätter tändstiftet i sluteröret, och sen ger gas, stänger av motorn, fortsätter gasa, så att oförbränd bensinånga letar sig igenom avgassystemet, och därefter slå på tändstiftet så att det blir en liten gullig låga. Säker på att det inte är så han gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Låter väldigt farligt att dra en bensinslang till tändstiftet. Det vanliga är att man sätter tändstiftet i sluteröret, och sen ger gas, stänger av motorn, fortsätter gasa, så att oförbränd bensinånga letar sig igenom avgassystemet, och därefter slå på tändstiftet så att det blir en liten gullig låga. Säker på att det inte är så han gjort? Bryta tändningen och få låga behövs inget tändstift till vad jag vet. Brukar bli en liten låga och en del tattarsmatter genom att bara bryta tändningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Bryta tändningen och få låga behövs inget tändstift till vad jag vet. Brukar bli en liten låga och en del tattarsmatter genom att bara bryta tändningen. Jag och fireblade syftar inte på förgasarsmäll, utan fet eldkastare. På bilar kan man utan problem få lågor som är 0,5-1 meter långa. http://home.swipnet.se/~w-25081/doc2.htm http://hem.passagen.se/jarsebumbi/eld%20kastare.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Jag och fireblade syftar inte på förgasarsmäll, utan fet eldkastare. På bilar kan man utan problem få lågor som är 0,5-1 meter långa. http://home.swipnet.se/~w-25081/doc2.htm http://hem.passagen.se/jarsebumbi/eld%20kastare.htm Smällar och eld behövs inte eldkastare för att få på bilar, men från början pratade även jag om eldkastare. Men visst brukar det blir mäktigare lågor med eldkastare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts