Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Ähh, de va väl inget, jag fyller 16 på fredag o jag har 8 moppar + Svamp-Svenssons moppe som står i mitt garage, sen har jag haft ca 10 st till om inte fler + 3 crossar 1 kawa kx 80 o 2 puch magnumar)

SO ? inte fan skryter man om hur många moppar man har, man kanske kan skryta om hur snabbt den går eller hur dyr den va.. men hur många ? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv hann jag byta moped tre gånger under min mopedtid.

Trodde du menade att moppetiden varade ett år :lol:

@Merkky: Man kör ju in ringarna så de ska täta riktigt så kompressionen blir bra. De kan ju bara ligga på ett vis. När man sätter på cylindern så trycks ju ringarna ihop mot stoppen så de tätar och inte ska röra på sig.

Redigerad av Fireblade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Merkky: Man kör ju in ringarna så de ska täta riktigt så kompressionen blir bra. De kan ju bara ligga på ett vis. När man sätter på cylindern så trycks ju ringarna ihop mot stoppen så de tätar och inte ska röra på sig.

Okej, jag är inte så säker på alla detaljer! Tack för att du fräschade upp mig med nya kunskaper! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev den där Pioneeren iaf.

När jag var och provkörde den så gick den så bra jag bara kunde tänka mig.

Dock lite konfunderad över att bagaget inte var så stort, Men det fanns ett handfack också tydligen. :lol:

Watch out on the roads :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SO ? inte fan skryter man om hur många moppar man har, man kanske kan skryta om hur snabbt den går eller hur dyr den va.. men hur många ? :S

Det var inte för att skryta, det var menat att jag bara hade haft fler o inge mer med det.

Och varför skulle jag skryta om hur snabb min moppe är?, det skiter väl du iallafall i. :lol:

Trodde du menade att moppetiden varade ett år :lol:

@Merkky: Man kör ju in ringarna så de ska täta riktigt så kompressionen blir bra. De kan ju bara ligga på ett vis. När man sätter på cylindern så trycks ju ringarna ihop mot stoppen så de tätar och inte ska röra på sig.

Precis o när de gäller inkörningen, så kan moppen stå på tomgången i ca 10 min, sen kan du köra ca halvgas, men variera med varvtalen, sen efter ca 20-30 minuter kan du köra lite snabare en halvgas, men fortfarande varijera mellan varv talen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte för att skryta, det var menat att jag bara hade haft fler o inge mer med det.

Och varför skulle jag skryta om hur snabb min moppe är?, det skiter väl du iallafall i. ^_^

Precis o när de gäller inkörningen, så kan moppen stå på tomgången i ca 10 min, sen kan du köra ca halvgas, men variera med varvtalen, sen efter ca 20-30 minuter kan du köra lite snabare en halvgas, men fortfarande varijera mellan varv talen. ^_^

Vad är

"Ähh, de va väl inget, jag fyller 16 på fredag o jag har 8 moppar + Svamp-Svenssons moppe som står i mitt garage, sen har jag haft ca 10 st till om inte fler + 3 crossar 1 kawa kx 80 o 2 puch magnumar"

om inte skryt ?

"Det är precis som att du säger att din farsa/morsa har köpt en nya bil, så säger jag " äähh... min pappa har haft 352st bilar på 30 år.."

Visst.. det var lite överdrivet men ni fattar säkert tanken...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena..

Jag har en derbi gpr 50 2006 som jag har tänkt att dra pluggarna på....

Jag undrar var jag kan köpa en blackbox till den??

Är det lätt för polisen att veta att man har blackbox?? om ja hur vet dom??

Tack

Bubba

Beror väl på vilken konstapel du råkar ut för. Om de vet nånting så hör de på det låga varvtalet. Sen om man har fjärrkontroll till blackboxen så kan de ha universiallfjärr som slår av blackboxen. Nu var det längesen jag läste om sånt här, men det är så jag kommer ihåg det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena..

Jag har en derbi gpr 50 2006 som jag har tänkt att dra pluggarna på....

Jag undrar var jag kan köpa en blackbox till den??

Är det lätt för polisen att veta att man har blackbox?? om ja hur vet dom??

Tack

Bubba

Hobbex.se . Sök på Varvtals så kommer det upp en Blackbox

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mkt.. ^_^

Nu är det en sak till jag undrar om...

Innan gick min moppe i 69-70 i nerförsbacke och nu när jag har kört i samma nerförsbacke så maxar den typ bara 66 km/h och den känns mycket segare nu än innan när man kör..

Vet ni vad som kan vara fel?? Är avgasröret igensotat?? för jag provade statoils olja när inte affären jag köpte moppen på hade öppet.

Har ni några ideer vad det kan va för fel så blir jag glad ^_^

Om det är igensotat hur sotar jag ur avgasröret på bästa sätt??

Jag antar att moppen har en katalisator och läste på moppenet att deras tips inte funkade för mopeder med katalysator... hoppas ni vet ett sätt =)

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Det är precis som att du säger att din farsa/morsa har köpt en nya bil, så säger jag " äähh... min pappa har haft 352st bilar på 30 år.."

Visst.. det var lite överdrivet men ni fattar säkert tanken...

Säger grabben vars pappa har en porsche, som du gärna berättar om..

Men jag håller förvisso med dig. Lite skrytigt var det. (Säger det mest för att slippa stå på tures sida)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mkt.. :D

Nu är det en sak till jag undrar om...

Innan gick min moppe i 69-70 i nerförsbacke och nu när jag har kört i samma nerförsbacke så maxar den typ bara 66 km/h och den känns mycket segare nu än innan när man kör..

Vet ni vad som kan vara fel?? Är avgasröret igensotat?? för jag provade statoils olja när inte affären jag köpte moppen på hade öppet.

Har ni några ideer vad det kan va för fel så blir jag glad :)

Om det är igensotat hur sotar jag ur avgasröret på bästa sätt??

Jag antar att moppen har en katalisator och läste på moppenet att deras tips inte funkade för mopeder med katalysator... hoppas ni vet ett sätt =)

Tack

Du kan ju alltid hälla bensin i avgasröret o tända på, låt det brinna i ca 15-30 min, sen när de slocknat så kan du ta en hammare eller något hårt o banka på röret så soten rinner ut :)

Kebab: när jag såg din post , det första jag gjorde va o beställa en kebab tallrik. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...