Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Jamen ja har ju för litet munstycke i förgasaren.

För litet? Det brukar inte vara så bra, då skärs bensinen ner ju, och då kommer det inte lika mkt olja in i cylindern så det är större risk att det skär! :huh:

Edit: Fast nya moppar har ju separat oljeblandning, och då vet jag inte vars nånstans oljan blandas med bensinen, så.. Men jag vet inte vad du har för moppe heller! -_-

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajjabajja inte köra på för mager blandnig :wub: Du vill väl inte att den ska nypa? :wub:

Moppen är en puch tunturi, o den vågar inte nypa för då vet den att den ska få så jävla mkt stryck.

Min Puch!

Fin, själv har jag en montana GL. Föresten, det där är väl en nevada, jag har för mig att du skrivit att de är en montana, jag har själv haft en nevada, fast de är lika dana som montanan fast med fläcktkyldmotor.

Sen har jag en monza 4-speed o har haft en monza 3c. länk till puch mopparna: http://www.puch.se/puch69s.htm inte alla.

Asså, då menar väll du importerat från tyskland?

Hur mycket ska du sälja *host* "pärlan" *host* för?

Jag ska ev byta den mot en mustang mamba o nån j*vla bonnie bajaj som skulle följa med! :wacko: o lite delar till min dakota.

Redigerad av ULTIMA TURE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fin, själv har jag en montana GL. Föresten, det där är väl en nevada, jag har för mig att du skrivit att de är en montana, jag har själv haft en nevada, fast de är lika dana som montanan fast med fläcktkyldmotor.

Sen har jag en monza 4-speed o har haft en monza 3c. länk till puch mopparna: http://www.puch.se/puch69s.htm inte alla.

Det är en Montana med en Nevada motor... Tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej

Vilken moppe gillar du mest av dem du har?

Varför sålde du fs1:an?

Det är en Montana med en Nevada motor... Tror jag...

Av de jag har gillar jag nog min puch montana GL, den är stark, snabb o har ett j*vla bra axx.

17 bing med ställbart munstycke, sen urpluggad orginal cylle.

Var för jag sålde fs!:an beror på att: Det var bland de tråkigaste mopparna jag haft, gillade helt enkelt inte den moppen, desutom var motorn slut, o jag fick en dakota mot den som var kass i laken, men motorn gick fint (replik från Lathinen: Bara den rullar :) Sen kan man tänka på skönhetsfel.

Och du xtreem: nevada, dakota3000, dakota, florida o de där modellerna har samma motor. det ända som skiljer är att din drevkåpa är gjord av aluminium vilket den inte är på nevada o dakota3000. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...