ULTIMA TURE Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 En sån här skapelse: De är 6-växlade o har bl.a varvräknare, tändningslås mm. O de går uta h*lvete! Det finns båa o röda oxå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 De är 6-växlade o har bl.a varvräknare, tändningslås mm. O de går uta h*lvete! Det finns båa o röda oxå! Mmm.. Och dom ser ut som brevlådor Bara jag som tycker att sadeln ser längre ut än resten av moppen? Kör man ner i en grop går väll dämparna av också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Jag kanske ska säga att den är byggd på en 125 ram o de där är den tyska verisionen o de har den där fula limpan, men den drar garranterat din gilera. O dessutom är de lite dyrare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Jag kanske ska säga att den är byggd på en 125 ram o de där är den tyska verisionen o de har den där fula limpan, men den drar garranterat din gilera. O dessutom är de lite dyrare) Hehe Fan va slött du körde nyss. Hur fort går en sån då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 De är 6-växlade o har bl.a varvräknare, tändningslås mm. O de går uta h*lvete! Det finns båa o röda oxå! Fan va läcker Synd att det inte görs fina moppar längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Hehe Fan va slött du körde nyss. Hur fort går en sån då? Jamen ja har ju för litet munstycke i förgasaren. En puch m50 jet 6-speed går aldeles för fort för att vi ska prata om det. Jag ska föresten sälja "pärlan" efter 5 dagars körande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Jamen ja har ju för litet munstycke i förgasaren. För litet? Det brukar inte vara så bra, då skärs bensinen ner ju, och då kommer det inte lika mkt olja in i cylindern så det är större risk att det skär! Edit: Fast nya moppar har ju separat oljeblandning, och då vet jag inte vars nånstans oljan blandas med bensinen, så.. Men jag vet inte vad du har för moppe heller! Redigerad 14 september, 2006 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Ajjabajja inte köra på för mager blandnig Du vill väl inte att den ska nypa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Tycker ni jag ska sälja min Furia och köpa den här istället? http://www.blocket.se/vi/8984650.htm?ca=9_s Redigerad 14 september, 2006 av _EmiL_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Min Puch! http://img238.imageshack.us/img238/2262/minpuchcz9.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Jamen ja har ju för litet munstycke i förgasaren. En puch m50 jet 6-speed går aldeles för fort för att vi ska prata om det. Jag ska föresten sälja "pärlan" efter 5 dagars körande Asså, då menar väll du importerat från tyskland? Hur mycket ska du sälja *host* "pärlan" *host* för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Ajjabajja inte köra på för mager blandnig Du vill väl inte att den ska nypa? Moppen är en puch tunturi, o den vågar inte nypa för då vet den att den ska få så jävla mkt stryck. Min Puch! Fin, själv har jag en montana GL. Föresten, det där är väl en nevada, jag har för mig att du skrivit att de är en montana, jag har själv haft en nevada, fast de är lika dana som montanan fast med fläcktkyldmotor. Sen har jag en monza 4-speed o har haft en monza 3c. länk till puch mopparna: http://www.puch.se/puch69s.htm inte alla. http://img238.imageshack.us/img238/2262/minpuchcz9.png Asså, då menar väll du importerat från tyskland? Hur mycket ska du sälja *host* "pärlan" *host* för? Jag ska ev byta den mot en mustang mamba o nån j*vla bonnie bajaj som skulle följa med! o lite delar till min dakota. Redigerad 14 september, 2006 av ULTIMA TURE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Moppen är en puch tunturi, o den vågar inte nypa för då vet den att den ska få så jävla mkt stryck. Jag ska ev byta den mot en mustang mamba o nån j*vla bonnie bajaj som skulle följa med! o lite delar till min dakota. Okej Vilken moppe gillar du mest av dem du har? Varför sålde du fs1:an? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Fin, själv har jag en montana GL. Föresten, det där är väl en nevada, jag har för mig att du skrivit att de är en montana, jag har själv haft en nevada, fast de är lika dana som montanan fast med fläcktkyldmotor. Sen har jag en monza 4-speed o har haft en monza 3c. länk till puch mopparna: http://www.puch.se/puch69s.htm inte alla. Det är en Montana med en Nevada motor... Tror jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Okej Vilken moppe gillar du mest av dem du har? Varför sålde du fs1:an? Det är en Montana med en Nevada motor... Tror jag... Av de jag har gillar jag nog min puch montana GL, den är stark, snabb o har ett j*vla bra axx. 17 bing med ställbart munstycke, sen urpluggad orginal cylle. Var för jag sålde fs!:an beror på att: Det var bland de tråkigaste mopparna jag haft, gillade helt enkelt inte den moppen, desutom var motorn slut, o jag fick en dakota mot den som var kass i laken, men motorn gick fint (replik från Lathinen: Bara den rullar Sen kan man tänka på skönhetsfel. Och du xtreem: nevada, dakota3000, dakota, florida o de där modellerna har samma motor. det ända som skiljer är att din drevkåpa är gjord av aluminium vilket den inte är på nevada o dakota3000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 18 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2006 Ska serva moppen nu!. Läste att man får bättra topphastighet och acc när man köra med 98blyfri, stämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2006 Ska serva moppen nu!. Läste att man får bättra topphastighet och acc när man köra med 98blyfri, stämmer det? Jag är inte så insatt på det, men desto finare bensin desto bättre. Iallafall vad jag har hört. Det är ju så med bilar iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2006 Ska serva moppen nu!. Läste att man får bättra topphastighet och acc när man köra med 98blyfri, stämmer det? Jag tror inte det blir någon större skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 18 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2006 (redigerad) Blir ingen skillnad på en såpass tam motor Redigerad 18 september, 2006 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 18 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2006 Kör på 95oktanig soppa nu Hur ofta behöver man fylla på olja egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts