acolyte Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Funderar på att sälja moppen och skaffa lättviktare. Fyller inte år förräns i april, men har hittat en riktigt fin lättviktare Derbi 125:a Tror ni det är ett bra köp? En ny sån går på cirka 36-37 Jag skulle valt en 2-taktare, då dessa oftast går bättre än 4-taktarna (när det gäller 125:or), men jag har aldrig provat just en sån där, så jag vet inte hur den går.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 To continue on the topic.. Jag ringde vägverket idag och frågade hur det var med förarbeviset. Samtalet löd som följande: (J=jag, V=Vägverket) V=Välkommen till Vägverket J=Ja, hejsan. Då man kör eu-moped, ska man ha med sig förarbeviset då? V=Ja. J=Okej, men det var lite konstigt. Våran lärare på förarbevisutbildningen sa att om vi ringde till er, och vi var registrerad hos er som godkänd förare, så skulle man få köra innan man fått kortet. V=Jaha... vad har du för personnummer då? J=901011-**** V=Okej, ska se här då. Jo, du är inskriven här, så då är det bara att köra på. J=Okej, tack så mycket! V=Tack själv, kör försiktigt! Så, man får tydligen köra utan förarbevis. Det sa som sagt våran lärare också, och han påpekade att det var viktigare att ha med sig ID-kortet, än förarbeviset. Vad jag kan förstå har du inte fått kortet ännu och då får man köra med godkänt id-kort tills man får kortet, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Tror ni det är smartare att köpa en ny som en har fått igen på försäkring istället? Får betala 33k för den och det är en 07:a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vad jag kan förstå har du inte fått kortet ännu och då får man köra med godkänt id-kort tills man får kortet, ja. Precis så är det, tack! Hur är det med registreringsviset då? Måste man ha med det? Det står inget på polisen.se eller vv.se att man måste det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Tror ni det är smartare att köpa en ny som en har fått igen på försäkring istället? Får betala 33k för den och det är en 07:a Du kan ju sälja moppen så har du iallafall en fräsch 125:a Varför köpa ny? en t ex 03-04 går ju minst lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Fyllde år idag o fick en moppe av farfar och undrar om nån vet om Gerila stalker är en 30 moppe eller 45? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Precis så är det, tack! Hur är det med registreringsviset då? Måste man ha med det? Det står inget på polisen.se eller vv.se att man måste det. Jag törs inte svara på hur det är med registreringsbeviset, minns inte. Tyckte jag såg något ang försäkringsbeviset. Det är enbart klass II som har kravet att beviset ska medföras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Fyllde år idag o fick en moppe av farfar och undrar om nån vet om Gerila stalker är en 30 moppe eller 45? Kolla om den har någon registreringsskylt. Om så är fallet, så är det en EU-moppe. Redigerad 9 september, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Kolla om den har någon registreringsskylt. Om så är fallet, så är det en EU-moppe. Där det brukar sitta en reg skylt är det bara en svart tom ruta Ädit: nån som vet en sida som säljer trim ädit2: hitta lite på blocket Redigerad 9 september, 2006 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Du kan ju sälja moppen så har du iallafall en fräsch 125:a Varför köpa ny? en t ex 03-04 går ju minst lika bra. KK Fick nyss höra att föräldrarna mina inte gillar min idée Fast då måste jag få trimma istället. Orkar inte köra i 55 längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 Där det brukar sitta en reg skylt är det bara en svart tom ruta Ädit: nån som vet en sida som säljer trim ädit2: hitta lite på blocket Gå in på Scootech.nu så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 (redigerad) KK Fick nyss höra att föräldrarna mina inte gillar min idée Fast då måste jag få trimma istället. Orkar inte köra i 55 längre Börja med att strypa av den då. Byt till större munstycke med så den inte nyper. Redigerad 10 september, 2006 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 Börja med att strypa av den då. Byt till större munstycke med så den inte nyper. Kröken är helgjuten. Vet inte om jag orkar såga upp den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 Kröken är helgjuten. Vet inte om jag orkar såga upp den I mynningen borde det finnas. Och i luftburken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 Finns det nån svensk sida där man kan kolla priser på olika moppar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 Finns det nån svensk sida där man kan kolla priser på olika moppar? HÄR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 (redigerad) Tack Edit:Fyller 15 nästa år och jag tänker spara till moped. Just nu har jag 10k och jag tänker satsa på nått vid typ 20k. Vad kan ni rekomendera Felstavning xD Redigerad 10 september, 2006 av Always_Mongo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 10 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2006 Tack Edit:Fyller 15 nästa år och jag tänker spara till moped. Just nu har jag 10k och jag tänker satsa på nått vid typ 20k. Vad kan ni rekomendera Felstavning xD Puch m50 jet 6-speed Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Puch m50 jet 6-speed Efter 10 minuter google sökande hittar jag ändå ingen bild. Vad är det för nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 En sån här skapelse: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts