Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Tackar :lol:

Ska ringa vägverket om ca en vecka och höra om jag är inskriven som godkänd för eu-moped, är jag det får jag börja köra.

Fick ni inget körkortstillstånd så ni kan köra iaf?

Jag försöker lära mig att komma upp på baken, Någon som har lite tips?

Och en sak till, Vilket är det lättaste sättet att trimma upp en EU-Moppe? Duger fint med 5-10km/h bara

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ni inget körkortstillstånd så ni kan köra iaf?

Jag försöker lära mig att komma upp på baken, Någon som har lite tips?

Och en sak till, Vilket är det lättaste sättet att trimma upp en EU-Moppe? Duger fint med 5-10km/h bara

Nä, trodde att vi skulle få det, men tydligen inte.

På baotian (vet ej om det går på alla) kan man klippa av strypningen till nånting i motorn, och göra några saker till, då går den typ 60

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, trodde att vi skulle få det, men tydligen inte.

På baotian (vet ej om det går på alla) kan man klippa av strypningen till nånting i motorn, och göra några saker till, då går den typ 60

Har dock inte Baotian, Jag har en Pioneer (Som ska göras om ordentligt under vintern :lol: ) och den går redan i ca 70 otrimmad.

Någon som har lite tips på vad man borde köpa till? LeoVincepipes eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ni inget körkortstillstånd så ni kan köra iaf?

Jag försöker lära mig att komma upp på baken, Någon som har lite tips?

Och en sak till, Vilket är det lättaste sättet att trimma upp en EU-Moppe? Duger fint med 5-10km/h bara

En kompis eller Svamp-Svensson här på forumet hade en silverstone EU, jag tror de är samma som botian o de där 4-taktarna i allafall så gick den i 70-75 o då köpte han den ny.

Med den klarade jag ca 15-20 meter på en parkering. Så det ska nog gå med vilken EU vespa som helst.

Det ända du behöver göra är att rycka bakot o gasa o sitta långt bak, släpp gasen o tryck i bakbromsen om du är på väg att stegra över :lol: Eller om den är tillräckligt stark så kan du göra gasres. (Inte den bästa beskrivningen, men...)

Men jag tycker det är roligare att köra på bakhjulet om man har koppling.

Redigerad av ULTIMA TURE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis eller Svamp-Svensson här på forumet hade en silverstone EU, jag tror de är samma som botian o de där 4-taktarna i allafall så gick den i 70-75 o då köpte han den ny.

Med den klarade jag ca 15-20 meter på en parkering. Så det ska nog gå med vilken EU vespa som helst.

Det ända du behöver göra är att rycka bakot o gasa o sitta långt bak, släpp gasen o tryck i bakbromsen om du är på väg att stegra över :lol: Eller om den är tillräckligt stark så kan du göra gasres. (Inte den bästa beskrivningen, men...)

Men jag tycker det är roligare att köra på bakhjulet om man har koppling.

Såg på en fin mopedfilm, "The Green Machine", Där såg jag lite grann hur man kan göra.

Ska testa ditt tips efter skolan imorgon, Hoppas det funkar :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte min Taishan ny, den gick då i 70-75 och den var inte orginal för det.

Moppen är egentligen orginal med pluggarna ur t ex, rieju med de får man köra lagligt io ca 70-90 i Spannien och zündapparna går i ca 70-80 orginal i Tyskland, o Puchen går i ca 70-80 i Österrike och de finns även en modell som heter:Puch m50 jet 6-speed (ser ut som puch racing, men har en 6-växlad låda. Sen finns ju puch condor och puch ranger(det finns en ranger på blocket just nu: http://www.blocket.se/vi/9221553.htm?ca=5_s Den är helt orginal, tyskimport. :teehee:

Det är precis samma sak med de där eu-vesperna, de kommer in till Sverige utan pluggar

Länk: http://www.rodinsmarin.se/Moped/eumopreg.htm Oseriös handel förekommer

Det förekommer att svenska oseriösa företag olagligt importerar och säljer mopeder

som är typgodkända i andra länder men inte uppfyller de gemensamma EU-reglerna.

Som till exempel att de går fortare än 45 km/h. Dessa mopeder kan aldrig bli

godkända i Sverige Det står längst ner i länken. :)

Såg på en fin mopedfilm, "The Green Machine", Där såg jag lite grann hur man kan göra.

Ska testa ditt tips efter skolan imorgon, Hoppas det funkar :)

Ta re lugnt bara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har dock inte Baotian, Jag har en Pioneer (Som ska göras om ordentligt under vintern :) ) och den går redan i ca 70 otrimmad.

Någon som har lite tips på vad man borde köpa till? LeoVincepipes eller så?

Om du ska ha leo vince får du modda, för det finns inte till pionner/baotian.

Det bästa trimmet till din borde väl vara att dra variator-ringen och ta bort ERG-ventilen.

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att jag skrev här för ett tag sen. Men så glömde jag att kolla den sen, så nu ligger mitt inlägg nånstans i röran. :)

Men jag undrade efter en speciell moppe, lite militäraktig, grön och svart finns den i och två stora framlysen.

Haha, sorry men vad heter den? Eller kan någon skrapa fram inlägget? :)

Honda Zoomer. Google Bildsökning

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...